Business News Magazine #35

Ξεκίνησαν οι πρώτες πτήσεις με υδροπλάνα στην Ελλάδα Ο δρόμος προς έναν νέο, πιο γρήγορο και ασφαλή τρόπο να ταξιδεύουμε στην Ελλάδα ανοίγει ορθάνοιχτα μέσα από τα υδροπλάνα και τις επιβατικές τους πτήσεις. Το νέο επιχειρηματικό μοντέλο μεταφοράς, παρότι έχει περάσει από χίλια κύματα τα τελευταία δέκα χρόνια μέχρι την εκκίνησή του, έγινε πλέον άμεσα εφαρμόσιμο, αρχής γενομένης από την τουριστική σεζόν του 2024. Πρωτεργάτης σε αυτήν την καινούργια αρχή των υδροπλάνων στην Ελλάδα είναι η Hellenic Seaplanes. Αν και η αγορά των υδροπλάνων αποτέλεσε μήλον της έριδος από ξένους και Έλληνες επενδυτές στο πέρασμα των χρόνων, η αεροπορική εταιρεία έγινε η πρώτη που φέρνει τη νέα εποχή στην αεροπλοΐα της Ελλάδας, προσγειώνοντας στη χώρα το πρώτο υδροπλάνο του στόλου της τον Αύγουστο του 2023. Το νεοαφιχθέν επιβατικό υδροπλάνο, που πλέον στεγάζεται στη βάση υποστήριξής της Ifly στα Μέγαρα, είναι ένα Caravan C-208, της αμερικανικής κατασκευάστριας εταιρείας CESSNA που περιμένει τη νηολόγησή του από την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας. To συγκεκριμένο υδροπλάνο είναι αμφίβιος τύπος αεροσκάφους που θα δραστηριοποιηθεί στο δίκτυο υδατοδρομίων της Ελλάδας με τη χρήση πλωτήρων σε συνδυασμό με το υπάρχον δίκτυο αεροδρομίων. Το Cessna Caravan C-208 είναι ιδανικό για οργανωμένα-τακτικά αεροπορικά δρομολόγια, ναυλωμένες (charter) ιδιωτικές πτήσεις καθώς και ταξίδια περιηγητικού-τουριστικού περιεχομένου. Το πολυτελές υδροπλάνο διαθέτει χωρητικότητα 8-12 θέσεων και με μέση ταχύτητα τα 300 χλμ./ώρα, προορίζεται να δώσει έξυπνες λύσεις για γρήγορη μετακίνηση ντόπιων αλλά και τουριστών επιβατών μέσα σε λίγα μόλις λεπτά. Η Hellenic Seaplanes προχώρησε πρόσφατα στο ντύσιμο του πρώτου της αεροσκάφους, «περνώντας» την εταιρική της ταυτότητα και τα χρώματά της στο εξωτερικό και στο εσωτερικό μέρος του. Οι πρώτες παρθενικές πτήσεις με υδροπλάνο σε Σποράδες, Βόρειο Αιγαίο και Δωδεκάνησα πραγματοποιήθηκαν τον Ιούλιο με το αμφίβιο αεροσκάφος, υπό καθεστώς VFR (Visual Flight Rules). businessfocus Το «ζήτημα» για τις πρώτες πτήσεις των υδροπλάνων Παράλληλα με τις προετοιμασίες για τα εναρκτήρια δρομολόγια με υδροπλάνα, γίνεται αγώνας δρόμου ώστε να είναι εξίσου έτοιμες οι λειτουργικές συνθήκες που θα επιτρέψουν τις πρώτες αποθαλασσώσεις. Στο κέντρο του ενδιαφέροντος αυτών είναι η προσπάθεια που γίνεται για την εξασφάλιση των απαραίτητων αδειών, όπως επίσης και η επιχειρησιακή ετοιμότητα των πρώτων υδατοδρομίων που θα ανοίξουν τις πύλες τους για να υποδεχτούν επιβάτες. Η πρώτη πτήση έγινε από τη Hellenic