γηση της απόδοσης των συνεντεύξεών τους. Όταν ρωτήθηκαν γιατί, το 42% δήλωσε ότι αμφιβάλλει για την ικανότητα της ΤΝ να αντιλαμβάνεται μη λεκτικές ενδείξεις και δεδομένα. Ένα άλλο 32% δήλωσε ότι δεν καταλαβαίνει πώς η ΤΝ θα τους αναγνωρίσει ως καλούς υποψηφίους για μια συγκεκριμένη θέση. Αυτό υποδηλώνει ότι οι εργαζόμενοι βλέπουν τις δυνατότητες της ΤΝ ως εργαλείο για τη σύνδεση των υποψηφίων με ευκαιρίες και ότι εμπιστεύονται τους επαγγελματίες εύρεσης ανθρώπινου δυναμικού για να τη χρησιμοποιήσουν για αυτόν τον σκοπό. Υποδηλώνει ακόμη όμως ότι η ΤΝ δεν μπορεί να υποκαταστήσει την ανθρώπινη κρίση και την ανθρώπινη επικοινωνία, δείχνοντας σαφώς ότι οι ανθρώπινες δεξιότητες παραμένουν ο ακρογωνιαίος λίθος στη διαδικασία της πρόσληψης και της επιτυχούς τοποθέτησης του υποψηφίου στην κατάλληλη θέση. Ανάλογα ήταν και τα αποτελέσματα έρευνας που διεξήγαγε η Salesforce σε περίπου 6.000 άτομα από όλο τον κόσμο, σύμφωνα με τα οποία οι εργαζόμενοι αποδέχονται και εμπιστεύονται όλο και περισσότερο την ΤΝ για τη διεκπεραίωση των καθηκόντων τους. Πιο συγκεκριμένα, οι εργαζόμενοι αισθάνονται όλο και πιο άνετα να «συνεργάζονται» με την ΤΝ και, μάλιστα, να της αναθέτουν συγκεκριμένες εργασίες, όπως η συγγραφή κώδικα και η σύνταξη κειμένων, για αυτόνομη ολοκλήρωση, με το 43% των εργαζομένων να εμπιστεύεται την ΤΝ για τη διεκπεραίωση εργασιών οι οποίες αποτελούν περίπου το ήμισυ των καθηκόντων τους. Αξιοσημείωτο είναι πως το 77% των εργαζομένων παγκοσμίως δήλωσε ότι θα εμπιστευτεί τελικά την αυτόνομη λειτουργία της ΤΝ με την πάροδο του χρόνου. Σε αυτό το 77% περιλαμβάνεται το 10% των εργαζομένων που ήδη εμπιστεύονται την αυτόνομη λειτουργία της ΤΝ. Το 26% των εργαζομένων δήλωσαν πως θα εμπιστευτούν την αυτόνομη λειτουργία της ΤΝ σε λιγότερο από τρία χρόνια και το 41% των εργαζομένων θα εμπιστευτούν την αυτόνομη λειτουργία της ΤΝ σε τρία ή περισσότερα χρόνια, ενώ σχεδόν το 80% των εργαζομένων θεωρεί πως το μέλλον είναι προσανατολισμένο στην ΤΝ. Τα ευρήματα αυτά υποδηλώνουν ότι με την εξέλιξη της τεχνολογίας αυξάνεται και η εμπιστοσύνη στις δυνατότητες της ΤΝ, υπό την προϋπόθεση ότι υπάρχουν διαφάνεια, ανθρώπινη εποπτεία και συνεχής εκπαίδευση. Παρά την αυξανόμενη εμπιστοσύνη στην ΤΝ, η ανθρώπινη αλληλεπίδραση παραμένει σημαντική. Η πλειονότητα (54%) των εργαζομένων προτιμά μια συνεργατική προσέγγιση, με τους ανθρώπους να χρησιμοποιούν την ΤΝ για τις περισσότερες εργασίες τους. Υπάρχει βέβαια και μια μικρή ομάδα εργαζομένων η οποία αισθάνεται ήδη άνετα με την ανάθεση συγκεκριμένων καθηκόντων στην αυτόνομη ΤΝ, συμπεριλαμβανομένων της συγγραφής κώδικα (15%), της σύνταξης κειμένων