Business News Magazine #35

Έχοντας περάσει δύσκολες δεκαετίες, η Διεθνής Έκθεση της Θεσσαλονίκης κατάφερε να ανακάμψει τα τελευταία χρόνια και να αποκτήσει την παλιά της λάμψη. Τιμώμενη χώρα στη φετινή διοργάνωση είναι η Γερμανία, συνεχίζοντας το θεσμό που ξεκίνησε το 1998 και συνεχίζεται με επιτυχία. Στο πλαίσιο της αναβάθμισης της ΔΕΘ, βρίσκεται σε εξέλιξη η ανάπλαση της έκθεσης, ένα σημαντικό έργο που θα δώσει νέα πνοή όχι μόνο στην ΔΕΘ αλλά και στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Για την πορεία της ΔΕΘ και τα μελλοντικά σχέδια μίλησε στο Business News Magazine o πρόεδρος της ΔΕΘ-HELEXPO, Αναστάσιος Τζήκας. Γράφει ο Γιώργος Στουραΐτης Η Διεθνής Έκθεση της Θεσσαλονίκης είναι ένας καταξιωμένος θεσμός για το οικονομικό και πολιτικό γίγνεσθαι της χώρας. Ποια είναι τα σημεία καμπής στην πολυετή πορεία του θεσμού και ποια είναι τα σχέδιά σας για το μέλλον του θεσμού; Η Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης του Σεπτεμβρίου είναι ένα πολυγεγονός από τα πλέον σημαντικά αυτού του είδους στην Ευρώπη και το πιο σημαντικό στο νοτιοανατολικό τμήμα της. Πρόκειται για μια πολυπαραμετρική έκθεση με πολιτικό, επιχειρηματικό και πολιτιστικό χαρακτήρα, αλλά και για μια ευκαιρία για γιορτή που απευθύνεται σε όλη την πόλη. Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά την κάνουν μοναδική, γι’ αυτό και πρέπει να διαφυλάξουμε τη μοναδικότητά της ως κόρη οφθαλμού. Ο θεσμός της ΔΕΘ πέρασε από αρκετές δυσκολίες τις προηγούμενες δεκαετίες, χάνοντας για λίγο τη λάμψη του. Τα τελευταία χρόνια όμως, κι αυτό θεωρούμε σημείο καμπής, η ΔΕΘ έχει ανακάμψει, ανεβάζοντας κατά πολύ τον πήχυ των επισκεπτών (ξεπέρασε τους 280.000 επισκέπτες το 2018, όταν Τιμώμενη Χώρα ήταν οι ΗΠΑ), και παίρνοντας ξανά τη θέση που της αξίζει στο εκθεσιακό στερέωμα. Ο κόσμος επέστρεψε στη ΔΕΘ. Ο σχεδιασμός μας για τα επόμενα χρόνια δεν είναι άλλος από το να παραμείνει η ΔΕΘ το μεγάλο γεγονός που χαρακτηρίζει το ξεκίνημα του φθινοπώρου εδώ και γενιές και σηματοδοτεί την έναρξη της πολιτικής σεζόν στη χώρα. Προέρχεστε από το χώρο της τεχνολογίας και έχετε διατελέσει για πολλά χρόνια πρόεδρος του ΣΕΠΕ. Με αυτήν σας την ιδιότητα πώς εντάσσεται η ΔΕΘ στον ψηφιακό χάρτη της χώρας; Ποια είναι η συμβολή της έκθεσης στην ψηφιακή μετάβαση και ποια είναι τα σχέδιά σας για το ψηφιακό μέλλον της ΔΕΘ; Είναι αλήθεια πως ο ψηφιακός μετασχηματισμός της ΔΕΘ, αλλά και των υπόλοιπων εκθέσεων, ήταν από την πρώτη στιγμή προτεραιότητα της διοίκησής μας. Οι κινήσεις μας είναι πολλές: αναπτύξαμε μια εφαρμογή, τη HELEXPO app, την οποία οι επισκέπτες της εκάστοτε έκθεσής μας μπορούν να χρησιμοποιούν για να περιηγούνται στα περίπτερα, να μαθαίνουν πού και πότε πραγματοποιούνται οι εκδηλώσεις, να αναζητούν προϊόντα ή υπηρεσίες που τους ενδιαφέρουν και γενικότερα να κάνουν ευκολότερη την επίσκεψή τους στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης. Δίνουμε στους εκθέτες τη δυνατότητα on line εγγραφής. Καταργήσαμε το χαρτί και τις έντυπες αιτήσεις και όλα γίνονται πλέον ηλεκτρονικά για την εγγραφή των εκθετών. Την ίδια δυνατότητα δίνουμε και στους επισκέπτες, οι οποίοι δεν χρειάζεται να περιμένουν σε κάποιο γραφείο για να εγγραφούν, αλλά μπορούν να το κάνουν ηλεκτρονικά, παίρνοντας άμεσα τα badges τους. Ανάλογη υπηρεσία προσφέρουμε και στους εκπροσώπους του Τύπου, οι οποίοι μπορούν μέσα από το σύστημά μας να διαμορφώσουν μόνοι τους τα καρτελάκια εισόδου και να τα κρατήσουν στο κινητό τους. Διαθέτουμε σύστημα online έκδοσης εισιτηρίων για τις εκθέσεις, που καταργεί τις ουρές και την ταλαιπωρία του κόσμου. Και βέβαια προσφέρουμε wi-fi σε όλους