Ο Νίκος Κουρέτας, διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό Α.Ε., μίλησε αποκλειστικά στο Business News Magazine για την πορεία των έργων του μετρό στη Θεσσαλονίκη αλλά και για τα έργα που συντελούνται στο μετρό της Αθήνας. Ο κ. Κουρέτας επεσήμανε πως το μετρό της Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί για εμπορική χρήση στα τέλη του 2024, ενώ η επέκταση προς Καλαμαριά θα είναι έτοιμη έξι μήνες μετά την παράδοση της βασικής γραμμής. Όσον αφορά το μετρό στην Αθήνα, ο κ. Κουρέτας επεσήμανε πως η γραμμή 4 θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2029, παρά τα εκάστοτε νομικά και τεχνικά εμπόδια που τίθενται, και αναμένεται να εξυπηρετεί περίπου 340.000 πολίτες ημερησίως. Τα σύγχρονα και καινοτόμα συστήματα που πλαισιώνουν τα έργα όχι μόνο θα διευκολύνουν τις μετακινήσεις και θα παρέχουν μεγαλύτερη ασφάλεια, αλλά θα έχουν και μεγάλο περιβαλλοντικό αντίκτυπο. Συνέντευξη στον Γιώργο Στουραΐτη Η γραμμή 4 του μετρό θα εισαγάγει καινοτόμους τεχνολογίες στο δίκτυο O σταθμός Βενιζέλου θα είναι ο μοναδικός σταθμός στον κόσμο που θα έχει τέτοιας μεγάλης κλίμακας αρχαιότητες σε υπόγειο χώρο με δυνατότητα θέασης από τους πολίτες και τους επισκέπτες και με υψηλή αισθητική, ακόμα και στην εφαρμογή όλων των υλικών Ας ξεκινήσουμε από τη Θεσσαλονίκη. Ποια είναι η πορεία των έργων για το μετρό, τι δυσκολίες υπάρχουν και πότε θα ολοκληρωθεί; Η κατασκευή της Βασικής Γραμμής από το ΝΣΣ στη Νέα Ελβετία, μήκους 9 χιλιομέτρων με 13 σταθμούς, προβλέπεται να ολοκληρωθεί έως το καλοκαίρι. Αυτό σημαίνει ότι όλες οι εργασίες θα τελειώσουν το καλοκαίρι. Ακόμα και ο σταθμός Βενιζέλου. Παράλληλα, το τελευταίο διάστημα εκτελούνται οι δοκιμές όλων των συστημάτων και του τροχαίου υλικού του έργου: από τον ανάδοχο, από το λειτουργό και από την TÜV και τη RINA, που θα δώσουν τις εγκρίσεις και την πιστοποίηση για την άδεια λειτουργίας. Η έναρξη λειτουργίας του Μετρό προγραμματίζεται στα τέλη του 2024. Ακολουθεί το έργο της επέκτασης προς Καλαμαριά, που προγραμματίζεται να ολοκληρωθεί στις αρχές του β΄ εξαμήνου του 2025. Κατ’ αρχήν ξεπεράσαμε πολλές δυσκολίες. Με μεγαλύτερη τις αρχαιολογικές εργασίες και μελέτες. Στις αρχές του 2020 και μετά από πολλές συνεδριάσεις του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, πλήθος μελετών και διορθώσεων, καταλήξαμε σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού και τις κεντρικές υπηρεσίες του καθώς και με την Εφορεία Αρχαιοτήτων της Θεσσαλονίκης, στην εξέλιξη και οριστικοποίηση των μελετών, ώστε να ξεκινήσει από την Ελληνικό Μετρό το δύσκολο έργο της απόσπασης, της προσωρινής φύλαξης και της επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων που ανακαλύφθηκαν στο σταθμό Βενιζέλου. Περισσότερα θα ανακοινωθούν σε ειδικό συνέδριο που θα διοργανωθεί από το Υπουργείο Πολιτισμού. Το μόνο που θέλω να τονίσω είναι ότι ο σταθμός Βενιζέλου θα είναι ο μοναδικός σταθμός στον κόσμο που θα έχει τέτοιας μεγάλης κλίμακας αρχαιότητες σε υπόγειο χώρο με δυνατότητα θέασης από τους πολίτες και τους επισκέπτες και με υψηλή αισθητική, ακόμα και στην εφαρμογή όλων των υλικών. Σε λίγο καιρό θα το δείτε και μόνοι σας. Εξαιρετική προσπάθεια έγινε από όλα τα τμήματα της εταιρείας για τη μελέτη, κατασκευή και εφαρμογή των καινοτόμων και σύγχρονων συστημάτων. Συνεργάστηκαν όλοι και σε δύσκολες συνθήκες: να θυμίσω ότι από τις αρχές του 2020 μέχρι και τα τέλη του 2021 ζήσαμε ιδιαίτερες συνθήκες λόγω του κορονοϊού: με εργασία από απόσταση, χωρίς να μπορεί το προσωπικό της εταιρείας να επισκεφθεί για μεγάλα χρονικά διαστήματα το έργο από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη και αντίστροφα. Με αργή και με πολλές προφυλάξεις εκτέλεση των εργασιών στα εργοτάξια και με πολλές και μακρόχρονες απώλειες προσωπικού λόγω νόσησης από τον κορονοϊό. Σήμερα οι δυσκολίες έχουν να κάνουν μόνο με τις δοκιμές των συστημάτων υποδομής και τρένων. Και αυτό αφορά όχι μόνο τα ίδια τα συστήματα και την καλή εφαρμογή και λειτουργία τους αλλά και το συντονισμό των δράσεων μεταξύ αναδόχου του έργου και αναδόχου λειτουργίας. Και επίσης, πάνω από αυτούς την TÜV, που θα ελέγξει και θα πιστοποιήσει όλα τα συστήματα, την καλή λειτουργία και την ασφάλειά τους. Θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης θα είναι ανάμεσα σε ελάχιστα στην Ευρώπη που έχουν αυτόν το βαθμό καινοτομίας, άνεσης και ασφάλειας. 17 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2024 #33
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=