businessfocus Public: Ξεπέρασε τα 500 εκατ. και βάζει νέους στόχους Το Public Group ξεπέρασε τα 500 εκατ. σε πωλήσεις που είχε θέσει ως στόχο στην αρχή του 2023, αυξάνοντας ταυτόχρονα τη λειτουργική του κερδοφορία. Οι παραπάνω επιδόσεις επιβεβαιώνουν την επιτυχημένη υλοποίηση της μακροχρόνιας στρατηγικής του Public Group, η οποία εστιάζει σε επενδύσεις που αναβαθμίζουν συνεχώς τις προσφερόμενες υπηρεσίες, στην βελτιστοποίηση της λειτουργίας καθώς και στην συνεχή ανάπτυξη των ανθρώπων του. Tα νέα mega καταστήματα Public + home ήταν σημαντικό ορόσημο της χρονιάς, καθώς αποτέλεσαν την επιτυχημένη ενσωμάτωση της γκάμας προϊόντων και των ανθρώπων της Media Markt κάτω από την αγαπημένη μάρκα Public. Τα 13 μεγάλα καταστήματα Public + home έχουν ήδη κερδίσει την εμπιστοσύνη του κοινού, λαμβάνοντας ποσοστό ικανοποίησης που φτάνει το 97% (έρευνα Kantar) και γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλής προορισμός για αγορές τεχνολογίας και οικιακών συσκευών που συνδυάζονται με ευκολίες πληρωμών και παραδόσεων. Τα Public παραμένουν ο δημοφιλέστερος omnichannel προορισμός τεχνολογίας, home living & ψυχαγωγίας στην Ελλάδα και την Κύπρο, με τον αριθμό επισκέψεων στα φυσικά και online κανάλια το 2023 να ξεπερνάει τα 100εκ. επισφραγίζοντας την αγάπη των καταναλωτών στη μάρκα. Η έμφαση στις καινοτόμους υπηρεσίες και τις στρατηγικές συνέργειες με κορυφαίες εταιρείες, ενίσχυσαν καθοριστικά το αποτύπωμα των πωλήσεων το 2023. Αξίζει να σημειωθεί ότι η χρήση της υπηρεσίας Public Now Pay Later με Klarna ξεπέρασε το 50% των σχετικών συναλλαγών, η υπηρεσία Locker Pick up 24/7 με την BOX NOW έφτασε στο 40%, η ικανοποίηση πελατών για τις επισκευές στα iRepair points ξεπέρασε τον δείκτη 90 στα 100, ενώ στα τέλη του έτους εγκαινιάστηκε επίσημα η μεγάλη στρατηγική συνεργασία με τη Vodafone Ελλάδας. Ο διευθύνων σύμβουλος του Public Group, Ρόμπυ Μπουρλάς, δήλωσε: «Η επίτευξη των στόχων μας για το 2023 αποτελεί απόδειξη της ισχυρής δυναμικής στρατηγικής του Public Group και της αφοσίωσης των ανθρώπων μας στο όραμα να δημιουργήσουμε ένα οικοσύστημα από στρατηγικές επενδύσεις και συνέργειες, προσφέροντας περισσότερα προϊόντα & περισσότερες υπηρεσίες στους καταναλωτές. Παράλληλα με την απορρόφηση της μάρκας MediaMarkt καταφέραμε να αυξήσουμε τις πωλήσεις μας, ξεπερνώντας το μισό δισ. ευρώ για πρώτη φορά, να ενισχύσουμε τις ψηφιακές μας πωλήσεις και να επιστρέψουμε σε λειτουργική κερδοφορία. Τη νέα χρονιά, θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στους ανθρώπους μας, σε υποδομές καθώς και στην ενίσχυση της omnichannel εμπειρίας των πελατών μας. Στόχος μας είναι να παραμείνουμε ο κορυφαίος omnichannel retailer τεχνολογίας, home living & ψυχαγωγίας στην Ελλάδα και την Κύπρο». Όμιλος Quest: Εξαγορές και επέκταση σε νέες αγορές Επενδύσεις άνω από 30 εκατ. ευρώ δρομολόγησε η Quest Συμμετοχών για το 2023, υπό τη διεύθυνση του Απόστολου Γεωργαντζή, με επίκεντρο αναπτυξιακές κινήσεις στο χώρο των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και των ταχυμεταφορών όσο και εξαγορές μεσαίου μεγέθους εταιρειών πληροφορικής. Οι επενδύσεις της εταιρείας, όπως είχε αναφέρει η διοίκηση, την τελευταία πενταετία έφτασαν στα 140 εκατ. ευρώ και το 2023 διατέθηκαν 30 εκατ. ευρώ και πλέον για την δημιουργία νέων φωτοβολταϊκών πάρκων αλλά και για εξαγορές εταιρειών πληροφορικής μεσαίου μεγέθους με συναφές προς την εταιρεία αντικείμενο και εξειδίκευση σε συγκεκριμένους τομείς. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτέλεσε η εξαγορά της εταιρείας πληροφορικής « Έπαφος», έναντι 2,47 εκατ. ευρώ, η οποία εκτιμάται ότι θα συνεισφέρει στον όμιλο Quest σε ετήσια βάση περί τα 5 εκατ. ευρώ επιπλέον έσοδα, με EBITDA margin περί το 10%. Η εταιρεία έχει ήδη έντονη δραστηριότητα στο χώρο της πληροφορικής μέσω της Unisystems, η οποία αναλαμβάνει την υλοποίηση έργων πληροφορικής σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα και παρουσιάζει ανεκτέλεστο υπόλοιπο ύψους 550 εκατ. ευρώ. Έμφαση την επόμενη χρονιά θα δοθεί και στον τομέα των ταχυμεταφορών, μέσω της ACS, αναμένοντας αύξηση εσόδων και κερδών, ενώ ώθηση μεγεθών αναμένεται και από τον κλάδο των εμπορικών δραστηριοτήτων που περιλαμβάνει εταιρείες όπως είναι η Info Quest Technologies, η iSquare, η Quest on Line, η iStorm, η Clima Quest, η FoQus και η ΓΕ Δημητρίου. Η διοίκηση του ομίλου εκτιμά ότι τα έσοδα μπορεί να εκτιναχθούν σε ένα εύρος από 1,5 έως 2 δισ. ευρώ σε βάθος πενταετίας. Ο πήχυς ήδη ανέβηκε πάνω από το -ιστορικό πλέον- όριο του 1 δισ. ευρώ για τη χρήση του 2022 και το γεγονός δημιουργεί αισιόδοξο κλίμα για το μέλλον των εταιριών του. Ο Όμιλος Quest κατά το εννεάμηνο του 2023 πέτυχε πωλήσεις 827 εκατ. ευρώ, κέρδη EBITDA 59,8 εκατ. ευρώ, κέρδη προ φόρων 41,4 εκατ. ευρώ και κέρδη μετά από φόρους 32,2 εκατ. ευρώ. Σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 11,8%, η λειτουργική κερδοφορία (EBITDA) κατά 9,6%, τα κέρδη προ φόρων (ΕΒΤ) μειώθηκαν κατά -2,7%, ενώ τα καθαρά κέρδη (ΕAΤ) μειώθηκαν κατά -0,9%. Όμιλος Σαράντη: Ανάπτυξη εντός και εκτός συνόρων Στο ποσό των 353,4 εκατ. ευρώ ανήλθαν οι πωλήσεις του ομίλου Σαράντη το εννεάμηνο 2023 έναντι 327,3 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο 2022, αυξημένες κατά 8%. Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) το εννεάμηνο 2023 παρουσίασαν σημαντική αύξηση κατά 34,7% και διαμορφώθηκαν στα 47,8 εκατ. ευρώ. Ο όμιλος παραμένει δεσμευμένος στην υλοποίηση του στρατηγικού πλάνου ανάπτυξης με βάση τρεις πυλώνες: ισχυρή και συνεπής ανάπτυξη της επιχειρησιακής βάσης με τη συμπληρωματική διερεύνηση των ευκαιριών ανάπτυξης μέσω εξαγορών να ακολουθεί, απλοποίηση εσωτερικών διαδικασιών και λειτουργιών και αποτελεσματικότητα, ώστε να δημιουργείται αξία και να απελευθερώνεται ενέργεια στον οργανισμό, περαιτέρω ενίσχυση της οργανωσιακής ικανότητας του ομίλου με την αναβάθμιση των δεξιοτήτων των ανθρώπων του και την ανάπτυξη ηγετικών ικανοτήτων. Επίσης, ο όμιλος συνεχίζει να επενδύει στο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο HERO, δηλαδή στα προϊόντα υψηλής αξίας στις στρατηγικές κατηγορίες, τα οποία μπορούν να οδηγήσουν στην περαιτέρω κερδοφορία και βιώσιμη ανάπτυξη του. Ο Γιάννης Μπούρας, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Σαράντη, δήλωσε: «Παραμένοντας προσηλωμένοι στις βασικές μας στρατηγικές προτεραιότητες και στις κύριες προϊοντικές μας κατηγορίες, καταγράψαμε σταθερές επιδόσεις κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Τα οφέλη που προκύπτουν από τη δέσμευσή μας να επενδύουμε στις κατηγορίες ομορφιάς, περιποίησης δέρματος, αντιηλιακής προστασίας, προσωπικής φροντίδας, οικιακής φροντίδας και στρατηγικών συνεργασιών, αντικατοπτρίζουν την αποτελεσματικότητα της εστιασμένης προσέγγισής μας»/ μας και στον όμιλο και θέλω να τους ευχαριστήσω όλους για τη συνεχή υποστήριξή τους». Σημειώνεται πως στα μέσα του φετινού Ιανουαρίου ο Όμιλος Σαράντη ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση της εξαγοράς της Stella Pack S.A. από τη θυγατρική του στην Πολωνία, Sarantis Polska. Η εξαγορά αυτή σηματοδοτεί ένα νέο κεφάλαιο στην αναπτυξιακή πορεία του Ομίλου Σαράντη και εδραιώνει τον πρωταγωνιστικό του ρόλο ως ηγέτιδα εταιρεία καταναλωτικών προϊόντων με σημαντική και διαρκώς αυξανόμενη διεθνή παρουσία.Η απόκτηση της Stella Pack S.A. είναι μια στρατηγική κίνηση που επιτρέπει στον Όμιλο Σαράντη να ενισχύσει την ηγετική του θέση στην πολωνική αγορά, συνεισφέροντας στον περαιτέρω εμπλουτισμό ενός ήδη ισχυρού χαρτοφυλακίου προϊόντων, ενώ αναμένεται να δώσει ώθηση στην περαιτέρω ανάπτυξη της κατηγορίας των καταναλωτικών προϊόντων οικιακής χρήσης, ενδυναμώνοντας το γεωγραφικό αποτύπωμα του ομίλου στην περιοχή όπου δραστηριοποιείται. 42 #31 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2024
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=