Business News Magazine #35

Έρευνα που διεξήγαγε η Reborrn σε Ελλάδα, Ηνωμένο Βασίλειο και Νότια Κορέα, δίνοντας το λόγο σε περισσότερους από 800 εργαζομένους μεγάλων εταιρειών. Μια έρευνα της Reborrn έδωσε το λόγο σε εργαζομένους σε τρεις διαφορετικές χώρες, ζητώντας τους να αναδείξουν τα πιο συχνά και πιο σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν με τις ηγεσίες των εταιρειών στις οποίες εργάζονται. Λέγεται συχνά πως η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι ηγετικές ομάδες των εταιρειών σήμερα, είναι η προσέλκυση ταλέντου στις ομάδες τους. Κατά πόσο, όμως, γνωρίζουν τελικά οι ίδιες ηγετικές ομάδες τις πραγματικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι από αυτές; Φως σε αυτή την ερώτηση ήρθε να ρίξει η έρευνα που διεξήγαγε η Reborrn σε Ελλάδα, Ηνωμένο Βασίλειο και Νότια Κορέα, δίνοντας το λόγο σε περισσότερους από 800 εργαζομένους μεγάλων εταιρειών (<250 άτομα), ισάριθμα κατανεμημένους ανάμεσα στις τρεις αγορές. Οι συμμετέχοντες και συμμετέχουσες επέλεξαν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν από μια λίστα 30 επιλογών, αξιολογώντας τόσο τη συχνότητα όσο και τη σημαντικότητά τους. Σκοπός της έρευνας ήταν να αναδείξει μια πρώτη εικόνα για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν σήμερα οι εργαζόμενοι, να παρέχει ένα συγκριτικό πλαίσιο ανάμεσα στις τρεις αγορές και να αποτελέσει τροφή για σκέψη για τις ηγετικές ομάδες των εταιρειών. Στην Ελλάδα, οι 10 πιο συχνές επιλογές προκλήσεων που επέλεξαν οι εργαζόμενοι, ήταν οι εξής: u Δεν αναγνωρίζεται η συνεισφορά των εργαζομένων αρκετά συχνά (72,3%) u Το σκεπτικό των αποφάσεων δεν είναι πάντα ξεκάθαρο (67,7%) u Ακούγονται μόνο όσοι είναι πιο εξωστρεφείς (63,1%) u Η εταιρεία δίνει προτεραιότητα στους μετόχους έναντι των εργαζομένων (60%) u Λειτουργούμε σαν όλα να είναι επείγοντα (59,2%) u Δεν αφιερώνουμε αρκετό χρόνο για να πειραματιστούμε με καινοτόμους λύσεις (56,2%) u Οι ομάδες λειτουργούν σαν κλειστά συστήματα. Δεν υπάρχει διαφάνεια μεταξύ των ομάδων (54,6%) u Υπάρχει έλλειψη ειλικρίνειας και άμεσης ανατροφοδότησης (53,8%) u Δίνουμε μεγαλύτερη προτεραιότητα στις υποκειμενικές απόψεις απ’ ό,τι στα αντικειμενικά δεδομένα (53,1%) u Δίνουμε προτεραιότητα στα βραχυπρόθεσμα έργα αντί στα μακροπρόθεσμα (51,9%) Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός πως η επιλογή «Δεν αναγνωρίζεται η συνεισφορά των εργαζομένων αρκετά συχνά» επιλέχθηκε από το 62% των ερωτηθέντων στο σύνολο του δείγματος της έρευνας, δηλαδή και στις τρεις αγορές, σχηματίζοντας έτσι την πιο συχνή πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι σήμερα. Ωστόσο, τα 2/3 των συμμετεχόντων της έρευνας που επέλεξαν αυτή την πρόκληση προέρχονται από την Ελλάδα, εγείροντας ανησυχίες και έντονους προβληματισμούς για τον τρόπο που οι εταιρείες