Business News Magazine #31

από παραδοσιακό ελληνικό χωριάτικο φύλλο, με μοναδικό όνομα και γεύση, που αναδεικνύουν τοπικές παραδοσιακές συνταγές και πρώτες ύλες με ονομασία προέλευσης. Tη δεκαετία του ’80 η μαζική παραγωγή και τα συσκευασμένα προϊόντα της εταιρείας γίνονται ευρέως γνωστά. Η εταιρεία μετατρέπεται σε Α.Ε., εξασφαλίζει χρηματοδότηση και σταδιακά εκσυγχρονίζει την παραγωγή και το δίκτυο διανομής της. Ακολούθησε η πανελλαδική επέκταση του δικτύου διανομής, ενώ κατά τη δεκαετία του 1990 η εταιρεία είχε πλέον παρουσία σε όλες τις γωνιές της χώρας. Χρονιά-ορόσημο ήταν το 1996, όταν δημιουργούνται νέες εγκαταστάσεις στην Κοζάνη, καλύπτοντας αρχικά 4.500 τ.μ., ενώ σήμερα οι εγκαταστάσεις έχουν φτάσει στα 24.000 τ.μ. Επαναστατική καινοτομία για την αγορά αποτέλεσε το λανσάρισμα του χάρτινου ταψιού το 2005, το οποίο η alfa σχεδίασε για πρώτη φορά στο εργοστάσιό της ώστε να λειτουργεί ως περιέκτης και παρείχε τη διευκόλυνση να χρησιμοποιείται μαζί με την έτοιμη πίτα που περιέχει για να ψηθεί απευθείας το προϊόν στο φούρνο. Με έμφαση στην ποιότητα και την εκπαίδευση του καταναλωτή, η alfa καθιερώνει πρώτη την αναγραφή διατροφικών συμβόλων ανώτερης ποιότητας πάνω στη συσκευασία, κάνοντας και πάλι τη διαφορά. Η καινοτομία αποτελεί μέρος του DNA της alfa και μάλλον και της οικογένειας Κουκουτάρη. Ποιες είναι οι πιο πρόσφατες καινοτόμοι δράσεις της εταιρείας και τι σχεδιάζετε για το μέλλον; Ποιες τάσεις παρακολουθείτε και θεωρείτε πως αποτελούν ευκαιρίες ανάπτυξης; Κατερίνα Κουκουτάρη: Παρατηρώντας τις συνήθειες κατανάλωσης να αλλάζουν, την είσοδο νέων ανθρώπων στο pool των καταναλωτών μας εξελίσσουμε συνεχώς τις διατροφικές μας προτάσεις, τα φορμάτ των προϊόντων μας, ώστε να έχουμε όσο πιο προσωποποιημένη προσέγγιση και δίνουμε έμφαση στην εμπειρία του καταναλωτή σε όλα τα σημεία επαφής με τις μάρκες μας. Με την καινοτομία να είναι στο DNA μας, θεωρώ πως το brand Healthy Habits αποτελεί ένα αντιπροσωπευτικό παράδειγμα καινοτόμου σχεδιασμού από πλευράς R&D αλλά και Marketing,όπως θα αναλύσουμε παρακάτω. Σήμερα, βέβαια, ο καταναλωτής έχει πάνω από όλα ανάγκη από μάρκες συνοδοιπόρους, με ενσυναίσθηση, που στηρίζουν την καθημερινότητά του. Γι αυτό και πήραμε την πρωτοβουλία, όχι μόνο να μπούμε στο πρόγραμμα μείωκώσει και να τη μετατρέψει σε πρόταση στο ράφι και, πάνω από όλα, σε ένα sustainable brand αναγνωρίσιμο και κερδοφόρο. Όλα τα προϊόντα της Healthy Habits εξασφαλίζουν καθαρή ενέργεια να αντεπεξέλθεις στο απαιτητικό πρόγραμμα της κάθε μέρας και ταυτόχρονα δίνουν ιδανικό κίνητρο για να αλλάξουν οι καταναλωτές τις συνήθειές τους, ώστε να διεκδικήσουν μια καλύτερη γεμάτη ευεξία καθημερινότητα. Για την παραγωγή τους χρησιμοποιούνται ακατέργαστες αγνές πρώτες ύλες, αυθεντικά superfoods, καρποί και άλλοι φυσικοί θησαυροί, με τρόπο που προσθέτει κορυφαία αξία όχι μόνο στον διατροφικό πλούτο τους αλλά και στη γεύση τους. Ο σχεδιασμός των προϊόντων βασίζεται στη φιλοσοφία της εταιρείας για ολοκληρωμένα μικρά γεύματα, που να συμβάλλουν στις ενεργειακές ανάγκες του