Πρωτότυπη σειρά από μπίρες που εμπνεύστηκαν τρεις γυναίκες και χρηματοδοτήθηκε από τη Square Seed. Η Σαΐα Καρασαβόγλου ηγήθηκε του project και είναι η πρώτη γυναίκα δημιουργός μπίρας στην Ελλάδα. Γράφει ο Αλέξανδρος Χασάνι Το project «Aisa Brewing the Future» αποτελεί μια ολοκαίνουργια, πρωτότυπη και ριζοσπαστική σειρά από μπύρες που εμπνεύστηκαν τρεις γυναίκες και χρηματοδοτήθηκε από τη Square Seed. Οι μπύρες διακρίνονται για το concept τους, τη μοναδική τους γεύση και τη γυναικεία προοπτική, ενώ στοχεύουν να κατακτήσουν μια θέση στην αγορά των premium προϊόντων, καθώς και να αναγνωριστούν σε κάθε γωνιά του κόσμου. Η Σαΐα Καρασαβόγλου, η οποία ηγήθηκε του νέου αυτού project, αποτελεί την πρώτη γυναίκα δημιουργό μπίρας στην Ελλάδα και μίλησε αποκλειστικά στο Business News Magazine για το νέο αυτό εγχείρημα. Ποια είναι η Square Seed; Ποια είναι η ιστορία της; Η Square Seed, με έδρα την Πρέβεζα, ηγείται στο κανάλι HORECA στη βορειοδυτική Ελλάδα τα τελευταία δεκατρία χρόνια. Πρόκειται για μια καθαρά οικογενειακή επιχείρηση. Ξεκινήσαμε το 2010, σε συνεργασία με την ΑΒΕΚ Βεκράκος Α.Ε., ως αντιπρόσωπος της Hausbrandt, σε περιοχές της βορειοδυτικής Ελλάδας, σε μια περίοδο οικονομικής κρίσης στη χώρα, που όλα έμοιαζαν πολύ δύσκολα και, παράλληλα, σε μια αγορά που δεν είχε γνώση τι σημαίνει καλός καφές, πώς μπορεί ένας επιχειρηματίας να σταθεί αντάξιος του ανταγωνισμού, πόση σημασία έχει να στήσει κανείς σωστές βάσεις, για να ανέβει και το επίπεδο της περιοχής, στον κλάδο της εστίασης. Με σκληρή δουλειά η ομάδα μας κατάφερε να εκπαιδεύσει το κοινό και να μεταδώσει το όραμά της. Με το πέρασμα του χρόνου, αναπτύξαμε αρκετά και τον κατάλογο των προϊόντων μας, αλλά και το πελατολόγιο. Πού δραστηριοποιείται η εταιρεία; Με ποιους συνεργάζεται; Η εταιρεία μας, Square Seed, δραστηριοποιείται σε περιοχές της βορειοδυτικής Ελλάδας και ειδικότερα στις περιοχές της Άρτας, της Πρέβεζας και της Βόνιτσας. Η πρώτη συνεργασία μας ήταν με την ΑΒΕΚ Βεκράκος Α.Ε., τον επίσημο αντιπρόσωπο του καφέ Hausbrandt στην Ελλάδα. Βασική μας δραστηριότητα είναι η διανομή καφέ χονδρικής και η εκπαίδευση πάνω στον καφέ και σε όλο τον εξοπλισμό που απαιτείται για τη σωστή παρουσία μιας επιχείρησης του καλού καφέ. Ο κατάλογός μας διευρύνθηκε με τσάι Eilles και ροφήματα σοκολάτας, τσάι κρύο Galvanina κ.ά. Στην πορεία, συνεργαστήκαμε με την American Waffle Company/ Elpis Moraiti, αποκλειστικό αντιπρόσωπο των εταιρειών New Carbon /Golden Malted Company, προσφέροντας σε όλες τις περιοχές της Ηπείρου προϊόντα βάφλας, κρέπας και pancakes, καθώς και παγωτά της Alfa A.E., για να έχουμε μια ολοκληρωμένη πρόταση για το πελατολόγιo. Εκτός από καφέ, τσάι, βάφλες και παγωτό, κάνουμε διανομή επίσης μιας μεγάλης γκάμας ποτών, αναψυκτικών και χυμών. Είτε πρόκειται για δροσιστικά αναψυκτικά, επιλογές για την υγεία ή ειδικά ροφήματα, έχουμε ένα ποικίλο χαρτοφυλάκιο για το πελατολόγιο. Η εταιρεία μας διατηρεί και υποκατάστημα στο κέντρο της Πρέβεζας, κατάστημα λιανικής πώλησης καφέ, φρεσκοκαβουρδισμένου καφέ, ξηρών καρπών και ζαχαρωδών και αρτοσκευασμάτων, ενώ την περασμένη χρονιά εγκαινίασε τα γραφεία της στο κέντρο της Αθήνας. Το νέο σας project είναι οι craft μπύρες Aisa Brewing the Future. Πώς προέκυψε η ιδέα; Η Aisa, για όλους και για μένα προσωπικά που ηγήθηκα του σχεδιασμού αυτού του project, είναι κάτι πολύ περισσότερο από μια μπίρα. Πρώτα απ’ όλα είναι ένα κομμάτι μας, αφιερωμένο στη μνήμη της γιαγιάς μου, εν ονόματι Σαΐας (ΣΑΪΑ / Α – Ι – Σ – Α), που δεν είχα ποτέ την ευκαιρία να γνωρίσω. Το όνομά της, και δικό μου όνομα, έγινε έμπνευση για αυτό το πρότζεκτ, και μέσα από την Aisa ήταν όνειρό μας να φτιάξουμε κάτι που να φέρει τη μνήμη της στη ζωή. Ένα όραμα, γεμάτο αγάπη και σεβασμό στην οικογένεια και τις ρίζες μας. Το project «Aisa Brewing the Future» είναι εμπνευσμένο από γυναίκες. Ήδη από την περίοδο της πανδημίας Covid-19, σκεφτόμασταν να φτιάξουμε ένα δικό μας προϊόν, το οποίο είχε ανάγκη η περιοχή και η ευρύτερη αγορά, αλλά και να δώσουμε φωνή στη γυναικεία επιχειρηματικότητα. Με λίγα λόγια, μπήκαμε στην οικογένεια της Square Seed, αλλά θέλαμε να προσανατολιστούμε σε κάτι δικό μας, μοναδικό. Παρατηρούσαμε για χρόνια, ότι οι μεγάλες ζυθοποιίες επικεντρώνονταν σχεδόν αποκλειστικά στους άνδρες. Μετά από αρκετή περιήγηση σε διαδρόμους μπίρας και γευστικών δοκιμών, διαπιστώσαμε ότι η παραγωγή μπίρας δεν είναι μόνο μια παράδοση, αλλά μια διαδικασία που έχει ανάγκη να εξελιχθεί, να κοιτάξει μπροστά, προσπαθώντας να διαμορφώσει το μέλλον της βιομηχανίας της μπίρας με νέα κατεύθυνση. Το να είναι γυναίκες αυτές που σχεδιάζουν το project και τις συνταγές δεν ήταν μόνο μια πρόκληση, αλλά και ένας τρόπος να δώσουμε νέα πνοή στον κλάδο. Τι διακρίνει τις μπύρες σας από τις υπόλοιπες της αγοράς; Οι μπύρες Aisa είναι αλήθεια ότι ξεχωρίζουν από τις μπύρες που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά. Κάθε μπίρα έχει ένα δικό της όνομα, αρκετά πρωτοποριακό. Αναφέρομαι στην Lager Than Life, στην Lady Katana και στην Cadilac Jane. Κάθε συνταγή είναι αποτέλεσμα προσεκτικής έρευνας και πειραματισμού, με στόχο να προσφέρουμε μοναδικές γεύσεις που αποτυπώνουν την παράδοση και τις σύγχρονες επιρροές. Επιλέξαμε να ξεκινήσουμε με ένα κωδικό Premium Lager μπίρας, με τσέχικο προφίλ, για όσους αναζητούν μια μπίρα που προσφέρει αρωματική πολυπλοκότητα. Ο δεύτερος κωδικός είναι μια Session IPA μπίρα, με αρωματικές νότες τροπικών φρούτων και ανανά, ενώ ο τρίτος κωδικός είναι μια American Pale Ale μπίρα, αρκετά δυσεύρετο είδος στην ελληνική αγορά, με έντονα αρώματα γκρέΣαΐα Καρασαβόγλου Aisa Mπίρα με … άρωμα γυναίκας ιπφρουτ και πορτοκαλιού και γλυκά αρώματα από λευκό σταφύλι που προσδίδουν οι λυκίσκοι. Πέραν του γευστικού προφίλ κάθε μπίρας Aisa, την οποία έχουμε καταφέρει σε πολύ μεγάλο βαθμό να δημιουργήσουμε με ελάχιστα έως καθόλου λιπαρά, η γυναικεία προοπτική στη διαδικασία ζυθοποίησης μάς επιτρέπει να προσεγγίζουμε τη μπίρα με μια φρέσκια ματιά, αμφισβητώντας τα καθιερωμένα πρότυπα και δημιουργώντας προϊόντα που είναι τόσο καινοτόμα, όσο και προσιτά για όλους. Αυτό είναι ιδιαίτερα εμφανές από το design της κάθε μπίρας, το οποίο συμπληρώνεται και από τα ονόματα που αποφασίσαμε να δώσουμε στην καθεμία. Έτσι, προσφέρουμε στους καταναλωτές μια εμπειρία που συνδυάζει γεύση, ποιότητα και καινοτομία. Σε ποιες αγορές και σε ποιο κοινό στοχεύετε; Στις μπύρες μας ενσωματώνουμε την έννοια του premium σε κάθε λεπτομέρεια, από τη γεύση έως το design και το packaging. Στοχεύουμε να απευθυνθούμε σε απαιτητικούς καταναλωτές, όπως ξενοδοχεία, εστιατόρια και μπαρ υψηλών προδιαγραφών, που εκτιμούν την ποιότητα και την αυθεντικότητα. Στόχος μας είναι να επεκταθούμε όχι μόνο στην ελληνική αγορά, αλλά και διεθνώς, προσφέροντας μια μοναδική εμπειρία που συνδυάζει την παράδοση της ζυθοποίησης με σύγχρονες καινοτομίες. interview 58 #36 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2024
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=