Business News Magazine #35

Ελικόπτερα, αεροσκάφη με ηλεκτρικά συστήματα πρόωσης eVTOL και υδροπλάνα έρχονται στην Ελλάδα για να αλλάξουν τα δεδομένα όσον αφορά τις μετακινήσεις, ειδικά προς τα νησιά. Γράφει η Ελισάβετ Παπούλιου Στο Παρίσι, κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων δημιουργήθηκε μια πλωτή εξέδρα, η οποία έδινε τη δυνατότητα να απογειωθούν και να προσγειωθούν ιπτάμενα ηλεκτρικά ταξί. Η εξέδρα τοποθετήθηκε στο Σηκουάνα και «η εκμετάλλευσή της θα μπορεί να συνεχισθεί το αργότερο μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2024», διευκρινίζεται στην απόφαση της γαλλικής κυβέρνησης, το πράσινο φως της οποίας για το πείραμα αυτό αναμενόταν εδώ και μήνες. Η Ευρωπαϊκή Ένωση διενεργεί επί του παρόντος μια σημαντική νομοθετική διαδικασία μαζί με τον EASA (Οργανισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Αεροπορική Ασφάλεια) για τη θέσπιση ενός νομοθετικού πλαισίου εναέριας κυκλοφορίας, για την ομαλή ενσωμάτωση του νέου αυτού κλάδου. Αναμένεται ότι οι νομοθετικές ρυθμίσεις και τα προβλεπόμενα χρονοδιαγράμματα παράδοσης των κατασκευαστών eVTOL, θα επιτρέψουν στην εταιρεία Orama Nexus να ξεκινήσει τις υπηρεσίες της στην Ελλάδα έως το 2026. Ο δρόμος προς έναν νέο, πιο γρήγορο και ασφαλή τρόπο να ταξιδεύουμε στην Ελλάδα, ανοίγει ορθάνοιχτα μέσα από τα eVTOL, αεροσκάφη με ηλεκτρικά συστήματα πρόωσης, που έχουν τη δυνατότητα κάθετης απογείωσης και προσγείωσης χωρίς να απαιτείται η ύπαρξη διαδρόμου προσγείωσης, και από τα υδροπλάνα, η ιστορία των οποίων ξεκινά το 2005, αφού η δραστηριοποίησή τους στην Ελλάδα κολλούσε στα γρανάζια της γραφειοκρατίας. Τον Φεβρουάριο του 2024, η υφυπουργός Υποδοµών, αρµόδια για τις µεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου, πραγματοποίησε την πρώτη δοκιµαστική πτήση µε υδροπλάνο της Hellenic Seaplanes, από το υδάτινο πεδίο του Λαυρίου, και όπως επισήµανε η ίδια, «πρόκειται για µια σηµαντική ηµέρα για τις µεταφορές της Ελλάδας, αφού µέχρι το καλοκαίρι θα έχουν εκκινήσει δροµολόγια στη ∆υτική Ελλάδα και συγκεκριµένα πλήρως ενεργή θα είναι η γραµµή Πάτρα - Κέρκυρα - Παξοί, δεδοµένου ότι τα υδατοδρόµια αυτά είναι αδειοδοτηµένα». Με αεροπλάνα και (όχι) βαπόρια… businessfocus Η hopper, που εισάγει μια νέα επιλογή στις αερομεταφορές, ξεκίνησε φέτος το καλοκαίρι προγραμματισμένες πτήσεις με ελικόπτερο, αρχικά μεταξύ Αθήνας και 10 νησιών του Αιγαίου: τη Σαντορίνη, τη Μύκονο, την Αντίπαρο, την Ίο, την Κέα, την Πάτμο, τη Σίφνο, τις Σπέτσες, την Τήνο και τη Φολέγανδρο. Η ιδρυτική ομάδα της hoper αποτελείται από τον CEO της hoper και πρώην CEO της MarineTraffic, Δημήτρη Μέμο, τον CEO της Πλαίσιο, Κώστα Γεράρδο, τον Partner της Saronic Ferries, Γιώργο Παπαϊωαννίδη, και την BORRN, με CEO τη Ματίλντα Νατάν. Η hoper δημιουργήθηκε πριν από περίπου 5 χρόνια, ωστόσο πρόσφατα εισήλθε στο σχήμα ο γνωστός επιχειρηματίας Κώστας Γεράρδος, ο οποίος επεκτείνει το αποτύπωμά