διαχειρίζονται το ταλέντο τους στη χώρα μας. Μερικές ενδιαφέρουσες παρατηρήσεις που προκύπτουν από την έρευνα, είναι οι εξής: uΟι προκλήσεις των εργαζομένων διαφέρουν από χώρα σε χώρα. Συγκεκριμένα, στην Ελλάδα η κυρίαρχη επιλογή ήταν η « Έλλειψη αναγνώρισης», σε αντίθεση με τις άλλες δύο αγορές. Το Ηνωμένο Βασίλειο τοποθετεί πρώτη την επιλογή «Λειτουργούμε σαν όλα να είναι επείγοντα», Τα παράπονά τους από την ηγεσία Ο λόγος... στους εργαζόμενους ενώ η Νότια Κορέα την πρόκληση «Δεν είναι σαφές ποιος έχει την ευθύνη της λήψης αποφάσεων», με το κάθε δείγμα να δίνει διαφορετική προτεραιότητα στις υπάρχουσες επιλογές. uΟι νέοι εργαζόμενοι είναι οι μόνοι που προτεραιοποιούν ως προκλήσεις τα ζητήματα στρατηγικής. Παρότι βρίσκεται στην αρχή της καριέρας του, το ηλικιακό group 25-34 ετών στο σύνολο του δείγματος επέλεξε ως βασικό προβληματισμό ένα θέμα στρατηγικής που αφορά τον τρόπο λήψης αποφάσεων. Συγκεκριμένα, η επιλογή «Οι υποκειμενικές απόψεις προτεραιοποιούνται σε σχέση με τα αντικειμενικά δεδομένα» έρχεται πρώτη στην κλίμακα σημαντικότητας για τους νέους, με δείκτη 3,89/4. uΟι απόψεις των εργαζομένων και της ηγεσίας των εταιρειών αναφορικά με την καινοτομία διαφέρουν. Η έρευνα ανέδειξε ότι τη σημαντικότερη πρόκληση στον τομέα της καινοτομίας για τους εργαζομένους δεν αποτελεί η «αδυναμία πειραματισμού» ή «ο φόβος αποτυχίας», όπως συχνά πιστεύουν οι εταιρικές ηγεσίες, αλλά η «αδυναμία υλοποίησης των υφιστάμενων πλάνων», εγείροντας ερωτήματα σχετικά με το πώς προσεγγίζουν οι εταιρείες τη στρατηγική καινοτομίας τους. businessfocus ΧΡΟΝΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ ΠΗΓΗ: REBORRN South Korea England Greece ● 0-2years ● 3-5 years ● 6-10 years ● 11-20 years ● 21+years Respondents (%) 40% 20% 0% 1,4% 8,5% 28,5% 46,6% 14,9% 2,6% 8,3% 16,2% 31,2% 41,7% 1,9% 4,6% 16,2% 42,7% 34,6% ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΑΝΑ ΕΤΑΙΡEΙΑ ΠΗΓΗ: REBORRN South Korea England Greece ● 250 - 499 ● 500 - 999 ● 1000 - 4999 ● 5000 + Respondents (%) 40% 20% 0% 24,6% 38,1% 18,1% 19,2% 10,9% 22,9% 32,0% 34,2% 22,7% 16,9% 31,5% 28,8% ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΚΛΑΔΩΝ ΣΕ ΚΑΘΕ ΧΩΡΑ ΠΗΓΗ: REBORRN South Korea England Greece ● Business and Professional Services ● Education, Hospitality & Non-Profit ● Healthcare and Life Sciences ● Infrastructure and Utilities ● Retail and Consumer Goods ● Technology and Communi Respondents (%) 40% 20% 0% 24,8% 10,5% 15,0% 21,1% 10,9% 16,5% 23,1% 16,5% 18,1% 13,1% 11,2% 16,9% 18,1% 6,0% 22,1% 36,3% 7,8% 9,6% Η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι ηγετικές ομάδες των εταιρειών σήμερα, είναι η προσέλκυση ταλέντου στις ομάδες τους 78 #35 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2024

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=