Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Intercatering, της παλαιότερης εν ενεργεία εταιρείας catering, Ανδρέας Τουτζιαρίδης, με πολυετή πείρα στον κλάδο του event catering, μίλησε στο Business News Magazine για τις προκλήσεις του κλάδου, την εξέλιξη του catering και τις τάσεις του τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, αλλά και για τις πρακτικές που ακολουθεί η εταιρεία κατά του food waste. Γράφει η Ελισάβετ Παπούλιου Πώς ξεκίνησε η ενασχόλησή σας με το catering; Πώς δημιουργήθηκε η Intercatering; Ήταν το 1990 όταν ο Χάρης Τουτζιαρίδης, ο πατέρας μου, είχε την ιδέα να δημιουργήσουμε μια εταιρεία catering και κάπως έτσι δημιουργήθηκε η Intercatering. Στην αρχή της δεκαετίας του ’90 ήμασταν μόνο δύο εταιρείες catering, όμως μη φανταστείτε πως το catering ήταν τότε αυτό που είναι σήμερα. Ήταν μια έννοια παρεξηγημένη, αφού είχε εξισωθεί με το μαζικό και το πρόχειρο. Έτσι ο πρώτος μας στόχος ήταν να το αλλάξουμε αυτό. Αποφασίσαμε να προσφέρουμε υπηρεσίες υψηλού επιπέδου σε μεμονωμένους πελάτες και εταιρείες με γνώμονα τον επαγγελματισμό, τη συνέπεια και τη διάρκεια. Έτσι, καταφέραμε να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη των πελατών μας στα 34 έτη πορείας της εταιρείας. Τι σας κάνει να ξεχωρίζετε στον κλάδο; Ποιες προκλήσεις καλείστε να αντιμετωπίσετε; Η Intercatering μπορεί να είναι πλέον από τις πιο αναγνωρίσιμες εταιρείες στο χώρου του event catering, όμως δεν ήταν πάντα εύκολα τα πράγματα που είχαμε να αντιμετωπίσουμε. Μέχρι το 2005, που οι εναλλακτικές προτάσεις χώρων για εκδηλώσεις, όπως σε μουσεία, ιππικούς όμιλους και παραλίες ήταν κάτι καινούργιο για όλους, υπήρξε μια ραγδαία ανάπτυξη, όχι μόνο για εμάς αλλά και γενικότερα για τον κλάδο του catering. Οι μεγάλες προκλήσεις που κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε, ήρθαν στα χρόνια που ακολούθησαν, με την οικονομική κρίση που ξεκίνησε το 2010, οδηγώντας σε συρρίκνωση της αγοράς και κορυφώθηκε το 2020 με την πρωτοφανή υγειονομική κρίση, που μας ανάγκασε σε πλήρη παύση των δραστηριοτήτων μας. Οπότε γίνεται αντιληπτό πως καθετί που συμβαίνει στον κόσμο και επηρεάζει αρνητικά την κοινωνία και την αγοραστική δύναμη του πελάτη, είμαστε από τους πρώτους κλάδους που το βιώνει άμεσα. Οι προκλήσεις, ωστόσο, δεν σταματούν ποτέ. Μέσα σε αυτές συγκαταλέγονται και οι βιώσιμες και πράσινες πρακτικές που σηματοδοτούν μια στροφή την οποία η εταιρεία έχει κάνει ήδη. Μία ακόμα πρόκληση είναι η αλλαγή που έχει συντελεστεί στον μέσο αριθμό ατόμων που έχει πλέον μια εκδήλωση και που έχει περιοριστεί σε σχέση με το παρελθόν. Όμως αυτό έχει και τη θετική πλευρά, καθώς ευνοεί τις συνθήκες για προσφορά ακόμα καλύτερων υπηρεσιών. Και για να σας απαντήσω στο τι μας κάνει να ξεχωρίζουμε στον κλάδο μας, θα σας έλεγα η μακροχρόνια εμπειρία μας στο event catering, το αξιόλογο προσωπικό μας, οι μακροχρόνιες συνεργασίες μας, η παροχή άριστων υπηρεσιών στους πελάτες μας και η δυνατότητα να αφουγκραζόμαστε και να προσαρμοζόμαστε στις τάσεις του χώρου. Όμως πιστεύω πως στο τέλος αυτό που μετράει περισσότερο είναι η αξιοπιστία και η συνέπεια της επιχείρησης απέναντι στον πελάτη αλλά και η σωστή επιλογή συνεργατών. Η συσσώρευση τεχνογνωσίας, εμπειρίας και δημιουργικότητας σε όλη την ομάδα μας, είναι αυτά που δίνουν υπεραξία στην εταιρεία μας και είμαι βέβαιος πως όλα αυτά αποτελούν τα βασικά συστατικά επιτυχίας της Intercatering. Πόσο έχει εξελιχθεί το catering στην Ελλάδα σε σχέση με τις υπηρεσίες που λάμβανε ο πελάτης παλιότερα; Μέσα στο χρόνο οι αλλαγές που συντελούνται στο κοινωνικοοικονομικό περιβάλλον ήταν και θα συνεχίσουν να είναι καθοριστικές για την εξέλιξη του κλάδου του catering. Ανδρέας Τουτζιαρίδης πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Intercatering «Το σήμερα και το αύριο του event catering» H ανάπτυξη της τεχνολογίας μάς έχει βοηθήσει να είμαστε πιο αποτελεσματικοί με σύγχρονες τεχνικές και διαδικασίες, πάντα με γνώμονα την ασφάλεια και ποιότητα. Επιπλέον, οι απαιτήσεις του κόσμου έχουν αυξηθεί επειδή έχει περισσότερες προσλαμβάνουσες από τα ταξίδια του, τα social media και γενικότερα το internet. Ποιες είναι οι τάσεις στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό όσον αφορά τον κλάδο του catering; Τα τελευταία χρόνια η αύξηση του συνεδριακού τουρισμού έχει συμπαρασύρει και την αύξηση των εταιρικών events, με τους πελάτες να έρχονται από το εξωτερικό στην Αθήνα για να τα υλοποιήσουν, και συνήθως γίνονται στο πλαίσιο των incentive trips. Έτσι, συχνά τα ταξίδια Πιστεύω πως στο τέλος αυτό που μετράει περισσότερο είναι η αξιοπιστία και η συνέπεια της επιχείρησης απέναντι στον πελάτη αλλά και η σωστή επιλογή συνεργατών 28 #33 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2024 businessfocus
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=