για νέα προϊόντα και κατηγορίες το επόμενο διάστημα, καθώς η alfa pastry συνεχίζει να επενδύει στην ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων που βασίζονται σε νέες τεχνολογίες, τόσο συνταγολογικά, όσο και σε επίπεδο know how. Ιδιαίτερη έμφαση δίνουμε στο να βγαίνουμε από το ρόλο του προμηθευτή και να αποτελούμε στρατηγικό συνεργάτη για τους πελάτες μας στην εστίαση. Στόχο μας αποτελεί να είμαστε σε θέση να δημιουργούμε tailor made λύσεις ανάλογα με τις ανάγκες του πελατολογίου μας, μέσα από τη δημιουργία ειδικής σειράς κωδικών για το Food Service - για οποιαδήποτε επιχείρηση εστίασης ή φιλοξενίας. Στον τομέα αυτό επιδιώκουμε να δημιουργούμε προστιθέμενη αξία για τους συνεργάτες μας στην εστίαση αλλά και για τον τελικό καταναλωτή. Θα μας δώσετε κάποια παραπάνω στοιχεία για το εξαγωγικό αποτύπωμα της εταιρείας; Σε πόσες χώρες εξάγονται τα προϊόντα της, ποιες είναι οι πιο πρόσφατες αγορές που «ανοίξατε» και σε ποιες νέες στοχεύετε για το άμεσο μέλλον; Ζήσης Κουκουτάρης: Οι εξαγωγές της alfa σημείωσαν σημαντική αύξηση εντός του 2023, καθώς τα προϊόντα της «ταξίδεψαν» σε νέες αγορές. Συγκεκριμένα, η εταιρεία κατάφερε να αυξήσει τις εξαγωγικές της πωλήσεις σε ποσοστό 8% επεκτείνοντας τις δραστηριότητές της σε αγορές όπως το Ισραήλ, η Λιθουανία, η Σλοβακία και το Μπαχρέιν. Φέτος η alfa έχει θέσει ως στρατηγικό στόχο να αναπτύξει περαιτέρω τις υπάρχουσες συνεργασίες στο δίκτυο των 35 χωρών στις οποίες εξάγει τα προϊόντα της. Προς την κατεύθυνση αυτή συμμετέχει με εντυπωσιακή παρουσία σε διεθνείς εκθέσεις όπως οι Anuga, PLMA, ISM και όλες οι μεγάλες εκθέσεις. Ποια είναι η φιλοσοφία και η στρατηγική της alfa όσον αφορά την Εταιρική Υπευθυνότητα και το Περιβάλλον; Ως εκπρόσωποι της νεότερης και, όπως δείχνουν οι έρευνες, πιο ευαισθητοποιημένης και προβληματισμένης για θέματα ESG γενιάς, συμφωνείτε πως οι σχετικές δράσεις θα γίνονται όλο και πιο σημαντικές για τις επιχειρήσεις; Κατερίνα Κουκουτάρη: Αναμφισβήτητα έχουμε περάσει πλέον στην εποχή που το τρίπτυχο του ESG αποτελεί βασικό κριτήριο για την αξία μιας επιχείρησης. Η κλιματική κρίση, η ανάγκη για ενίσχυση της κοινωνικής ανθεκτικότητας αλλά και για διαφανείς εταιρικές διαδικασίες, έχουν ενταχθεί εδώ και χρόνια στον επιχειρησιακό σχεδιασμό της alfa Αθανάσιος Κουκουτάρης. Εστιάζουμε στη συνεχή βελτίωση των περιβαλλοντικών δεικτών που αφορούν στο αποτύπωμα άνθρακα μέσα από την εξοικονόμηση ενέργειας του εργοστασίου μας και των λοιπών εγκαταστάσεων, σε συνδυασμό με την εξοικονόμηση νερού και τον περιορισμό του πλαστικού στις συσκευασίες μας. Τα αντανακλαστικά μας σε επίπεδο κοινωνικής δράσης τα εξασκούμε καθημερινά τόσο μέσα από στηριξη φορέων και χορηγίες, όσο και με τη στήριξη της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών μας με προσφορές και μειωμένες τιμές. Ζήσης Κουκουτάρης: Επιδιώκουμε να ενισχύσουμε ακόμη περισσότερο το ρόλο μας ως υπεύθυνη εταιρεία με το βλέμμα στο μέλλον και τις νέες γενιές, με δράσεις περιβαλλοντικού και κοινωνικού αποτυπώματος που δεν θα είναι μόνο corporate, αλλά θα εκπορεύονται από τα ίδια τα brands μας, όπως είναι τα Healthy Habits, που προάγουν έναν υγιενό τρόπο ζωής και διατροφής, καθώς είναι η προϋπόθεση για να ενισχύσουμε τους δεσμούς μας με το πιο