Business News Magazine #34

υδάτινων πόρων, οι ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό, και τόνισε: «Σχεδιάζουμε και υλοποιούμε σήμερα πολιτικές και δράσεις για τον ελληνικό Τουρισμό των επόμενων δεκαετιών με γνώμονα έναν χρυσό κανόνα. Το μέτρο και την ισορροπία που έχουμε ανάγκη να τηρούμε. Τη μέριμνα για την προστασία του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος. Το σεβασμό στον άνθρωπο και στις τοπικές κοινωνίες. Με στόχο ξεκάθαρο και διακριτό: τη βιωσιμότητα, την ανθεκτικότητα την ανταγωνιστικότητα των προορισμών και του τουριστικού προϊόντος». Η Όλγα Κεφαλογιάννη αναφέρθηκε συγκεκριμένα στις δράσεις και στον προγραμματισμό του Υπουργείου για τη νέα εποχή του τουρισμού, επισημαίνοντας: u τη θεσμοθέτηση του Περιφερειακού Συμβουλίου Τουρισμού, του Συμβουλίου Οινοτουρισμού και του Παρατηρητηρίου για τον Παράκτιο και Θαλάσσιο Τουρισμό στη Μεσόγειο. u την επικαιροποίηση του πλαισίου για τους Οργανισμούς Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμών u την απλοποίηση διαδικασιών που αφορούν στην αδειοδότηση τουριστικών υποδομών, όπως κέντρα ιαματικού τουρισμού - θερμαλισμού, κέντρα θαλασσοθεραπείας u το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο που θα προσδιορίζει έναν οργανωμένο τρόπο ανάπτυξης και θα θέτει τις βάσεις και τις κατευθύνσεις για τη χρήση της γης στην τουριστική δραστηριότητα u την αξιοποίηση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας για την ανάπτυξη ειδικών μορφών τουρισμού, όπως ο χειμερινός και ορεινός τουρισμός, ο θαλάσσιος και ο καταδυτικός τουρισμός, ο τουρισμός υγείας και ευεξίας, ο αγροτουρισμός και ο γαστρονομικός τουρισμός και κατέληξε: «Με τις πολιτικές και τις δράσεις που υλοποιούμε, προσβλέπουμε σε μακροπρόθεσμα οφέλη από τον τουρισμό για όλη τη χώρα, για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μέρος της κοινωνίας. Δίκαια και ανταποδοτικά. Γιατί στον νέο κύκλο ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού που σχεδιάζουμε, η δικαιοσύνη και η ανταποδοτικότητα θα πρέπει να είναι η κεντρική μας μέριμνα. Ο ελληνικός Τουρισμός μόνο προσθέτει… θέσεις εργασίας, εισόδημα, φήμη, κοινωνική συνοχή, ευημερία». Λίγο νωρίτερα, στην κλειστή συνεδρίαση του ΣΕΤΕ που είχε προηγηθεί, ο πρόεδρος Γιάννης Παράσχης είχε ανακοινώσει την πρωτοβουλία Μetron Sustainable Tourism, με την οποία ο ΣΕΤΕ στηρίζει την αειφορία των τουριστικών επιχειρήσεων. «Την ονομάσαμε Μetron Sustainable Tourism by SETE. Γιατί μέτρον σημαίνει μέτρηση, αναλογία αλλά και κανόνας. Γιατί βιωσιμότητα χωρίς μέτρο, χωρίς κανόνες, δεν μπορεί να υπάρξει», είπε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ και συνέχισε: «Σκοπός μας είναι η δέσμευση και η μετάβαση των τουριστικών επιχειρήσεων σε βιώσιμη λειτουργία. Δημιουργούμε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα