Business News Magazine #36

businessauto ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΣΤΟΛΟΥ ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΑΣ ΜΙΣΘΩΣΗΣ ΠΗΓΗ: Εκτιμήσεις ΙΟΒΕ -Αγοράς 32,5% 32,7% 0,8% 8,0% 15,0% 11,0% 0,0% 10,0% 20,0% 30,0% 40,0% 50,0% 60,0% % ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ 10,0% 63,0% 25,0% 2,0% 0,0% 10,0% 20,0% 30,0% 40,0% 50,0% 60,0% 70,0% % ΑΝΑ ΚΥΒΙΣΜΟ 2021 2022 2023 2021 2022 2023 ΣΤΟΛΟΣ ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΩΝ ΜΙΣΘΩΣΕΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΚΑΙ ΜΕΣΗ ΗΛΙΚΙΑ ΠΗΓΗ: : Εκτιμήσεις ΙΟΒΕ - Αγοράς , ΕΛΣΤΑΤ , *Τα στοιχεία της περιόδου 2021-2023δεν είναι συγκρίσιμα με την περίοδο 2010-2019. Σημειώνεται ότι τα στοιχεία του 2021 μπορεί να αφορούν στοιχεία στόλου στα τέλη του έτους από ορισμένες επιχειρήσεις, συνεπώς να επηρεάζουν τα στοιχεία στόλου και του 2022. 105 84 72 65 60 66 72 79 90 103 130 155 175 - 20 40 60 80 100 120 140 160 180 200 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2021* 2022* 2023* χιλ. οχήματα Κίνδυνοι και προκλήσεις για τον κλάδο Ο κλάδος μισθώσεων οχημάτων αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις σε οικονομικό και θεσμικό επίπεδο. Ο αντίκτυπος της πανδημίας στην οικονομία, η ενεργειακή κρίση του 2022 και η άνοδος του πληθωρισμού μαζί με τις αναταράξεις στις εφοδιαστικές αλυσίδες επηρέασαν τις μισθώσεις αυτοκινήτων, ωστόσο ο κλάδος ανέκαμψε γρήγορα. Σημαντικά ζητήματα για τον κλάδο το επόμενο διάστημα θα είναι η διατήρηση και η αύξηση της ζήτησης, το κόστος χρηματοδότησης και το ενεργειακό κόστος, το εργατικό δυναμικό, αλλά και το ρυθμιστικό περιβάλλον, ενώ κρίσιμο ρόλο θα διαδραματίσουν οι εξελίξεις λόγω του εμπορικού «πολέμου» επηρεάζοντας, μεταξύ άλλων, τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης. Οι βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν τον κλάδο είναι: uΟικονομία Η βελτίωση του εγχώριου οικονομικού περιβάλλοντος είναι σαφές ότι δημιουργεί θετικό υπόβαθρο εξέλιξης της ελληνικής οικονομίας και των μισθώσεων. Παραμένουν, ωστόσο, οι πληθωριστικές πιέσεις και το αυξημένο ενεργειακό κόστος, ενισχύοντας το κόστος χρήσης οχημάτων. Τα επιτόκια (Euribor) διατηρούνται υψηλά, αυξάνοντας το κόστος δανεισμού για τις επιχειρήσεις μίσθωσης αυτοκινήτων. Σημαντικό ζήτημα αποτελεί η εξέλιξη της εξωτερικής ζήτησης, ιδιαίτερα για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις, λόγω της επιβράδυνσης των οικονομιών στην Ε.Ε. u Τεχνολογία – Ρυθμιστικό περιβάλλον Πρόκληση ο ψηφιακός μετασχηματισμός και η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών στον τομέα, αλλά και η επιτυχής μετάβαση της αγοράς στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης. Οι επιχειρήσεις του κλάδου υποχρεώνονται να εναρμονιστούν με την ευρωπαϊκή νομοθεσία αναφορικά με τους στόλους. Με βάση τον Εθνικό Κλιματικό Νόμο, από 1/1/2024 το ¼ των νέων εταιρικών οχημάτων ιδιωτικής χρήσης ανά εταιρεία και οικονομικό έτος πρέπει να είναι αυτοκίνητα χαμηλών εκπομπών (κάτω από 50 gr CO2/km). Οι επιχειρήσεις προσαρμόζονται, ωστόσο καταγράφεται έλλειψη των κατάλληλων υποδομών (πυκνότητα φορτιστών και Η βελτίωση του εγχώριου οικονομικού περιβάλλοντος είναι σαφές ότι δημιουργεί θετικό υπόβαθρο εξέλιξης της ελληνικής οικονομίας και των μισθώσεων 22 #36 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2024

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=