ΣΤΟΛΟΣ ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΩΝ ΜΙΣΘΩΣΕΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ (ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ) - ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΠΗΓΗ: Εκτιμήσεις ΙΟΒΕ - Αγοράς. 9,8 13,0 16,0 0 2 4 6 8 10 12 14 16 18 2021* 2022* 2023* χιλ. οχήματα ΣΤΟΛΟΣ ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΩΝ ΜΙΣΘΩΣΕΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ (ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ) 4,8 4,5 4,0 - 1,0 2,0 3,0 4,0 5,0 6,0 2021 2022 2023 έτη ΜΕΣΗ ΗΛΙΚΙΑ ΣΤΟΛΟΥ 0,9% 91,5% 0,5% 0,1% 0,0% 7,0% 0,0% 20,0% 40,0% 60,0% 80,0% 100,0% 120,0% % ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ 1,0% 56,0% 25,0% 18,0% 0,0% 10,0% 20,0% 30,0% 40,0% 50,0% 60,0% % ΑΝΑ ΚΥΒΙΣΜΟ ταχύτητα φόρτισης) που θα υποστηρίξουν τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση (με την Ελλάδα να βρίσκεται στη χαμηλότερη θέση στην Ευρώπη σε πυκνότητα φορτιστών). Τέλος, ένα σημαντικό ζήτημα είναι η μεταφορά οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων AFVs (ηλεκτρικά, υβριδικά, αερίου κ.λπ.) με πλοία, με βάση τις νέες οδηγίες, επηρεάζοντας τις επιχειρήσεις του κλάδου. uΑγορά Η διαθεσιμότητα καινούργιων οχημάτων (και ανταλλακτικών) λόγω προβλημάτων στις εφοδιαστικές αλυσίδες, η γρήγορη μεταβολή των τιμών των νέων και των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων (υπολειμματική αξία του στόλου) αποτελούν παράγοντες αβεβαιότητας, ενώ σημειώνεται γρήγορη απόσβεση των οχημάτων νέων τεχνολογιών με αύξηση του κόστους χρήσης. Παράλληλα, η είσοδος κατασκευαστών στην αγορά της λειτουργικής μίσθωσης ενισχύει το επίπεδο του ανταγωνισμού. uΤουρισμός Παρουσιάζεται ανάγκη διεύρυνσης της τουριστικής περιόδου, καθώς η έντονη εποχικότητα του τουριστικού προϊόντος δημιουργεί δυσκολίες στην κάλυψη τους θερινούς μήνες. Η ζήτηση καλύπτεται με υπενοικιάσεις, περιορίζοντας τον ιδιόκτητο στόλο και τα κέρδη, με αποτέλεσμα τη συρρίκνωση και το κλείσιμο επιχειρήσεων, λόγω έλλειψης χρηματοδότησης. Ταυτόχρονα, καταγράφεται ανεξέλεγκτη επέκταση επιχειρήσεων βραχυχρόνιας μίσθωσης, σε νησιωτικές κυρίως περιοχές, αλλοιώνοντας το τουριστικό προϊόν. uΛοιποί παράγοντες Καταγράφονται ελλείψεις εργατικού δυναμικού και δεξιοτήτων (ικανότητες, γλώσσες, επικοινωνία) σε πολλές επιχειρήσεις. Το δικαστικό σύστημα θεωρείται απαρχαιωμένο, καθιστώντας τη διεκδίκηση αστικών αξιώσεων χρονοβόρα και οικονομικά ασύμφορη, ενώ σε περιπτώσεις ποινικών πράξεων των μισθωτών/ πελατών, κατάσχονται τα οχήματα των επιχειρήσεων μίσθωσης και αποδίδονται σε τέσσερις έως έξι μήνες. Ο κλάδος με μια ματιά u 2,4 χιλιάδες επιχειρήσεις (νομικές οντότητες) - 8,1 χιλιάδες επιχειρήσεις στο δίκτυο u 1,4 δισ. ευρώ ο κύκλος εργασιών το 2022 (εκτίμηση 2023: 1,7 δισ. ευρώ) u 8,3 χιλιάδες άτομα απασχόληση - μέσος όρος έτους (εκτίμηση 2023: 9,8 χιλιάδες) u Στόλος οχημάτων: 280 χιλιάδες οχήματα με μέση ηλικία 2,9 έτη Διαρθρωτικά στοιχεία Κλάδου u 1,3 δισ. ευρώ η συνολική συμμετοχή στο ΑΕΠ u 14,6 χιλιάδες θέσεις πλήρους απασχόλησης σε όλη την οικονομία Αποτύπωμα στην οικονομία u 485 εκατ. ευρώ κύκλος εργασιών το 2022 (εκτίμηση 2023: 577 εκατ. ευρώ). u Στόλος: 105 χιλιάδες οχήματα u 3,1 έτη η μέση ηλικία u 56,5% με κυβισμό 1.000-1.500 cc u 50% οχήματα βενζίνης, 31% diesel, 14% υβριδικά-plugin, 2% ηλεκτρικά Βραχυχρόνια Μίσθωση u 860 εκατ. ευρώ κύκλος εργασιών το 2022 (εκτίμηση 2023: 1,0 δισ. ευρώ). u Στόλος: 175 χιλιάδες οχήματα u 2,6 έτη η μέση ηλικία u 63,0% με κυβισμό 1.000-1.500 cc u 32,5% οχήματα βενζίνης, 32,7% diesel, 34,8% υβριδικά-plugin ή ηλεκτρικά Μακροχρόνια Μίσθωση u 59 εκατ. ευρώ κύκλος εργασιών το 2022 (εκτίμηση 2023: 70 εκατ.ευρώ ). u Στόλος: 16 χιλιάδες οχήματα (κυρίως ελαφρά επαγγελματικά - LCV) u 4 έτη η μέση ηλικία u 56,0% με κυβισμό 1.000-1.500 cc u 91,5% diesel, 7,0% ηλεκτρικά Η διαθεσιμότητα καινούργιων οχημάτων λόγω προβλημάτων στις εφοδιαστικές αλυσίδες, η γρήγορη μεταβολή των τιμών των νέων και των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αποτελούν παράγοντες αβεβαιότητας 23 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2024 #36
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=