Business News Magazine #31

50 Προχωρώντας για ακόμη μία χρονιά σε μια επιλογή που μόνο εύκολη δεν ήταν, το Business News Magazine παρουσιάζει 50 επιχειρήσεις που με βάση τα όσα έχουν πραγματοποιήσει αλλά και εξαγγείλει, θα μας απασχολήσουν ιδιαίτερα μέσα στην τρέχουσα χρονιά. ΑΒ Βασιλόπουλος: Στην «αντεπίθεση» με επενδύσεις 181 εκατ. ευρώ. Το 2023 έκλεισε για την ΑΒ Βασιλόπουλος με δύο σημαντικές επενδύσεις, καθώς εγκαινίασε το νέο κατάστημα-ναυαρχίδα στο Μαρούσι, στο γνωστό «δαχτυλίδι», επενδύοντας 12 εκατ. ευρώ, ενώ ολοκλήρωσε την ανακαίνιση του mega-σούπερ μάρκετ στο Ελληνικό. Οι κινήσεις αυτές περιλαμβάνονται στο ευρύτερο πλάνο ανάπτυξης της ΑΒ Βασιλόπουλος, το οποίο προβλέπει επενδύσεις ύψους 181 εκατ. ευρώ για την τριετία 2023-2025 και 198 νέα καταστήματα (16 εταιρικά και 182 franchise). Το budget αυτό περιλαμβάνει και επενδύσεις σε τεχνολογίες και υποδομές (λιγότερο ενεργοβόρα ψυγεία, αυτοματισμοί logistics, ηλεκτρονικά ταμπελάκια τιμών, αυτόματες ταμειακές μηχανές κ.ά.), αλλά δεν περιλαμβάνει κάποια εξαγορά. Βέβαια, όπως έχει αναφέρει ο Νίκος Λαβίδας, CEO της ΑΒ Βασιλόπουλος, η ΑΒ Βασιλόπουλος είναι πάντα ανοιχτή να εξετάσει κάποια ευκαιρία που μπορεί να προκύψει. Υπογράμμισε, ωστόσο, πως η εταιρεία εστιάζει στην ανάπτυξη μέσω franchise, με τα καταστήματα δικαιόχρησης να έχουν φτάσει πλέον τα 242 και να αποτελούν το μεγαλύτερο δίκτυο franchise αυτήν τη στιγμή στην Ελλάδα. « Όταν ανοίγεις 50 νέα καταστήματα franchise σε ετήσια βάση, είναι σαν να πραγματοποιείς μία εξαγορά κάθε χρονιά», ανέφερε χαρακτηριστικά κατά τη διάρκεια του έτους ο Νίκος Λαβίδας. Βέβαια, θα πρέπει να σημειωθεί πως την επόμενη χρονιά το εν λόγω δίκτυο θα καταγράψει απώλειες, καθώς θα ολοκληρωθεί η συνεργασία με τη Shell για καταστήματα που λειτουργούσαν στα πρατήριά της. Σύμφωνα, όμως, με τον κ. Λαβίδα, οι απώλειες σε επίπεδο τζίρου μόλις που θα αγγίξουν τα 2 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται πως καθώς το 2022 δεν υπήρξαν κέρδη, οι επενδύσεις αρχικά θα καλυφθούν από το ομολογιακό δάνειο ύψους 70 εκατ. ευρώ που έχει εξασφαλιστεί από τη μητρική Delhaize. Επίσης, 20 εκατ. ευρώ πρόκειται να προκύψουν από πρόγραμμα sale και lease back, που αφορά 11 καταστήματα. Όσον αφορά τις τιμές, η αλυσίδα αυτήν τη στιγμή πραγματοποιεί το 47,5% των πωλήσεών της μέσω προωθητικών ενεργειών (40,9% είναι ο μέσος όρος της αγοράς), ενώ επενδύει πάνω από 230 εκατ. ευρώ γι’ αυτόν το λόγο. Στόχος της είναι τα Προϊόντα Χαμηλής Τιμής που έχει λανσάρει, να φτάσουν τους 1.600 κωδικούς στην τριετία, ενώ αυτήν τη στιγμή υπάρχουν προϊόντα αυτής της κατηγορίας (π.χ. φυτικά γάλατα, πάνες) που είναι τα πιο φθηνά στην ελληνική αγορά. Παράλληλα, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η αλυσίδα επενδύει 20 εκατ. ευρώ σε 2,2 εκατ. πελάτες σε πόντους του προγράμματος ΑΒ Plus, ενώ αναφοράς χρήζει και το γεγονός πως η ιδιωτική ετικέτα προσφέρει το 25% του τζίρου της ΑΒ Βασιλόπουλος και «τρέχει» με διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης, όπως και τα προϊόντα που βρίσκονται σε καθεστώς σταθερής προώθησης. Aegean: Χτίζοντας πάνω σε μια χρονιά-σταθμό Μια εξαιρετική χρονιά πέρασε για την αεροπορική εταιρεία, όπως καταγράφεται και στα οικονομικά αποτελέσματα εννεαμήνου