coverstory Γιώργος Τζαβάρας Ας μην ξεχνάμε ότι η Ελαΐς-Unilever έχει μια μακρά και πλούσια ιστορία στην Ελλάδα, με παρουσία που ξεπερνά τα 60 χρόνια. Σε αυτά τα χρόνια έχουμε επιτύχει να εδραιώσουμε τη θέση μας ως μία από τις κορυφαίες εταιρείες καταναλωτικών αγαθών, με σημαντική παραγωγική και εξαγωγική δραστηριότητα με το εργοστάσιό μας στην περιοχή του Ρέντη, καθώς και με τα δύο σύγχρονα Κέντρα Διανομής και Αποθήκευσης, στο Ρέντη Αττικής και στο Σχηματάρι Βοιωτίας. Στο χαρτοφυλάκιό μας έχουμε περισσότερες από 30 μάρκες κορυφαίων προϊόντων που βρίσκονται σε κάθε ελληνικό σπίτι, ενώ διατηρούμε πρωταγωνιστικό ρόλο στο 90% των κατηγοριών στις οποίες δραστηριοποιούμαστε. Βασικό μας κριτήριο ήταν και παραμένει να έχουμε ένα σημαντικό αποτύπωμα στην ελληνική οικονομία αλλά και στις τοπικές κοινωνίες, τόσο σε περιβαλλοντικά όσο και σε κοινωνικά θέματα, έχοντας πάντα στο επίκεντρο τον άνθρωπο, την κοινωνία και το περιβάλλον. Από την άνοιξη του 2024 ο Όμιλος Unilever υλοποιεί το παγκόσμιο Σχέδιο Δράσης Ανάπτυξης «Growth Action Plan». Τι ακριβώς περιλαμβάνει για την ελληνική αγορά μετά και την εφαρμογή σε ισχύ του νέου business unit; Το «Growth Action Plan» είναι ένα ολοκληρωμένο σχέδιο, που υλοποιείται σε παγκόσμιο επίπεδο, με στόχο να επιταχύνουμε την ανάπτυξή μας, να πυροδοτήσουμε την καινοτομία και να δημιουργήσουμε ακόμα μεγαλύτερη αξία για τις κοινωνίες στις οποίες δραστηριοποιούμαστε, προκειμένου να βελτιώσουμε την καθημερινότητα των ανθρώπων. Το σχέδιο επικεντρώνεται στην ανάπτυξη των 30 πιο δυναμικών και στρατηγικά σημαντικών μαρκών μας, προκειμένου να προσφέρουμε εξαιρετικά και υψηλής ποιότητας προϊόντα, που ανταποκρίνονται στις επιθυμίες των καταναλωτών και στις ανάγκες της εποχής. Ταυτόχρονα, εντείνουμε τις προσπάθειές μας στους τομείς της υπευθυνότητας και της βιωσιμότητας, για ένα μέλλον με μηδενικό ισοζύγιο εκπομπών άνθρακα, χωρίς πλαστική ρύπανση και ενισχύοντας την κοινωνική ευημερία στις τοπικές κοινωνίες, μέσω υπεύθυνων πρακτικών και συνεργασιών. Για την ελληνική αγορά, αυτή η προσέγγιση σημαίνει να προσφέρουμε στους Έλληνες καταναλωτές προϊόντα με την υψηλότερη ποιότητα. Σημαίνει ότι ανοίγονται νέες ευκαιρίες για ανάπτυξη, καθώς γινόμαστε ταχύτεροι και πιο ευέλικτοι. Σημαίνει επίσης ταχύτερες διαδικασίες, προκειμένου να προωθούμε την επιχειρηματική ανάπτυξη παράλληλα με τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματός μας και την αύξηση της θετικής κοινωνικής συμβολής μας, μένοντας παράλληλα προσηλωμένοι στις αρχές και στις αξίες μας. Ανήκετε στο δυναμικό της Unilever από το 2016, διατηρώντας μάλιστα από το 2020 το ρόλο του γενικού διευθυντή για το Παγωτό σε Ελλάδα, Ρουμανία και EMEE (Enterprise Markets East Europe). Ποια θα λέγατε πως είναι τα στοιχεία εκείνα που κάνουν την Unilever να ξεχωρίζει; Η Unilever διαθέτει μια μεγάλη κληρονομιά καινοτομίας και επιχειρηματικότητας, που χρονολογείται τουλάχιστον από την επίσημη ίδρυσή της, το 1929. Αυτή η μοναδική κληρονομιά