νεανικό κοινό -και κυρίως τους Gen Z- που είναι οι πιο απαιτητικοί και επιδραστικοί καταναλωτές αλλά και κριτές κάθε επιχειρηματικής δραστηριότητας στον πλανήτη. Θέλουμε να σχεδιάζουμε εξ αρχής προϊόντα στα οποία ενσωματώνονται τα κριτήρια ESG, γιατί εκεί θα κερδηθεί στική φάση. Το leadership καλείται να είναι αποτελεσματικό και να ενισχύει τη δημιουργικότητα στην εταιρεία, να ενθαρρύνει το ρίσκο και τον πειραματισμό, ώστε να δημιουργούνται ανοίγματα σε νέους δρόμους. Ποιο είναι το όραμά σας για την alfa; Πού θέλετε να τη δείτε να φτάνει; Κατερίνα Κουκουτάρη: Όραμά μου είναι να κάνω τις νέες γενιές να εντάξουν στη διατροφή τους την παράδοση ενεργητικά και όχι παθητικά, να εξελίξω την alfa σε ένα θρυλικό και επιδραστικό brand που θα κουβαλά τις διαχρονικές και αδιαπραγμάτευτες αξίες της ποιότητας, της αξιοπιστίας, της ελληνικότητας και του σεβασμού στον καταναλωτή. Θέλω να γιορτάσουμε μαζί με τη μεγάλη οικογένεια της alfa και με τους καταναλωτές μας τα 100 χρόνια alfa δίνοντας την επόμενη 20ετία τον καλύτερό μου εαυτό, ώστε η alfa να είναι ένα αδιαμφισβήτητο lovebrand και πρεσβευτής της αυθεντικής ελληνικής διατροφής, που τρέφει το σήμερα και το αύριο με παράδοση. Ζήσης Κουκουτάρης: Η εταιρεία να φτάσει να κατέχει ηγετική θέση σε όλες τις κατηγορίες ζύμης, ώστε το brand alfa, πέρα από την Ελλάδα, να εξελιχθει σε σημαντικό παίκτη στις αντίστοιχες κατηγορίες και στο εξωτερικό. Εξωστρέφεια και καινοτομίες να συνεχίσουν να είναι το χαρακτηριστικό της εταιρείας που θα κάνει τη διαφορά, και χάρη σε αυτά και πάνω από όλα μαζί με την ομάδα των ανθρώπων μας να θέτουμε όλο και υψηλότερους στόχους. Ταυτόχρονα, θα επιδιώκω να επενδύουμε σε κλάδους και εταιρείες που έχουν ίδιο όραμα, με στόχο να επιτυγχάνουμε οικονομίες κλίμακος και στρατηγικές συνεργασίες, ώστε να επιταχύνουμε το ρυθμό ανάπτυξής μας σε corporate επίπεδο. το μεγάλο στοίχημα της βιωσιμότητας αλλά και της διαφοροποίησης. Θεωρείτε πως έχει αλλάξει ο ρόλος των Βusiness leaders και συνακόλουθα οι δεξιότητες που θα πρέπει να διαθέτουν; Ποια είναι κατά τη γνώμη σας τα χαρακτηριστικά της ηγεσίας σήμερα; Κατερίνα Κουκουτάρη: Πιστεύω πως με την ταχύτητα που αλλάζει το επιχειρηματικό τοπίο, οι ηγέτες περισσότερο από ποτέ πρέπει να μπορούν να υιοθετούν την αλλαγή πολύ άμεσα και να παραμένουν προσαρμοστικοί. Απαιτείται να ενσωματώνουν κάθε εξέλιξη της τεχνολογίας, να θέτουν σε προτεραιότητα την ευημερία και ασφάλεια των ανθρώπων τους και, μέσα από τη δέσμευσή τους στο υπεύθυνο επειχειρείν, να αποπνέουν σιγουριά για την επιτυχή πορεία του οργανισμού ή της επιχείρησης στα δύσκολα. Ζήσης Κουκουτάρης: Η ευελιξία και η καινοτομία είναι βασικά συστατικά της ταυτότητας του ηγέτη σήμερα, ώστε να οδηγήσει την επιχείρηση αποτελεσματικά σε αυτή την ακραία μετασχηματιcoverstory Kατερίνα και Ζήσης Κουκουτάρης Η ταχύτητα στη λήψη αποφάσεων, η πρωτοβουλία, η καλή ακοή μεταξύ όλων, σε συνδυασμό με την ευελιξία και τη συνεργατικότητα που κυριαρχεί στο διοικητικό μοντέλο, έχουν παίξει καθοριστικό ρόλο στον τρόπο που σκέφτομαι, επιχειρώ και αναγνωρίζω τις ευκαιρίες για την ανάπτυξη της εταιρείας Ζήσης Κουκουτάρης 16 #31 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2024
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=