για το 2023. Ειδικότερα, σαφής είναι η βελτίωση των οικονομικών μεγεθών σε επίπεδο τζίρου και κερδών, αφού η στρατηγική που ακολούθησε η Aegean επενδύοντας σε νέους προορισμούς, στην αύξηση της χωρητικότητας στο δίκτυο εξωτερικού και στην αναβάθμιση του στόλου και των προσφερόμενων υπηρεσιών, «απέδωσε καρπούς». Είναι εξαιρετικά σημαντικό να σημειωθεί ότι για το τρίτο τρίμηνο η εταιρεία, με διευθύνοντα σύμβουλο τον Δημήτρη Γερογιάννη, κατέγραψε ιστορικό υψηλό στη μετά φόρων κερδοφορία, ενώ τα κέρδη προ φόρων έφτασαν τα 217,5 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 79% σε σχέση με την κερδοφορία του αντίστοιχου διαστήματος του 2022. Ακόμα, τα κέρδη μετά από φόρους του 9μήνου έφτασαν τα 170,7 εκατ. ευρώ, αύξηση κατά 83% σε σύγκριση με τα αντίστοιχα κέρδη του 9μήνου του 2022, τα οποία και είχαν διαμορφωθεί σε 93,2 εκατ. ευρώ. Ο όμιλος προσέφερε 15,7 εκατ. χιλιομετρικές θέσεις και μετέφερε 12,2 εκατ. επιβάτες, συνολικά 30% περισσότερους σε σχέση με την περσινή περίοδο, εκ των οποίων 7,3 εκατ. επιβάτες από/προς προορισμούς του εξωτερικού. Κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης του Ευτύχη Βασιλάκη με τους αναλυτές, ο επικεφαλής της Aegean χαρακτήρισε το 2023 χρονιά-σταθμό, τόσο εξαιτίας των εξαιρετικών οικονομικών επιδόσεων που σημειώθηκαν, όσο και επειδή η εταιρεία βρίσκεται σε διαδικασία επίλυσης του θέματος με τα δικαιώματα κτήσης μετοχών (warrants) που κατέχει το ελληνικό δημόσιο, ύστερα από τη βοήθεια ύψους 120 εκατ. ευρώ που προσέφερε στον αερομεταφορέα το 2021. Η επαναφορά των warrants του ελληνικού Δημοσίου θα αποτελέσει επί της ουσίας την επισφράγιση της οριστικής εξόδου από τις επιπτώσεις του ξεσπάσματος της πανδημίας, ενώ την ίδια στιγμή θα προσφέρει στην αεροπορική εταιρεία την ευχέρεια επιβράβευσης των μετόχων της, με τη διανομή μερίσματος, ύστερα από διάστημα 4 ετών. Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη, η επίλυση του συγκεκριμένου θέματος είναι ένα πολύ σημαντικό ζήτημα για την Aegean, ξεκαθαρίζοντας ότι υπάρχουν τα απαραίτητα κεφάλαια και η ρευστότητα προκειμένου η διαδικασία να ολοκληρωθεί χωρίς προβλήματα. Όσον αφορά ένα θέμα που απασχολεί το τελευταίο χρονικό διάστημα τον κλάδο των αερομεταφορών παγκοσμίως και την ανάγκη συχνότερης συντήρησης των κινητήρων της Pratt & Whitney (P&W), η Aegean πρόκειται να θέτει σταδιακά εκτός των δρομολογίων της για το 2024 δέκα αεροσκάφη, γεγονός που θα περιορίσει σε μικρό βαθμό τη χωρητικότητα που σχεδίαζε να προσφέρει η εταιρεία για το επόμενο έτος, χωρίς να αλλάζει τον πυρήνα του σχεδιασμού της. Ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε ανάπτυξη της εταιρείας σε ποσοστό 6%-8% σε όρους χιλιομετρικών θέσεων για το 2024, η ανάγκη συχνότερης συντήρησης των κινητήρων ανατρέπει αυτή πρόβλεψη, τοποθετώντας την ανάπτυξη της εταιρείας για την επόμενη χρονιά στο 2%-4%. Σε κάθε περίπτωση, η στρατηγική της Aegean για το 2024 προβλέπει την ενίσχυση της παρουσίας της σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με αύξηση συχνοτήτων σε υπάρχοντα δρομολόγια και προσθήκη νέων δρομολογίων. ΕΠΙ ΧΕΙΡΉ ΣΕΙΣ που ξεχωρίζουν 20 #31 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2024 businessfocus

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=