Business News Magazine #34

λων τεχνολογικών φορέων με τράπεζες και ασφαλιστικές και κατά την άποψη του WEF, ενώ αυτές οι συνεργασίες μπορούν να επιταχύνουν την καινοτομία, ενέχουν επίσης κίνδυνο, σε περίπτωση εισόδου μεγάλων τεχνολογικών φορέων στην αγορά χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών σε άμεσο ανταγωνισμό με τράπεζες και ασφαλιστικές εταιρείες. «Οι τεχνολογικοί γίγαντες θα μπορούν να επιλέγουν τα σημεία εισόδου τους στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες», επεσήμανε ο McWaters, «μεγιστοποιώντας τα δυνατά τους σημεία, όπως πλούσια σύνολα δεδομένων και ισχυρές επωνυμίες, εκμεταλλευόμενοι παράλληλα την εξάρτηση των κατεστημένων ιδρυμάτων από αυτά». Έχοντας αυτό κατά νου, τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα πρέπει να διαπραγματευτούν μια δύσκολη διαδρομή μεταξύ της κεφαλαιοποίησης των υπηρεσιών των μεγάλων τεχνολογικών συνεργατών τους και της δέσμευσης στις δυνατότητές τους. Απαραίτητο ένα νέο νομοθετικό πλαίσιο για τη θωράκιση του ψηφιακού τραπεζικού οικοσυστήματος Για να αποφευχθεί ένας ισχυρός ανταγωνισμός που θα μετατρέψει τις εταιρείες τεχνολογίας από πελάτες τραπεζών σε βασικούς παίκτες στον τραπεζικό κλάδο και με ιδιαίτερη δυναμική, πρέπει και οφείλει το τραπεζικό σύστημα να θωρακιστεί και να θεσπίσει νομοθετικά και ρυθμιστικά πλαίσια για την ενδεχόμενη είσοδο των Big Tech στον κλάδο. Το Digital Banking πρέπει να δημιουργήσει ισχυρές προϋποθέσεις προκειμένου να αποκτήσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην ψηφιακή αγορά. Το FinTech ήρθε για να μείνει… Το FinTech ήρθε για να μείνει και να αναδιαμορφώσει πολλούς τομείς όπως: u Η τεχνητή νοημοσύνη, η οποία έχει πλέον σημαντικό ρόλο στο να εκτελεί περίπλοκες εργασίες που γίνονταν παραδοσιακά από ανθρώπους. u Το ηλεκτρονικό εμπόριο, που απαιτεί εύκολες γρήγορες και ασφαλείς πληρωμές είναι πιο αναγκαίο από ποτέ u Οι πλατφόρμες εμπορίου, που μαζεύουν στοιχεία από τους αγοραστές u Οι τράπεζες, που βρίσκουν νέους τρόπους να εξυπηρετούν τους πελάτες τους και μειώνουν την προσωπική εξυπηρέτηση. u Οι ασφαλιστικές εταιρείες, που μαζεύουν στοιχεία και πληροφορίες για τους πελάτες. Το FinTech είναι κάτι που όχι απλά ήρθε για να μείνει, αλλά είναι η καινούργια τάξη πραγμάτων όσον αφορά τα χρηματοοικονομικά. Στο άμεσο μέλλον, όλο και περισσότερα οικονομικά ιδρύματα θα αλλάξουν προς αυτή την κατεύθυνση. Θα δούμε ακόμα περισσότερες λύσεις από εταιρείες λογισμικών και start-ups, για να αυτοματοποιήσουν παραδοσιακές και χρονοβόρες πρακτικές προς όφελος όλων. Παρότι ένα μεγάλο μέρος του πλανήτη ακόμα προσπαθεί να συγχρονιστεί με τη νέα πραγματικότητα των πληρωμών, έρευνες όπως αυτή της Mastercard με τίτλο «The Future of Payments» ψηλαφούν τη μορφή του δεύτερου κύματος εξέλιξης των ψηφιακών πληρωμών, διακρίνοντας βασικές τάσεις ανάμεσά τους: uΨηφιακά πορτοφόλια: Ψηφιακά πορτοφόλια νέας γενιάς υπόσχονται ότι θα ενοποιήσουν τη διαχείριση πληρωμών και συναλλαγών με τη φύλαξη και διαχείριση ψηφιακών πιστοποιητικών και εγγράφων. uTokenization: Η ψηφιοποίηση σχεδόν όλων των μορφών περιουσίας -από ακίνητα, μέχρι προσωπικά δεδομένα- θα καταστήσει την αξία τους προσβάσιμη και ανταλλάξιμη, δημιουργώντας νέες μορφές χρήματος. uΣυνδεδεμένες οικονομικές υπηρεσίες: Tο open banking και η ενσωματωμένη χρηματοδότηση (embedded finance) θα συνδυαστούν για να δημιουργήσουν λύσεις «συνδεδεμένων οικονομικών υπηρεσιών» που διευκολύνουν τις πληρωμές γεφυρώνοντας φυσικά, ψηφιακά και εικονικά περιβάλλοντα. uΔίκτυο πληρωμών χωρίς σύνορα: Η εμπορική δραστηριότητα θα ξεπερνά τα εμπόδια που περιορίζουν σήμερα τη ροή των χρημάτων, των δεδομένων, των αγαθών και των υπηρεσιών, τόσο σε γεωγραφικές όσο και σε ψηφιακές αγορές. uΠρογραμματισμένες πληρωμές: Στο μέλλον, οι προγραμματισμένες πληρωμές θα εφαρμοστούν σε πολύπλοκες, μεγάλης κλίμακας συναλλαγές, αναδιαμορφώνοντας τις αλυσίδες εφοδιασμού, τις πληρωμές δικαιωμάτων (royalties) κ.λπ. uΣυμπεριληπτική πίστωση: Νέα μοντέλα βαθμολόγησης στον τομέα των πιστώσεων και λύσεις δανεισμού θα ενισχύσουν τις ιστορικά υποχρηματοδοτούμενες κοινότητες παγκοσμίως. uΔιευρυμένης αποδοχής πληρωμές: Η αναζήτηση της καλύτερης εμπειρίας πελάτη θα εμπλουτιστεί με νέες επιλογές πληρωμής, ταχύτερες και πιο ευέλικτες. uΕμπιστοσύνη: Οι καταναλωτές θα διαμορφώνουν την ατζέντα της κυβερνοασφάλειας, επιλέγοντας να κάνουν τις ψηφιακές πια συναλλαγές τους μόνο με εταιρείες που προστατεύουν τα προσωπικά δεδομένα. uΣυνειδητή κατανάλωση: Οι καταναλωτές θα ανταμείψουν τις εταιρείες που στηρίζουν έμπρακτα τους κοινωνικούς και περιβαλλοντικούς τους στόχους και θα προτιμούν επιχειρήσεις που λειτουργούν ηθικά, βασιζόμενοι σε data που θα παρέχονται στη διαδικασία της πληρωμής. «The Future of Payments»: Οι τάσεις στις ψηφιακές πληρωμές Με στόχο τη δημιουργία των δικών τους digital banks, που θα μπορούν να εξυπηρετούν αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο τούς πελάτες τους, συνεχίζουν το έργο του μετασχηματισμού τους οι ελληνικές τράπεζες, με επιταχυνόμενους ρυθμούς 45 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2024 #33

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=