οργανισμού. Η σειρά Healthy Habits πρόσφατα επανασχεδιάστηκε σε επίπεδο εταιρικής ταυτότητας και συσκευασίας. Εκτός από τις αρχικές κατηγορίες προϊόντων, όπως τα Πιτατάκια, τα Chis Ρυζιού, οι Μαρμελάδες και τα Βούτυρα καρπών, η μάρκα ενδυναμώνει το χαρτοφυλάκιό της με νέες κατηγορίες προϊόντων, όπως granola και μπάρες δημητριακών, όπου κι εδώ κυριαρχούν τα φυσικά συστατικά, τα superfoods και τα προϊόντα ολικής άλεσης όπως η βρώμη και γενικότερα η φιλοσοφία του clean label. Για τη δημιουργία των συνταγών και των κατηγοριών που θέτει η Healthy Habits κάτω από το όνομά της η εταιρία εμβάθυνε σε insights της έρευνας που αποκωδικοποιούν τις «φυλές» - τα tribes των καταναλωτών, ώστε να ομαδοποιηθούν οι καταναλωτές με βάση τις διατροφικές τους συνήθειες (vegan, χορτοφάγοι, οπαδοί της αυστηρής υγιεινής διατροφής, της ισορροπημένης διατροφής, του junk food κ.λπ.) και να δημιουργηθεί η προϊοντική και η επικοινωνιακή απεύθυνση της μάρκας. Με την επιχειρηματική αυτή κίνηση, θεωρούμε ότι ο όμιλος ενίσχυσε το βαθμό αποδοχής και αξιοπιστίας του από το σύνολο του κλάδου, δείχνοντας ότι είναι μια πρωτοπόρος εταιρεία που τολμά να ανανεώνει και να εμπλουτίζει τις δραστηριότητές της, καθώς και τη βάση του καταναλωτικού κοινού της, μελετώντας πάντα προσεκτικά τις κινήσεις της και δημιουργώντας νέες ευκαιρίες κερδοφορίας για την ίδια και τους συνεργάτες της. Τα τελευταία χρόνια η εταιρεία έχει λανσάρει νέα προϊόντα και έχει μπει σε νέες κατηγορίες. Πώς προέκυψαν αυτές οι αποφάσεις και ποια είναι τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα; Κατερίνα Κουκουτάρη: H alfa έθεσε εξ αρχής στόχο της να παράγει αξία και να οδηγεί τις εξελίξεις στην κατηγορία της κατεψυγμένης ζύμης. Το να συνομιλεί με την αυθεντικότητα και την παράδοση σης τιμών, αλλά να καθιερώσουμε μόνιμη μείωση τιμών κατά 15%, πέρα φυσικά από οποιαδήποτε προωθητική ενέργεια σχεδιάσουμε μέσα σε αυτό το διάστημα. Το 2023 αναδείξατε πολύ δυναμικά το πιο πρόσφατο brand του ομίλου, τη Healthy Habits, που αποτέλεσε έμπνευση της νέας γενιάς της επιχείρησης. Πώς ακριβώς προέκυψε, τι επενδύσεις χρειάστηκαν και ποια είναι η πορεία του στην ελληνική αγορά μέχρι στιγμής; Ζήσης Κουκουτάρης: Η σειρά Healthy Habits είναι μια εντελώς ξεχωριστή οντότητα που προσφέρει εξαιρετικές εμπειρίες γεύσης σε όσους επιλέγουν να συνδυάζουν την απόλαυση, την ποικιλία με την υγεία και το wellbeing. Η ιδέα μου να δημιουργήσουμε ένα «Good Food - Good Mood» brand ξεκίνησε από την προσωπική μου ανάγκη να τρέφομαι με αυτόν τον τρόπο, καθώς χρόνια αναζητούσα να εντάξω στο καθημερινό μου διαιτολόγιο τροφές και συστατικά που να ενδυναμώνουν και να ικανοποιούν ταυτόχρονα τον οργανισμό. Αυτήν την ιδέα η Κατερίνα ανέλαβε να την ενσαρcoverstory Kατερίνα και Ζήσης Κουκουτάρης Ιδιαίτερη έμφαση δίνουμε στο να βγαίνουμε από το ρόλο του προμηθευτή και να αποτελούμε στρατηγικό συνεργάτη για τους πελάτες μας στην εστίαση Κατερίνα Κουκουτάρη 14 #31 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2024

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=