Την πεποίθησή τους πως η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων βρίσκεται αυτήν τη στιγμή μπροστά σε έναν νέο κύκλο συγκέντρωσης που πρόκειται να οδηγήσει σε ανακατατάξεις στον κλάδο, εξέφρασαν οι επικεφαλής της αλυσίδας Διαμαντής Μασούτης, σε συνάντηση με δημοσιογράφους, στο περιθώριο της εκδήλωσης για τα εγκαίνια του νέου ανακαινισμένου καταστήματος της αλυσίδας στην Κέρκυρα. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Γιάννης Μασούτης ανέφερε πως θα υπάρξει περαιτέρω συγκέντρωση στην αγορά σούπερ μάρκετ και σημείωσε πως όσον αφορά τη Μασούτης, προτιμά να επενδύει στην απόκτηση μετοχικών μεριδίων σε εταιρείες, όταν προκύπτουν ευκαιρίες, και στη μετέπειτα απορρόφησή τους. Σε αυτό το πλαίσιο, προέβλεψε πως μέσα στα επόμενα χρόνια 10-20 αλυσίδες μεσαίου και μικρού μεγέθους θα απορροφηθούν από άλλους μεγαλύτερους παίκτες της αγοράς, εκτιμώντας πως όποιες από αυτές δεν ακολουθήσουν αυτή την οδό θα κλείσουν. Γενικότερα, όπως χαρακτηριστικά σημείωσε, όλες οι αλυσίδες με τζίρο κάτω από 500 εκατ. ευρώ αυτήν τη στιγμή πρόκειται να γνωρίσουν σημαντικές πιέσεις. Στο ίδιο μήκος κύματος ο γενικός διευθυντής της Μασούτης, Θεόδωρος Γεροστεργιούδης, επεσήμανε και αυτός τις τάσεις συγκέντρωσης που υπάρχουν στην αγορά και υπογράμμισε πως οι συνθήκες που επικρατούν σήμερα στον κλάδο (νομοθετικές παρεμβάσεις, πληθωριστικές πιέσεις, νέα συναλλακτικά ήθη με τη βιομηχανία κ.λπ.) καθιστούν το μέγεθος μιας αλυσίδας σούπερ μάρκετ όλο και πιο σημαντική παράμετρο όσον αφορά τη δραστηριοποίησή της. Το Υπουργείο Ανάπτυξης έχει αποστείλει πρόσκληση στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης και Εφαρμογής Τομέων Βιομηχανίας, Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή (ΕΥΔΕ-ΒΕΚ), ως δυνητικούς δικαιούχους, για την υποβολή προτάσεων πράξεων, προκειμένου να ενταχθούν και να χρηματοδοτηθούν στο πλαίσιο του «ΤΠΑ Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων - Δ. Στήριξη του Εμπορίου και Προστασία του Καταναλωτή». ( Άξονας Προτεραιότητας 1.6 «Δημόσια διοίκηση και ψηφιοποίηση (ηλεκτρονική διακυβέρνηση, ηλεκτρονικές δημόσιες συμβάσεις, ηλεκτρονική ένταξη, ηλεκτρονική μάθηση κ.λπ.)». Με τίτλο «Διαφημιστική καμπάνια Υπουργείου Ανάπτυξης στο πλαίσιο των μέτρων για την προστασία του καταναλωτή με στόχο την καταπολέμηση της ακρίβειας και του πληθωρισμού», η σχετική ανακοίνωση έχει στόχο να χρηματοδοτηθεί η ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου προγράμματος επικοινωνίας, προβολής και προώθησης δράσεων του Υπουργείου Ανάπτυξης, για την ενημέρωση και την κινητοποίηση του καταναλωτή, αξιοποιώντας μέσα διαφήμισης και προβολής που συγχωνεύουν παραδοσιακά και ψηφιακά κανάλια. Επιπλέον, κατόπιν υποβολής του προγράμματος στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας και έγκρισης αυτού, θα χρηματοδοτηθούν ο δημιουργικός σχεδιασμός της επικοινωνιακής ταυτότητας, η προβολή στα ΜΜΕ καθώς και οι ενέργειες τεχνικής και διοικητικής υποστήριξης του δικαιούχου. Η