ΠΗΓΗ: McKinsey & Company ΟΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΣΥΝΕΧΙΣΑΝ ΝΑ ΒΕΛΤΙΩΝΟΥΝ ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΩΝ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΩΝ ΤΟΥΣ, ΜΕΙΩΝΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΔΑΠΑΝΕΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΑΥΞΑΝΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΕΙΣ ΤΟΥΣ Η αλλαγή στα οικονομικά των νοικοκυριών τους τελευταίους τρεις μήνες (EU-5, % των ερωτηθέντων) Δαπάνες / Αυξημένες / Σταθερές / Μειωμένες Εισόδημα Αποταμιεύσεις Μέτρα εξοικονόμησης χρημάτων που λαμβάνονται (EU-5, % των ερωτηθέντων) Πιο προσεκτική παρακολούθηση δαπανών Χρήση των αποταμιεύσεων για πληρωμές Μείωση του ποσού που πηγαίνει για αποταμίευση Μεγαλύτερη χρήση πιστωτικών καρτών Μείωση των δαπανών διατροφής Χρήση της υπηρεσίας «Buy Now Pay Later» Δεύτερη δουλειά/ περισσότερες ώρες εργασίας Πληρωμή λιγότερο από το ελάχιστο οφειλόμενο σε ένα λογαριασμό Αίτηση για κρατική στήριξη τυγχάνουν προσέχοντας την ποσότητα των ειδών που αγοράζουν, μια συμπεριφορά που παρατηρείται ευρέως στην αγορά των ΗΠΑ, ή αγοράζουν από εκπτωτικά καταστήματα με χαμηλότερα κόστη. Παρόλο που εξέφρασαν υψηλή πρόθεση για δαπάνες, οι Gen Zers και οι Μillennials, ιδιαίτερα στη Γαλλία και στην Ισπανία, ανέφεραν ότι οι αγορές τους είναι μειωμένες σε σύγκριση με τις αγορές που έκαναν οι προηγούμενες γενιές. Οι καταναλωτές στην Ευρώπη που είναι πιο αισιόδοξοι για την οικονομία, όπως φάνηκε από την έρευνα, είναι περισσότεροι και σε σχέση με το αντίστοιχο ποσοστό όλης της προηγούμενης χρονιάς, παρουσιάζοντας βελτίωση. Καθώς το έτος προχωρά, η παρατεταμένη αβεβαιότητα που δημιουργεί το γεωπολιτικό κλίμα ενδέχεται να επηρεάσει τα πρότυπα των καταναλωτικών δαπανών. Παρόλο που οι καταναλωτές επιδεικνύουν αντικρουόμενες συμπεριφορές, κυρίως όσον αφορά την εκρηκτική επιθυμία τους για δαπάνες αλλά ταυτόχρονα και την παράλληλη αναφορά τους για μείωση αυτών, το πιο πιθανό σενάριο είναι ότι θα συνεχίσουν να προσέχουν πού ξοδεύουν, δίνοντας προτεραιότητα στην αξία που έχουν οι αγορές τους. ΠΗΓΗ: McKinsey & Company Γενιά Gen Z Millennial Gen X Baby boomer/ silent generation Εισόδημα Χαμηλό Μεσαίο Υψηλό ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΩΝ GEN ZERS ΑΝΕΦΕΡΑΝ ΟΤΙ ΞΟΔΕΥΟΥΝ ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΣΕ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΗΛΙΚΙΑΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ Το ποσοστό των ερωτηθέντων που αλλάζουν την αγοραστική τους συμπεριφορά ξοδεύοντας λιγότερα, ανά γενιά και εισόδημα (%) businessfiles Οι καταναλωτές στη Γερμανία και στην Ιταλία ανέφεραν ότι αισθάνονται πιο αισιόδοξοι σε σύγκριση με τους καταναλωτές που ρωτήθηκαν στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Τα υψηλότερα ποσοστά αισιοδοξίας κατέγραψαν οι καταναλωτές μεσαίου εισοδήματος και η γενιά των Baby Boomers 44 #35 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2024
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=