του πέρα από τον κλάδο του λιανεμπορίου και του Πλαίσιο, στο οποίο κατέχει τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου. Σημειώνεται ότι τo μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας ανέρχεται στο ποσό των 3 εκατ. ευρώ. Η hoper είναι μια εταιρεία η οποία εκτελεί καθημερινά προγραμματισμένες πτήσεις με ελικόπτερο σε δημοφιλείς νησιωτικούς προορισμούς στην Ελλάδα. Ειδικότερα, παρέχει ναυλωμένα δρομολόγια με ελικόπτερο μέχρι 4 ατόμων, εξυπηρετώντας, επί του παρόντος, την Αθήνα καθώς και 10 ελληνικά νησιά του Αιγαίου: τη Σαντορίνη, τη Μύκονο, την Αντίπαρο, την Ίο, την Κέα, την Πάτμο, τη Σίφνο, τις Σπέτσες, την Τήνο και τη Φολέγανδρο. Η hoper υπόσχεται τη μεταφορά στον επιλεγμένο προορισμό με διάρκεια πτήσεων από 8 λεπτά (πχ. Τήνος - Μύκονος) μέχρι 48 λεπτά (π.χ. Αθήνα - Αντίπαρος). Οι πελάτες μπορούν να κλείσουν μεμονωμένες θέσεις απλής ή μετ’ επιστροφής μετάβασης από το site flyhoper.com. Οι τιμές ξεκινούν από 156 ευρώ ανά κατεύθυνση, με μέση τιμή 350 ευρώ. Η hoper σχεδιάζει να προσθέτει νέους προορισμούς τόσο στη νησιωτική όσο και στην ηπειρωτική χώρα, ξεκινώντας από το φθινόπωρο 2024. Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων της, η hoper συνεργάζεται με τους κατά τόπους δήμους για την αναβάθμιση των υφιστάμενων ελικοδρομίων στους προορισμούς που εξυπηρετεί, εξασφαλίζοντας έτσι την ασφάλεια και την άνεση των επιβατών. Οι προοπτικές για την εταιρεία προμηνύονται θετικές, όπως τόνισε ο κ. Μέμος, εάν λάβει κανείς υπόψη τη δυναμική του τουρισμού στη χώρα μας αλλά και την αυξημένη ζήτηση που καταγράφουν το τελευταίο διάστημα οι ιδιωτικές πτήσεις σε όλη την Ευρώπη. Τόνισε ότι η Hoper φιλοδοξεί να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι πολίτες και οι τουρίστες μετακινούνται μεταξύ των δημοφιλών προορισμών της Ελλάδας. «Θέλουμε να μοιραστούμε με πολύ περισσότερο κόσμο την εμπειρία της μετακίνησης με ελικόπτερο. Με τη hoper, μετατρέπουμε τις ώρες σε λεπτά, και οι ταξιδιώτες κερδίζουν έως και μία ολόκληρη μέρα διακοπών. Είναι μια νέα, μοναδική ταξιδιωτική εμπειρία που κάνει τις ομορφιές της Ελλάδας πιο προσβάσιμες», τόνισε χαρακτηριστικά. Από την πλευρά του, ο Κώστας Γεράρδος ανέφερε ότι η hoper ιδρύθηκε με στόχο να προσφέρει μια νέα διάσταση στις αεροπορικές μετακινήσεις, καθιστώντας τις πιο γρήγορες, πιο ευέλικτες και πιο άνετες. Η υπηρεσία θα καλύψει μια σημαντική ανάγκη, συνδέοντας δημοφιλείς προορισμούς με τρόπο που δεν ήταν μέχρι τώρα εφικτός». Όπως εξήγησε, έχει δημιουργηθεί μια κατηγορία ανθρώπων οι οποίοι επιλέγουν να μετακινηθούν μέσω ιδιωτικής πτήσης, με κάποιο ελικόπτερο ή τζετ, αντί να επιλέξουν κάποια πτήση της γραμμής, οπότε η συγκεκριμένη αγορά έχει μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης. Με ελικόπτερα της hoper τα ταξίδια στο Αιγαίο 58 #35 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2024

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=