και οι διαχρονικές αξίες που τη συνοδεύουν, διαμορφώνουν ακόμα και σήμερα τον τρόπο που επιχειρούμε και προσδίδουν στην εταιρεία τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Κάποια από αυτά είναι η σταθερή δέσμευση στις αρχές της υπευθυνότητας και της βιώσιμης ανάπτυξης, η έμφαση στην καινοτομία και η διαρκής εγρήγορση, ώστε να δημιουργούμε νέες λύσεις και να προσφέρουμε προϊόντα που όχι μόνο ανταποκρίνονται στις ανάγκες των καταναλωτών, αλλά πολλές φορές διαμορφώνουν τις τάσεις της αγοράς. Αν έπρεπε να σταθώ, ωστόσο, σε ένα χαρακτηριστικό, θα ξεχώριζα την κουλτούρα και τις αξίες της εταιρείας. Από την πρώτη στιγμή που εντάχθηκα στο Ποια είναι τα brands της Unilever που καταγράφουν τις καλύτερες επιδόσεις στην ελληνική αγορά αλλά και εκείνα που θεωρείτε πως έχουν τη μεγαλύτερη δυναμική ανάπτυξης; Έχουμε ένα εξαιρετικά πλούσιο χαρτοφυλάκιο με γνωστές και αγαπημένες μάρκες σε 4 βασικές κατηγορίες που πρωταγωνιστούν στα ελληνικά νοικοκυριά εδώ και δεκαετίες, ξεχωρίζοντας για την ποιότητά τους. Οι μάρκες Dove, ΑΙΜ, Axe, Lux, Ultrex, Vaseline, Tresemme στην κατηγορία της Προσωπικής Φροντίδας, τα Skip, Cajoline, Klinex, Cif, Omo στην κατηγορία της Οικιακής Φροντίδας, οι μάρκες Hellmann’s, Knorr, Maille, Calve στα Τρόφιμα, καθώς και τα Algida, Ben & Jerry’s και ΕΒΓΑ στο Παγωτό, είναι μερικά μόνο από τα brands που οι Έλληνες καταναλωτές έχουν αγκαλιάσει. Ωστόσο, μπορώ να πω ότι οι καταναλωτές στην Ελλάδα, όπως και σε πολλές άλλες αγορές, δείχνουν μια σαφή προτίμηση για τις «μάρκες με σκοπό», για τα προϊόντα δηλαδή που συνδέονται ενερδυναμικό της, το 2016, και ακόμα περισσότερο μέσα από τη θέση μου ως γενικού διευθυντή για το Παγωτό σε Ελλάδα, Ρουμανία και EMEE, ένιωσα ότι ανήκω σε έναν οργανισμό που δίνει πραγματική αξία στους ανθρώπους του. Είναι μια εταιρεία που επενδύει στη διαφορετικότητα, στη συμπερίληψη και στην ανάπτυξη ταλέντων, δημιουργώντας ένα περιβάλλον όπου όλοι μπορούν να εξελιχθούν και να συνεισφέρουν στο μέγιστο. Το ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας μας είναι πραγματικά το κλειδί της επιτυχίας και το βασικό ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι, θεωρητικά, μπορούν να αντιγραφούν σχεδόν τα πάντα από την εταιρεία μας εκτός από τις αξίες, την κουλτούρα και το ταλέντο των ανθρώπων μας. Η Unilever ξεχωρίζει, γιατί διατηρεί διαχρονικά μια χαρακτηριστική προσήλωση στη συνεργασία και την επίτευξη αποτελεσμάτων, με απώτερο στόχο τη δέσμευση τόσο της εταιρείας όσο και των εργαζομένων σε έναν κοινό στόχο. Το «Growth Action Plan» είναι ένα ολοκληρωμένο σχέδιο, που υλοποιείται σε παγκόσμιο επίπεδο, με στόχο να επιταχύνουμε την ανάπτυξή μας, να πυροδοτήσουμε την καινοτομία και να δημιουργήσουμε ακόμα μεγαλύτερη αξία για τις κοινωνίες στις οποίες δραστηριοποιούμαστε, προκειμένου να βελτιώσουμε την καθημερινότητα των ανθρώπων 20 #38 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2025
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=