τους χώρους του Διεθνούς Εκθεσιακού Κέντρου Θεσσαλονίκης, ένα ασύρματο δίκτυο ελεύθερο για τον κόσμο κι ένα προστατευμένο για τους εκθέτες της, διευκολύνοντάς τους όση ώρα βρίσκονται στις εγκαταστάσεις μας. Πέραν όμως της ΔΕΘ, θέλω να αναφερθώ και σε μια άλλη πρωτοβουλία μας στο νέο διεθνές ψηφιακό σύμπαν. Δημιουργήσαμε την έκθεση καινοτομίας και τεχνολογίας Beyond, που μετρά ήδη τέσσερις διοργανώσεις και κερδίζει σταδιακά τη θέση της στο ευρωπαϊκό οικοσύστημα των νέων τεχνολογιών. Πιστεύουμε ότι η συγκεκριμένη διοργάνωση θα εξελιχθεί στο μεγαλύτερο γεγονός της νέας ψηφιακής πραγματικότητας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, στα πρότυπα της έκθεσης MWC της Βαρκελώνης. Τιμώμενη Χώρα. Πότε ξεκίνησε ο θεσμός και ποιες είναι προοπτικές μετεξέλιξής του; Ο θεσμός της Τιμώμενης Χώρας ξεκίνησε το 1998. Η ουσιαστική όμως επανεκκίνησή του τοποθετείται χρονικά το 2016, με πρώτη χώρα που υιοθέτησε αυτόν το ρόλο τη Ρωσία. Ακολούθησαν η Κίνα, οι ΗΠΑ, η Ινδία, η Ελλάδα εν μέσω πανδημίας, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και πέρυσι η Βουλγαρία. Φέτος Τιμώμενη Χώρα θα είναι η Γερμανία, μια συμμετοχή την οποία αναμένουμε με μεγάλη ανυπομονησία να παρουσιάσουμε στο κοινό, ένα σημαντικό στοίχημα για μας, που κρύβει σημαντική Αναστάσιος Τζήκας Πρόεδρος ΔΕΘ-HELEXPO Η ανάπλαση της ΔΕΘ θα φέρει οφέλη για την οικονομία, την κοινωνία και το περιβάλλον κινητοποίηση και από τη γερμανική και από την ελληνική πλευρά. Κάθε χρόνο, μέσω του θεσμού της Τιμώμενης Χώρας, δημιουργούμε διαύλους επικοινωνίας και ανοίγουμε δρόμους για τους Έλληνες επιχειρηματίες, ασκώντας μια μορφή επιχειρηματικής διπλωματίας, πάντα σε συνεργασία με το Υπουργείο Εξωτερικών και ευρύτερα την κυβέρνηση. Δεν είναι λίγες οι φορές που αυτοί οι δρόμοι διευκόλυναν την έλευση επενδύσεων στη χώρα και την πόλη, όπως στην περίπτωση της συμμετοχής των ΗΠΑ το 2018. Με ποια κριτήρια επιλέγεται η Τιμώμενη Χώρα; Τι ιδιαίτερο έχει η φετινή διοργάνωση με Τιμώμενη Χώρα τη Γερμανία; Κάθε φορά η επιλογή σχετίζεται με το ποια είναι στρατηγική αγορά για τις ελληνικές επιχειρήσεις, με το ενδιαφέρον της χώρας μας, αλλά και με τις σχέσεις που έχουμε με μια χώρα και την πρόθεσή μας να τις αναπτύξουμε περαιτέρω. Για παράδειγμα, η περσινή επιλογή της Βουλγαρίας υπογράμμισε τη βαρύτητα που έχει η γειτονική χώρα στις επιχειρηματικές και επενδυτικές δράσεις των ελληνικών επιχειρήσεων. Η Γερμανία θα συμμετάσχει στην 88η ΔΕΘ με μία από τις μεγαλύτερες συμμετοχές Τιμώμενης Χώρας στην ιστορία της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης. Ειδικότερα, στο περίπτερό της θα στεγαστούν 120 επιχειρήσεις και φορείς από όλο το φάσμα της οικονομίας, του πολιτισμού και της εκπαίδευσης. Με καθολική κάλυψη και των 6.000 τ.μ. του περιπτέρου 13 του Διεθνούς Εκθεσιακού Κέντρου Θεσσαλονίκης, η Γερμανία υπό το brand «made in Germany» και με σύνθημα «hallo Ελλάδα», θα παρουσιάσει ένα περίπτερο προδιαγραφών Παγκόσμιας Έκθεσης (EXPO). Οι επιχειρήσεις που θα φιλοξενούνται στο Γερμανικό Περίπτερο προέρχονται από τους σημαντικότερους κλάδους της μεγαλύτερης ευρωπαϊκής οικονομίας, όπως η βιομηχανία, η μεταποίηση, η υψηλή τεχνολογία, η ενέργεια, οι μεταφορές-logistics, ο χρηματοπιστωτικός τομέας, η φαρμακοβιομηχανία, η αγροτική τεχνολογία και η τεχνολογία τροφίμων. Την ίδια στιγμή, οι interview Κάθε χρόνο μέσω του θεσμού της Τιμώμενης Χώρας δημιουργούμε διαύλους επικοινωνίας και ανοίγουμε δρόμους για τους Έλληνες επιχειρηματίες 28 #35 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2024 ΑΦΙΕΡΩΜΑ 88η ΔΕΘ «Made in Germany»

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=