Business News Magazine #34

που ενθαρρύνουν με επιτυχία νέους χρήστες μέσω κωδικών συνεργατών, μέσων κοινωνικής δικτύωσης και παιχνιδιών. Χαρακτηριστικό είναι μέσα σε λίγες ημέρες στην Ελλάδα έχει αποκτήσει πάνω από 25.000 followers στο Facebook, με τον αριθμό αυτό συνεχώς να ανεβαίνει, ενώ εν γένει χρησιμοποιεί επίσης διαδικτυακή διαφήμιση τόσο στο Facebook, όσο και στο Instagram. To app της Temu είχε μόνο 19 εκατ. downloads στις ΗΠΑ για το α’ τρίμηνο του 2023. Το χρονικό Η πλατφόρμα Temu κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στις Ηνωμένες Πολιτείες τον Σεπτέμβριο του 2022. Λίγους μήνες μετά, τον Φεβρουάριο του 2023, το Temu ξεκίνησε στον Καναδά. Τον ίδιο μήνα, η εταιρεία μετέδωσε μια διαφήμιση στον αγώνα Super Bowl, πληρώνοντας χιλιάδες δολάρια, για να γίνει γνωστή σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κοινό. Η ανάπτυξη από εκεί και πέρα ήταν ραγδαία, καθώς τον Μάρτιο του 2023, το Temu ξεκίνησε τη λειτουργία του στην Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία, ενώ τον επόμενο μήνα, το Temu κυκλοφόρησε στη Γαλλία, την Ιταλία, τη Γερμανία, την Ολλανδία, την Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Μέσα στο καλοκαίρι, η εφαρμογή έκανε την εμφάνισή της και στην Ελλάδα, γνωστοποιώντας, ακόμα και μέσω google, ότι μπορεί να μεταφέρει παραγγελίες στη χώρα και πλέον είναι η πιο δημοφιλής στα καταστήματα εφαρμογών Apple και Google Play στην Ευρώπη. Ήδη, έχουν γίνει αρκετές παραγγελίες από τη χώρα μας, με τους χρήστες, ωστόσο, να αναρωτιούνται ακόμα για το πώς λειτουργεί αυτή η εφαρμογή και για το αν θα πρέπει να παραγγείλουν. Σύμφωνα, λοιπόν, με όσα αναφέρθηκαν τις προηγούμενες ημέρες ανάμεσα στους Έλληνες χρήστες του Facebook, στην Temu χρειάζεται ελάχιστη παραγγελία 10 ευρώ, η ποιότητα είναι άνιση, καθώς άλλα προϊόντα έρχονται στο σπίτι τους «ακριβώς όπως παρουσιάζονται στο site και άλλα όχι», ενώ τη μεταφορά της παραγγελίας κάνει η ACS. Επικρίσεις Αξίζει, ωστόσο, να σημειωθεί ότι λίγο καιρό μετά την έναρξη λειτουργίας αυτού του app στο εξωτερικό, ξεκίνησαν στο διαδίκτυο και στη συνέχεια διατυπώθηκαν και σε άρθρα, παράπονα που αφορούσαν τόσο τις παραδόσεις, όσο και την ποιότητα των προϊόντων, δεδομένου ότι το σύστημα που βρίσκεται πίσω από το Temu δεν μπορεί να ελεγχθεί στο 100%, σε σχέση με άλλες πλατφόρμες όπως η AliExpress, για παράδειγμα. Το Temu ενεργεί ως μεσάζων, κατά κάποιον τρόπο, μεταξύ των πελατών και των εμπόρων, οι περισσότεροι από τους οποίους εδρεύουν στην Κίνα. Πρόκειται για αγορές οι οποίες προσφέρουν αγαθά από όλους τους τομείς – από ηλεκτρονικά είδη μέχρι μόδα και έπιπλα. Η τεράστια προσφορά είναι επίσης δυνατή επειδή οι εν λόγω πάροχοι δεν διαθέτουν δικές τους αποθήκες. Ο πελάτης παραγγέλνει στο Temu, αλλά στην πραγματικότητα αγοράζει προϊόντα από έναν τρίτο έμπορο από κάπου στον κόσμο, με ό,τι μπορεί να συνεπάγεται αυτό. Εξάλλου, το Τemu έχει πολύ ενισχυμένο σύστημα διαφημίσεων. Σύμφωνα με το TechCrunch, «αυτές οι διαφημίσεις φαίνεται να λειτουργούν για να ενισχύσουν τις εγκαταστάσεις του Temu. Αλλά ψάξτε στις κριτικές της εφαρμογής και θα βρείτε παρόμοια παράπονα με το Wish, όπως κατεστραμμένες και καθυστερημένες παραδόσεις, εσφαλμένες παραγγελίες και έλλειψη εξυπηρέτησης πελατών». Σύμφωνα, δε, με το Time, «το Temu αρχίζει επίσης να αναπτύσσει τη φήμη για μη παραδοτέα πακέτα, μυστηριώδεις χρεώσεις, λανθασμένες