δημόσια δαπάνη (ΕΠΑ) που διατίθεται με την εν λόγω ανακοίνωση πρόθεσης χρηματοδότησης ανέρχεται σε 8.308.000 ευρώ και προτάσεις υποβάλλονται έως 23 Αυγούστου. Καμπάνια 8,3 εκατ. ευρώ για την ακρίβεια uTo διεθνές διαφημιστικό δίκτυο της Οgilvy ανακοίνωσε ότι ο Αντώνης Κόχειλας αναλαμβάνει τη νεοδημιουργηθείσα θέση του Global Chief Transformation Officer. Από το 2021 και μέχρι πρόσφατα αποτελούσε τον Global CEO της Ogilvy Advertising, έχοντας ενταχθεί στο δίκτυο της Ogilvy το 2011 ως Global Planning Director για την SC Johnson. Αυτή είναι η δεύτερη θητεία του στην Ogilvy, καθώς στο παρελθόν ήταν γενικός διευθυντής της Ogilvy Athens (τότε Bold Ogilvy). Στα χρόνια που μεσολάβησαν, οδήγησε τη Mullen Lowe Athens να αποτελέσει το δεύτερο πιο αποτελεσματικό agency στην Ευρώπη σύμφωνα το Effie Effectiveness Index. Έχει επίσης εμπειρία από την πλευρά του πελάτη ως διευθυντής Μάρκετινγκ στην Κορρές. uΘέμα χρόνου θεωρούν μέσα της Κύπρου την απορρόφηση των Υπεραγορών Παπαντωνίου από τον Όμιλο Σκλαβενίτη. Αναφέρουν, μάλιστα, πως οι σχετικές ανακοινώσεις θα πρέπει να αναμένονται μέσα στο καλοκαίρι. uΣημαντική retail παρουσία διατηρεί, πέρα από την ξενοδοχειακή του δραστηριότητα, ο κυπριακός όμιλος Thanos Hotels and Resorts, ο οποίος πραγματοποιεί δυναμική είσοδο στην ελληνική αγορά της πολυτελούς φιλοξενίας, παρουσιάζοντας ένα επενδυτικό πλάνο με ορίζοντα τριετίας, με στόχο να ανοίξει 10 νέα ξενοδοχεία στη χώρα μας. Συγκεκριμένα, η Kult, o retail βραχίονας του ομίλου, περιλαμβάνει 6 μπουτίκ, που αρχικά βρίσκονταν μόνο στις μονάδες του Group και προσφέρουν προϊόντα ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ από περισσότερα από 80 luxury brands και ανερχόμενους Έλληνες και Κύπριους σχεδιαστές. Τα έσοδα από αυτήν τη δραστηριότητα ανέρχονται σε 9 εκατ. ευρώ για τον όμιλο Thanos. Όπως πάντως διευκρίνισε σε συνάντηση με δημοσιογράφους ο CEO του ομίλου, Θάνος Μιχαηλίδης, δεν υπάρχουν πλάνα παρουσίασης τέτοιων καταστημάτων αυτήν τη στιγμή στην Ελλάδα. uΣτην πανευρωπαϊκή πρωτοβουλία για έλεγχο με τη μέθοδο των «σαρώσεων» (sweep) σε όλες τις πλατφόρμες των social media για τον εντοπισμό «influencers» που ασκούν εμπορικές δραστηριότητες, προωθούν και διαφημίζουν προϊόντα και υπηρεσίες επώνυμων εταιρειών, συμμετείχε το Υπουργείο Ανάπτυξης. Οι έλεγχοι αφορούν συνολικά 576 «influencers» από όλη την Ευρώπη, ενώ οι 20 εξ αυτών προέρχονται από τη χώρα μας, οι οποίοι θα κληθούν από το Υπουργείο Ανάπτυξης να προβούν άμεσα στις απαραίτητες διορθωτικές κινήσεις, ώστε οι δραστηριότητές τους να είναι προσαρμοσμένες σε όσα προβλέπει η ευρωπαϊκή καταναλωτική νομοθεσία. Νέος κύκλος συγκέντρωσης στα σούπερ μάρκετ businessinsider Mονομαχία στον ΣΕΒ Νova: Αποεπένδυση ναι, συμφωνία όχι... Για το επενδυτικό περιβάλλον στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, καθώς και για την πορεία των επενδυτικών κινήσεων της BC Partners στη χώρα, μίλησε ο Νίκος Σταθόπουλος, Chairman, BC Partners, στους Δελφούς. Ο επικεφαλής της BC Partners απάντησε, μεταξύ άλλων, και σε ερωτήσεις σχετικά με τις εταιρείες της στην Ελλάδα όπως η Νοva, δηλώνοντας ότι υπάρχει διάθεση αποεπένδυσης, διαψεύδοντας ωστόσο ότι στην παρούσα φάση υπάρχει κάποιο NDA ή κάποια προσφορά από κάποια εταιρεία όπως π.