αυτοαξιολόγησης, ελέγχου, εκπαίδευσης, συμμόρφωσης, αυτοδέσμευσης και στοχοθέτησης, επαναξιολόγησης, και πιστοποίησης των επιχειρήσεων. Με την εντατική δουλειά των συνεργατών μας στον ΣΕΤΕ, το ΙΝΣΕΤΕ και τη Marketing Greece, και τη συνδρομή εξειδικευμένων συμβούλων σε προγράμματα sustainability στον τομέα του τουρισμού, δημιουργούμε τη μεθοδολογία και τα απαραίτητα εργαλεία». «Ξεκινάμε στο δεύτερο εξάμηνο του 2024 με την πιλοτική εφαρμογή σε επιλεγμένες επιχειρήσεις πριν το rollout του προγράμματος στη βάση μιας ηλεκτρονικής πλατφόρμας και στόχο -αρχικά- τη μέτρηση πέντε βασικών δεικτών: Κατανάλωση Ενέργειας, Κατανάλωση Νερού, Παραγωγή και Διαχείριση Αποβλήτων, Εργασιακά Θέματα, Κοινωνικό Αποτύπωμα, στους κλάδους: Ξενοδοχειακές Επιχειρήσεις, Εναέριες Μεταφορές, Θαλάσσιες Μεταφορές, Χερσαίες Μεταφορές, Τουριστικά Γραφεία. Και βέβαια είμαστε σε συζήτηση με το Υπουργείο Τουρισμού και το ΞΕΕ για την μεγιστοποίηση συνεργειών προς όφελος των τουριστικών επιχειρήσεων». Ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ τόνισε ότι: «Είναι σαφές ότι το όραμά μας για το μέλλον είναι ένας ανταγωνιστικός τουρισμός κοινωνικά και περιβαλλοντικά βιώσιμος, με αμβλυμμένη εποχικότητα και δικαιότερη γεωγραφική κατανομή. Ένας τουρισμός που δεν αφήνει κανέναν πίσω. Με οφέλη για όλους. Για να το πετύχουμε, ακολουθούμε τον πιο δύσκολο δρόμο των υπεύθυνων στρατηγικών επιλογών. Και δουλεύουμε σκληρά, για να πετύχουμε τα ζητούμενα στους πέντε πυλώνες του στρατηγικού μας σχεδίου. Παρακολουθούμε με ιδιαίτερη προσοχή όλη τη συζήτηση για τη φέρουσα ικανότητα των προορισμών. Προτείνουμε συγκεκριμένα μέτρα για την αντιμετώπισή του. Χτίζουμε τη στρατηγική μας πάνω στη λογική μιας τουριστικής ανάπτυξης με μέτρο, με κανόνες. Δεν μας εκφράζουν συντηρητικές και φοβικές προσεγγίσεις που αποστρέφονται την ανάπτυξη. Οραματιζόμαστε την Ελλάδα ως μια ανοιχτή, φιλόξενη χώρα με μέλλον στον τουρισμό». Καταλήγοντας, ο Γιάννης Παράσχης επεσήμανε ότι: «Η θέση μας είναι: Δεν αφήνουμε νέα αρνητικά στερεότυπα να ανθίσουν στον δημόσιο διάλογο, απαντάμε με στοιχεία, τεκμηρίωση αλλά και ενσυναίσθηση στα κρίσιμα κοινωνικά και περιβαλλοντικά προβλήματα, δεν αναλωνόμαστε σε αυτοματαίωση, όταν μπορούμε ακόμα να κάνουμε πολλές και ουσιαστικές βελτιωτικές κινήσεις για την ποιότητα των προορισμών μας. Πρέπει να προσαρμόσουμε και να συμφωνήσουμε στους στόχους για τα επόμενα χρόνια, να ορίσουμε τον οδικό χάρτη, θέτοντας για το επόμενο διάστημα μετρήσιμα και ρεαλιστικά βήματα. Προχωράμε, λοιπόν, κοιτώντας πάντα μπροστά για το καλό του Ελληνικού Τουρισμού. Γι’ αυτόν το στόχο συστρατεύουμε τις δυνάμεις μας». Οι τουρίστες αναζητούν αυθεντικές εμπειρίες που να τους επιτρέπουν να συνεισφέρουν ουσιαστικά στα μέρη που επισκέπτονται 55 ΙΟΥΛΙΟΣ 2024 #34

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=