παραγγελίες και μη ανταποκρινόμενη εξυπηρέτηση πελατών». Κατά όσα αναφέρονται, επίσης, στο Politico, «η Apple ανέφερε ότι η Temu παραβίασε στο παρελθόν τους υποχρεωτικούς κανόνες απορρήτου της εταιρείας, ενώ προσέθεσε ότι είχε διαπιστώσει ότι η Temu παραπλάνησε τους ανθρώπους σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιεί τα δεδομένα τους». «Καίει» χρήματα Η κινεζική εφαρμογή βρίσκεται ήδη στην κορυφή των καταστημάτων ηλεκτρονικού εμπορίου στις ΗΠΑ, αλλά χάνει εκατομμύρια δολάρια καθημερινά και πιέζει τους προμηθευτές της σε οριακά κέρδη, σε μια προσπάθεια να νικήσει την Amazon. Αμέριμνος περιηγείσαι στο διαδίκτυο και παρατηρείς ένα πορτοκαλί διαφημιστικό βομβαρδισμό με εκπτώσεις έως και 97% σε Jacket αξίας 80 ευρώ για την πρώτη σου παραγγελία ως καινούργιος πελάτης. Ως υποψιασμένος καταναλωτής θεωρείς ότι πρόκειται για παραπλανητικές διαφημίσεις. Μέχρι που, την επόμενη μέρα εμφανίζονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσής σου γνωστοί influencers, κυρίως με καριέρα στο TikTok, οι οποίοι σε διαβεβαιώνουν ότι η εταιρεία αυτή είναι πλήρως αξιόπιστη και, εκτός αυτού, οι προσφορές και όλες οι παροχές και υπηρεσίες που προσφέρει είναι πραγματικές, ενώ παράλληλα κάτω από το βίντεο του influencer, βλέπεις δεκάδες σχόλια του τύπου: «παρήγγειλα και εγώ από αυτή την πλατφόρμα και όλα ήρθαν μια χαρά». Μετά από αυτό, δεν μπορείς να μην μπεις στο πειρασμό να αποκτήσεις την προσφορά και ξάφνου βλέπεις ότι η εταιρεία αυτή παρέχει τεράστιες προσφορές, πολύ χαμηλές τιμές, τεράστια ποικιλία προϊόντων, δωρεάν έξοδα αποστολής, πίστωση 5 ευρώ σε περίπτωση καθυστέρησης της παραγγελίας, έξτρα μπόνους και κουπόνια με τυχερούς τροχούς και «σκρατς», που θυμίζουν πλατφόρμες τυχερών παιγνίων. Το έλλειμμα εμπιστοσύνης που δημιουργείται από την κακή ελληνική μετάφραση μετριάζεται από τα νούμερα και το δελεαστικό της μάρκετινγκ. Η εταιρεία ακούει στο όνομα Temu και αποτελεί μια καινούργια πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου, η οποία ανταγωνίζεται κολοσσούς όπως η Amazon και η Shein. Στην πλατφόρμα της Temu, στο πεδίο πληροφόρησης των καταναλωτών συναντά κανείς την εξής ερώτηση: «Πώς μπορεί η Temu να προσφέρει τόσο χαμηλές τιμές στα προϊόντα της σε σύγκριση με άλλους;», με την εταιρεία να απαντάει πως «η Temu συνδέει τον καταναλωτή απευθείας με οικονομικά προσιτούς παραγωγούς, επιτρέποντας την πρόσβαση σε ανταγωνιστικότερα σε τιμές προϊόντα. Εξαλείφοντας πολλαπλούς μεσάζοντες και αποστέλλοντας προϊόντα απευθείας από τα εργοστάσια στους καταναλωτές, οι τελευταίοι απολαμβάνουν τα πλεονεκτήματα των τιμών χονδρικής πώλησης». Η Temu κυκλοφόρησε στις ΗΠΑ το 2022, προτού επεκταθεί στον Καναδά, στη συνέχεια σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες και τέλος στην Αυστραλία και στη Νέα Ζηλανδία τούς τελευταίους μήνες. Τον Νοέμβριο του 2023, μόλις ένα χρόνο από την ίδρυσή του, το Temu έχει μπει σε περισσότερες από 47 χώρες σε όλο τον κόσμο, με περισσότερους από 100 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες μόνο στις ΗΠΑ και περίπου 250 εκατομμύρια λήψεις εφαρμογών παγκοσμίως. Η Wired υποστηρίζει ότι η Temu τον Φεβρουάριο του 2023, κατέβαλε 14 εκατομμύρια δολάρια για δύο σποτ 30 δευτερολέπτων κατά τη διάρκεια του Super Bowl LVII, ενώ επενδύει μέχρι και 10 εκατομμύρια δολάρια κάθε μέρα για να πληρώσει για διαφημίσεις στη Meta και