χ. η CVC, για την οποία υπάρχουν τελευταία σχετικά δημοσιεύματα. Ανέφερε, δε, ότι έχει σταλεί NDA για τη Nova σε πάνω από τριάντα επενδυτές και funds και έχει εκφραστεί ενδιαφέρον, αλλά δεν υπάρχει ακόμα κάποιο προσύμφωνο. Κάποιοι, πάντως, ακόμη προσπαθούν να μάθουν τι ακριβώς συζήτησε ο ισχυρός άνδρας της BC Partners με τον Μιχάλη Τσαμάζ σε ένα «πηγαδάκι» που έστησαν στο συνέδριο... Ο αντιπρόεδρος του ΣΕΒ και επικεφαλής της Bespoke SGA Holdings, Σπύρος Θεοδωρόπουλος, με δήλωσή του γνωστοποίησε την υποψηφιότητά του για την προεδρία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών. Επομένως, όλα δείχνουν ότι θα διεξαχθούν για πρώτη φορά εκλογές για τη θέση, αφού και η διευθύνουσα σύμβουλος του Ομίλου Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων Τσέτη (ΟΦΕΤ) Ιουλία Τσέτη, έχει κάνει γνωστό πως θα είναι υποψήφια. Σημειώνεται, επίσης, πως δεν θα διεκδικήσει τρίτη συνεχόμενη θητεία στο τιμόνι του ΣΕΒ, όπως ανακοίνωσε στη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΣΕΒ, ο πρόεδρος του Δ.Σ. του ΣΕΒ, Δημήτρης Παπαλεξόπουλος. Για ποιους χτυπάει η καμπάνα; Καταγγελίες για απάτη που συνδέονται με τον τρόπο με τον οποίο χορηγήθηκαν κονδύλια της Ε.Ε. ύψους 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ σε μόλις 10 εταιρείες στην Ελλάδα, ερευνούν οι ευρωπαϊκές και ελληνικές αρχές, όπως αποκαλύπτει το Politico. Με έργα ύψους 35,95 δισεκατομμυρίων ευρώ, η Ελλάδα είναι ένας από τους κύριους δικαιούχους του ταμείου, γνωστού ως Διευκόλυνση Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (RRF). Περίπου το ένα πέμπτο αυτού του ποσού διατίθεται για τη βελτίωση των ψηφιακών υπηρεσιών της χώρας, σύμφωνα με το σχέδιο που υποβλήθηκε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Μέχρι σήμερα, έχουν δημοπρατηθεί και έχουν συναφθεί συμβάσεις για περίπου 600 ψηφιακά έργα αξίας άνω των 2,5 δισ. ευρώ, σύμφωνα με στοιχεία του Κεντρικού Ηλεκτρονικού Μητρώου Δημοσίων Συμβάσεων. Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία και η Ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού διερευνούν πώς κατακυρώθηκαν αυτά τα έργα, σημειώνει το Politico. Σε ανακοίνωσή της, η Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ελλάδας ανέφερε ότι εξετάζει εάν υπάρχει παραβίαση της συνθήκης της Ε.Ε. που «απαγορεύει αντιανταγωνιστικές συμφωνίες και αποφάσεις ενώσεων επιχειρήσεων που εμποδίζουν, περιορίζουν ή νοθεύουν τον ανταγωνισμό, μονομερείς πρακτικές που συνιστούν πρόσκληση για συμπαιγνία ή μελλοντική ανακοινώσεις τιμών σε ανταγωνιστές και κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης». 60 #33 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2024
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=