Business News Magazine #35

businessfiles ΠΗΓΗ: McKinsey & Company ΟΙ GEN ZERS ΕΙΧΑΝ ΤΗ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΡΟΘΕΣΗ ΝΑ ΞΟΔΕΨΟΥΝ ΑΦΕΙΔΩΣ ΑΠΟ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΗ ΓΕΝΙΑ Το ποσοστό των ερωτηθέντων που σχεδιάζουν να ξοδέψουν αφειδώς μέσα στους επόμενους τρεις μήνες, ανά γενιά και εισόδημα (EU-5, %) Μέσος όρος 37 Γενιά Επίπεδο εισοδήματος Gen Z Millennial Gen X Baby boomer/ silent generation Χαμηλό Μεσαίο Υψηλό ανέφεραν ότι αισθάνονται πιο αισιόδοξοι σε σύγκριση με τους καταναλωτές που ρωτήθηκαν στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Τα υψηλότερα ποσοστά αισιοδοξίας κατέγραψαν οι καταναλωτές μεσαίου εισοδήματος και η γενιά των Baby Boomers (των ανθρώπων που γεννήθηκαν μεταξύ 1946 - 1964). Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές δήλωσαν, επίσης, ότι τα οικονομικά των νοικοκυριών τους το δεύτερο τρίμηνο του 2024 παρέμειναν, ως επί το πλείστον, αμετάβλητα σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο, καθώς συνέχισαν να μειώνουν τις δαπάνες τους και να αυξάνουν τις αποταμιεύσεις τους, ενώ κάποιοι ανέφεραν και μια μικρή αύξηση στα εισοδήματά τους. Μεταξύ των μέτρων εξοικονόμησης που ελήφθησαν, οι καταναλωτές συχνότερα δήλωσαν ότι άρχισαν να παρακολουθούν τα έξοδά τους, αν και ήταν λιγότεροι οι καταναλωτές που ανέφεραν αυτό στο τρίμηνο ότι το έκαναν αυτό, σε σχέση με το προηγούμενο (μείωση δύο ποσοστιαίων μονάδων, σε ποσοστό 28%). Όσον αφορά τις δαπάνες για τα βασικά είδη, όπως τα είδη διατροφής, οι περισσότεροι καταναλωτές δήλωσαν ότι οι δαπάνες τους πρόκειται να διατηρηθούν στα ίδια επίπεδα για τουλάχιστον τους επόμενους τρεις μήνες. Οι προσδοκίες των καταναλωτικών δαπανών για τα βασικά είδη παρουσίασαν μια ελαφρά διακύμανση σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο (για παράδειγμα, η ξεκάθαρη πρόθεση των καταναλωτών να δαπανήσουν χρήματα για φρέσκα προϊόντα αυξήθηκε κατά 1% σε σχέση με την αρχή του έτους). Η βενζίνη αντιπροσωπεύει τη μεγαλύτερη αλλαγή που ανέφεραν ότι αναμένουν να έχουν οι συμμετέχοντες στον προϋπολογισμό των δαπανών τους, κάτι το οποίο εξηγείται από την πιθανή αύξηση του χρόνου οδήγησης λόγω των ταξιδιών για τις καλοκαιρινές διακοπές. Μεγαλύτερες διαφορές σημειώθηκαν στις τριμηνιαίες αναμενόμενες δαπάνες για τις υπόλοιπες κατηγορίες δαπανών σε σύγκριση με αυτές που αφορούν τα βασικά είδη. Οι περισσότεροι καταναλωτές στην Ευρώπη δήλωσαν ότι πρόκειται να δαπανήσουν περισσότερα σε ξενοδοχεία και διεθνείς πτήσεις σε σύγκριση με αντίστοιχη έρευνα που είχε πραγματοποιηθεί το πρώτο τρίμηνο του 2024. Αυτό δεν αποτελεί έκπληξη, καθώς ερμηνεύεται λόγω της επερχόμενης καλοκαιρινής ταξιδιωτικής περιόδου. Οι καταναλωτές δήλωσαν ακόμη ότι πρόκειται να δαπανήσουν περισσότερα ΠΗΓΗ: McKinsey & Company ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΕΞΕΦΡΑΣΑΝ ΑΝΑΜΙΚΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Επίπεδο εμπιστοσύνης ως προς την οικονομική κατάσταση της χώρας (% των ερωτηθέντων) Αισιόδοξοι 25 Ουδέτεροι 55 Απαισιόδοξοι 21 για κοσμήματα σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο, γεγονός που πιθανώς αντανακλά μια σχετική εμπιστοσύνη που αναπτύσσεται σταδιακά για την οικονομία. Μετά από πτώση στην αρχή του έτους, κάποιοι καταναλωτές δήλωσαν ότι σχεδιάζουν να δαπανήσουν αφειδώς τους επόμενους τρεις μήνες (αύξηση κατά τρεις ποσοστιαίες μονάδες, σε ποσοστό 37%), σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο, για να ικανοποιήσουν τις επιθυμίες τους. Ωστόσο, οι περισσότεροι καταναλωτές στην Ευρώπη (σε ποσοστό 63%) υποστηρίζουν ότι δεν σχεδιάζουν να προβούν σε αλόγιστες σπατάλες. Η γενιά Gen Z (η γενιά των ανθρώπων που είναι γεννημένοι μεταξύ 1996 -2012) ανέφερε μια υψηλότερη από τον μέσο όρο πρόθεση να προβεί σε δαπάνες, ακολουθούμενη από τους Μillennials (οι οποίοι είναι γεννημένοι μεταξύ 1981 - 1996). Όταν όντως εξέφρασαν το ενδιαφέρον τους να προβούν σε σπατάλες με στόχο την ικανοποίηση, οι Gen Ζ και οι Baby Boomers ανέφεραν ότι σκοπεύουν να φροντίσουν τον εαυτό τους τρώγοντας έξω και ταξιδεύοντας. Οι καταναλωτές της Gen Z έδειξαν μεγαλύτερο ενδιαφέρον και για την αγορά ενδυμάτων σε σύγκριση με τις άλλες ηλικιακές ομάδες. Παρά τη σχετική αισιοδοξία τους και την επιθυμία τους να ξοδέψουν αφειδώς, οι καταναλωτές στην Ευρώπη δηλώνουν ότι θα συνεχίσουν γενικά να προσέχουν τις δαπάνες τους όταν αγοράζουν προϊόντα ή υπηρεσίες. Τις περισσότερες φορές, όπως ανέφεραν, αυτό το επιΗ γενιά Gen Z ανέφερε μια υψηλότερη από τον μέσο όρο πρόθεση να προβεί σε δαπάνες, ακολουθούμενη από τους Μillennials 42 #35 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2024

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=