την Google, σύμφωνα με ανάλυση που δημοσίευσε η Tencent - κάτι που δικαιολογεί απόλυτα τις καμπάνιες επιθετικού μάρκετινγκ που έχουν κατακλύσει τα social media. Συνολικά, η Temu εκτιμάται ότι δαπανά περί τα 500 εκατ. δολάρια το τρίμηνο σε μάρκετινγκ και προωθητικές ενέργειες. Τον Οκτώβριο του 2023, είχε 42 εκατομμύρια μοναδικούς μηνιαίους επισκέπτες στις ΗΠΑ, υπερτετραπλάσιους σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Μόνο το 4,5% αυτών, όμως, κατέληξαν σε πραγματικές συναλλαγές. Στην Ευρώπη, ωστόσο η εφαρμογή Temu ξεπέρασε το eBay τον Οκτώβριο, φτάνοντας τα 51 εκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες σε συσκευές Android και Apple, σύμφωνα με την data.ai. Σύμφωνα με το SimilarWeb, η ιστοσελίδα της Temu δέχεται 286 εκατ. επισκέψεις μηνιαίως παγκοσμίως. Οι παγκόσμιες πωλήσεις της Temu υπολογίζονται για το 2022 περίπου στα 6 δισ. δολάρια, ενώ εκτιμάται ότι θα φτάσουν τα 18 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023, σύμφωνα με τη Wired, που επικαλείται τις αναλύσεις της CICC. Σύμφωνα με τη Wired, η Temu είχε προϋπολογίσει καθαρή ζημία 2,76 δισ. δολαρίων για το 2023, ενώ τώρα εκτιμά το ποσό των ζημιών στα 3,17 δισ. δολάρια. Παρά το γεγονός ότι οι εκπρόσωποι της εταιρείας διέψευσαν τα παραπάνω στοιχεία, πηγές κοντά στη μητρική PDD επιβεβαίωσαν στη Wired τα μεγέθη της ζημίας. Οι ανεξέλεγκτες δαπάνες της εταιρείας Temu έχουν οδηγήσει σε ανησυχίες μεταξύ των αναλυτών ότι η εταιρεία μπορεί να δυσκολευτεί να βγάλει κέρδος από την τεράστια βάση χρηστών της. Την ίδια στιγμή, η εταιρεία πιέζει τους μικρούς κατασκευαστές στην Κίνα να μειώσουν τις τιμές σε επίπεδα που καθιστούν σχεδόν αδύνατο να πραγματοποιήσουν κέρδη. Η μεγάλη δαπάνη σε μεγάλες εκπτώσεις προκειμένου να αποκτήσει μερίδιο αγοράς έχει ήδη λειτουργήσει καλά για την PDD (μητρική της Temu) στην Κίνα. Για να προσελκύσει κόσμο, επιδότησε τις τιμές σε όλα τα προϊόντα, από μη επώνυμα είδη σπιτιού έως smartphone υψηλής ποιότητας. Στις ΗΠΑ, οι περισσότερες από τις επιδοτήσεις της Temu έρχονται με τη μορφή δωρεάν διεθνών αποστολών. Η Wired υπολογίζει ότι η Temu επωμίζεται σε κάθε παραγγελία στις ΗΠΑ κόστη της τάξης των 30 δολαρίων κατά μέσο όρο. Ωστόσο, το γεγονός αυτό δεν προβληματίζει την εταιρεία, διότι αποτελεί συνειδητή στρατηγική ονόματι Loss Leader (ηγέτης απώλειας), ιδέα της οποίας είναι η πώληση προϊόντων σε τιμές οι οποίες δεν είναι κερδοφόρες, με σκοπό τη διεύρυνση στην αγορά, την προσέλκυση νέων καταναλωτών και την τόνωση των πωλήσεων κερδοφόρων προϊόντων στο μέλλον. Η εταιρεία κατηγορείται για επιθετικό μάρκετινγκ, για εκμετάλλευση των προσωπικών δεδομένων και για τους συνειρμούς που προκαλούν τα «σκρατς» και οι τυχεροί τροχοί. Ωστόσο, η δικαστική διαμάχη μεταξύ της Temu και της ανταγωνίστριας Shein στις ΗΠΑ έληξε με εξωδικαστικές συμφωνίες, χωρίς να μάθουμε ποτέ την ετυμηγορία της δικαιοσύνης. Η Shein είχε καταγγείλει την Temu για αθέμιτες πρακτικές μάρκετινγκ, ενώ η Temu τη Shein για μονοπωλιακές πρακτικές. Στο πλαίσιο αυτό, αναμένουμε την πορεία της εξέλιξης της ραγδαίως αναπτυσσόμενης start-up, η οποία θέλει να μονομαχήσει με τον κολοσσό της Amazon. Ο πελάτης παραγγέλνει στο Temu, αλλά στην πραγματικότητα αγοράζει προϊόντα από έναν τρίτο έμπορο από κάπου στον κόσμο, με ό,τι μπορεί να συνεπάγεται αυτό 53 ΙΟΥΛΙΟΣ 2024 #34

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=