Seaplanes στις 20 Ιανουαρίου 2024 από το Λαύριο με επιβάτες, μεταξύ άλλων, τον υπουργό Υγείας, Άδωνι Γεωργιάδη, την υφυπουργό Μεταφορών και Υποδομών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, τον υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη, Ανδρέα Νικολακόπουλο, και τον υφυπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Ιωάννη Παππά. Στις νεότερες εξελίξεις, υπεγράφη η σύμβαση για δημιουργία υδατοδρομίου και υδάτινου πεδίου στη Χαλκιδική, σε συνεργασία του Δήμου Αριστοτέλη με την Ελληνικά Υδατοδρόμια. Η νέα αυτή συνεργασία αποσκοπεί συγκεκριμένα στη δημιουργία υδατοδρομίου και υδάτινου πεδίου στην Ουρανούπολη και αντιστοίχως υδάτινου πεδίου στην Ιερισσό. Ακόμη, με Κοινή Υπουργική Απόφαση, χορηγήθηκε άδεια ίδρυσης στο υδατοδρόμιο της Σητείας, γεγονός που φέρνει τα υδροπλάνα ένα βήμα πιο κοντά στη Μεγαλόνησο. Ακόμη, ο Νομός Φθιώτιδας προχώρησε πρόσφατα στην απόκτηση πέντε νέων υδάτινων πεδίων στους κόλπους του. Ειδικότερα, το Λιμενικό Ταμείο Φθιώτιδας προχωράει σε συνεργασία με την Hellenic Seaplanes για την αδειοδότηση και δημιουργία σταθμών υδροπλάνων σε 5 λιμάνια του νομού και συγκεκριμένα σε Αρκίτσα, Ράχες, Γλύφα, Θεολόγο και Λάρυμνα. Υδατοδρόμια έχουν τεθεί σε τροχιά υλοποίησης, μεταξύ άλλων, στις Κυκλάδες στην Τήνο, τη Σίφνο, την Ανάφη, την Άνδρο, την Αστυπάλαια, την Κάρπαθο, την Κέα, την Κύθνο, τη Μύκονο, τη Σαντορίνη, τη Σέριφο, τη Ρόδο, την Πάτμο και άλλα νησιά, στην Πελοπόννησο, στην Κρήτη στην Ιεράπετρα, στην Κίσσαμο και τη Σητεία, στην Πάτρα, την Καλαμάτα, την Κυλλήνη, ενώ στο εν λόγω δίκτυο θα προστεθούν τα λιμάνια Ερμιονίδας, Μονεμβασιάς, Ναυπλίου, Νέας Κίου και Γυθείου, στη Θράκη, στο Ιόνιο στη Ζάκυνθο, στο Βόρειο Αιγαίο στη Χίο, τα Ψαρά, τις Οινούσες και τη Μυτιλήνη, στη Θεσσαλία στον Βόλο, τη Σκόπελο και την Αλόννησο. Η Hellenic Seaplanes έχει επίσης συμπεριλάβει στο χαρτοφυλάκιό της τη Σητεία και τα υδάτινα πεδία σε Ψαρά, Πέτρα Λέσβου και Χίο στα νησιά Βορείου Αιγαίου. Στη Στερεά Ελλάδα, τα δικά τους υδατοδρόμια θα αποκτήσουν η Ιτέα, η Αμφιλοχία, η Αντίκυρα στην Εύβοια, σε Αιδηψό, Αλιβέρι, Κάρυστο, Κύμη, Χαλκίδα, καθώς και το νησί της Σκύρου. Στην Αττική, αδειοδοτημένο είναι και ένα υδατοδρόμιο στον Άλιμο, το οποίο ωστόσο έχει πέσει επίσης θύμα καθυστερήσεων. Παράλληλα με τις προετοιμασίες για τα εναρκτήρια δρομολόγια με υδροπλάνα, γίνεται αγώνας δρόμου ώστε να είναι εξίσου έτοιμες οι λειτουργικές συνθήκες που θα επιτρέψουν τις πρώτες αποθαλασσώσεις 60 #35 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2024

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=