για διάφορες εταιρικές επικοινωνίες (12%) και της λειτουργίας της ΤΝ ως προσωπικού βοηθού (12%). Οι εργαζόμενοι δίνουν προτεραιότητα στην ανθρώπινη συμμετοχή σε «ευαίσθητα» καθήκοντα, όπως η συμπερίληψη (47%), η ασφάλεια των δεδομένων (40%), η ενσωμάτωση και η εκπαίδευση των εργαζομένων (46%), τα οποία εξακολουθούν να εμπιστεύονται κατά κύριο λόγο στους ανθρώπους. Στην έρευνα τονίζεται, επίσης, η σημασία της ανθρώπινης συμμετοχής για το χτίσιμο εμπιστοσύνης στην ΤΝ και το αυτόνομο μέλλον της, με το 63% των εργαζομένων να δηλώνει ότι η αυξημένη ανθρώπινη συμμετοχή θα ενίσχυε την εμπιστοσύνη τους στην ΤΝ. Οι ανησυχίες γύρω από την ΤΝ μπορεί να προέρχονται από έλλειψη κατανόησης, αφού το 54% των ερωτηθέντων δήλωσε πως δεν γνωρίζει πώς εφαρμόζεται η ΤΝ στους χώρους εργασίας τους. Οι εργαζόμενοι που κατανοούν πώς εφαρμόζεται και ελέγχεται η ΤΝ έχουν πέντε φορές περισσότερες πιθανότητες να εμπιστευτούν την αυτόνομη λειτουργία της στα επόμενα δύο χρόνια σε σύγκριση με εκείνους που δεν την κατανοούν. Η μελέτη υπογραμμίζει ακόμα την αξία της ανάπτυξης δεξιοτήτων για την αξιόπιστη αυτόνομη λειτουργία της ΤΝ, με το 62% των εργαζομένων να πιστεύει ότι περισσότερες ευκαιρίες ανάπτυξης δεξιοτήτων και κατάρτισης θα ενίσχυαν την εμπιστοσύνη τους στην ΤΝ, ώστε να την αξιοποιήσουν αποτελεσματικά στην εργασία τους. Χρήσιμοι όροι: uΔημιουργική ΤΝ - Generative Artificial Intelligence (ΑΙ) Η δημιουργική TN αποτελεί την τεχνολογία που δημιουργεί νέο περιεχόμενο, όπως κείμενα, εικόνες ή μουσική, χρησιμοποιώντας ανθρώπινες προτροπές, δεν είναι άμεσα εξαρτώμενη από την είσοδο του χρήστη και χρησιμοποιείται για την παραγωγή ενός κώδικα προγραμματισμού. uΔιαλογική ΤΝ - Conversational AΙ Σκοπός της διαλογικής TN είναι να επικοινωνεί με τους ανθρώπους χρησιμοποιώντας τη φυσική γλώσσα, κατανοώντας τι λένε και δημιουργώντας κατανοητές απαντήσεις. Χρησιμοποιεί την κατανόηση της φυσικής γλώσσας, για να αντιληφθεί προθέσεις και να αναγνωρίσει χρήσιμα δεδομένα, όπως ημερομηνίες και ονόματα. Επιπλέον, μπορεί να αξιολογήσει την κατάσταση του χρήστη, για παράδειγμα αν βρίσκεται σε ευάλωτη θέση. uΜηχανική Μάθηση - Machine Learning (ML) Η μηχανική μάθηση χρησιμοποιείται ευρέως από τις επιχειρήσεις με στόχο τη βελτίωση των διαδικασιών τους, την ενίσχυση της λήψης αποφάσεων και τη δημιουργία νέων ευκαιριών. businesstech Oι εργαζόμενοι αισθάνονται όλο και πιο άνετα να «συνεργάζονται» με την ΤΝ και να της αναθέτουν συγκεκριμένες εργασίες, όπως η συγγραφή κώδικα και η σύνταξη κειμένων 64 #35 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2024
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=