Business News Magazine #38

γά με περιβαλλοντικές και κοινωνικές πρωτοβουλίες. Οι «αειφόρες μάρκες» μας τα τελευταία χρόνια έχουν αναπτυχθεί δύο φορές ταχύτερα από τον μέσο όρο και συμβάλλουν κατά το διπλάσιο στη συνολική ανάπτυξή μας, αποδεικνύοντας την αποτελεσματικότητα της στρατηγικής μας να συνδυάζουμε την επιχειρηματική ανάπτυξη με την υπευθυνότητα. Τι πρέπει να περιμένουμε όσον αφορά νέα λανσαρίσματα ή άλλες κινήσεις αναδιοργάνωσης του portfolio στην ελληνική αγορά; Η δέσμευσή μας ήταν και παραμένει να προσφέρουμε σταθερά νέες, καινοτόμους λύσεις, που ανταποκρίνονται στις εξελισσόμενες ανάγκες των καταναλωτών μας και διευκολύνουν την καθημερινότητά τους. Την προηγούμενη χρονιά, για παράδειγμα, είχαμε κάποια πολύ σημαντικά και επιτυχημένα λανσαρίσματα, όπως το Skip Wonder Wash και το Klinex Spray Power Foam. Το Skip Wonder Wash σχεδιάστηκε ειδικά για σύντομους κύκλους πλύσης σε κρύο νερό και ανταποκρίνεται στην αυξανόμενη τάση των καταναλωτών για ταχύτητα και ευκολία. Παράλληλα, το Klinex Spray Power Foam σχεδιάστηκε λαμβάνοντας υπόψη έρευνες, σύμφωνα με τις οποίες η Γενιά Ζ και οι Millennials βρίσκουν το καθάρισμα βαρετό και προτιμούν προϊόντα που ολοκληρώνουν τη δουλειά με λιγότερο κόπο και χρόνο. Και τα δύο προϊόντα αξιοποιούν την τεχνολογία και την καινοτομία, για να ανταποκριθούν στις ανάγκες της σύγχρονης καθημερινότητας, και γι’ αυτό αγορά και καταναλωτές τα αγκάλιασαν με ενθουσιασμό. Αντίστοιχες κινήσεις είναι ήδη στα σχέδιά μας για το μέλλον, με γνώμονα πάντοτε τις ανάγκες των καταναλωτών αλλά και την αύξηση της αξίας για την εταιρεία. Η ελληνική αγορά FMCG χαρακτηρίζεται από έντονη προωθητική δραστηριότητα, αλλά η γενική εκτίμηση είναι πως η εφαρμογή φέτος του νέου Κώδικα Δεοντολογίας θα οδηγήσει σε μείωση των προσφορών και των εκπτώσεων. Πώς σχεδιάζει η Unilever να αντιμετωπίσει αυτό το ζήτημα; Ως εταιρεία που στηρίζεται στη σχέση που χτίζουμε με τα εκατομμύρια των καταναλωτών μας στην Ελλάδα, όλες μας οι ενέργειες -μεταξύ αυτών και οι προωθήσεις- είναι σχεδιασμένες ώστε να καλύπτουν τις προσδοκίες τους, να είναι διαφανείς και ειλικρινείς. Ο νέος Κώδικας Δεοντολογίας, ο οποίος είναι απόρροια Ευρωπαϊκής Οδηγίας, αναμένεται να βοηθήσει στη διαφάνεια και προστασία του καταναλωτή. Βέβαια, όπως με κάθε νέα προσπάθεια, υπάρχουν ακόμα κάποια θέματα προς διευκρίνιση ως προς τον τρόπο υλοποίησης του Κώδικα, με αποτέλεσμα να είναι δύσκολη η πρόβλεψη εάν κατά την εφαρμογή του θα μειωθούν ή όχι οι προωθήσεις ή αν απλά θα αλλάξουν ο χαρακτήρας τους και ο τρόπος εφαρμογής τους. προϊόντα που εκφράζουν συγκεκριμένες αξίες, όπως η κοινωνική προσφορά ή η προστασία του περιβάλλοντος. Παράλληλα, χαρακτηριστική είναι η διαπίστωση της McKinsey σύμφωνα με την οποία μέχρι το 2030 περίπου το 75% των καταναλωτών σε αναδυόμενες αγορές θα είναι ηλικίας μεταξύ 15 και 34 ετών, που θα είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν πολύ περισσότερα χρήματα για προϊόντα “premium”, δηλαδή καινοτόμα και υψηλής ποιότητας. Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι καταναλωτές με τις ολοένα εξελισσόμενες επιλογές τους διαφοροποιούν και διαμορφώνουν το αγοραστικό περιβάλλον. Γι’ αυτόν το λόγο, κι εμείς είμαστε σε εγρήγορση, για να προσαρμοζόμαστε και να εξελισσόμαστε στις νέες συνθήκες και να παραμένουμε πολύτιμοι σύμμαχοι για τους συνεργάτες μας και τους καταναλωτές. Η Unilever δραστηριοποιείται δυναμικά και στο πεδίο της Εταιρικής Υπευθυνότητας και της Βιώσιμης Ανάπτυξης. Τι περιλαμβάνει το σχετικό πλάνο σας για την ελληνική αγορά; Στη Unilever η βιώσιμη ανάπτυξη είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την εταιρική μας ταυτότητα και γι’ αυτό υλοποιούμε με συνέπεια πρωτοβουλίες και δράσεις με στόχο την υποστήριξη της ελληνικής κοινωνίας και τη βελτίωση της καθημερινότητας της ζωής των ανθρώπων. Είμαι ιδιαίτερα περήφανος που είμαι επικεφαλής μιας ομάδας ταλαντούχων ανθρώπων, χάρη στους οποίους καταφέραμε τη χρονιά που μας πέρασε να συνδράμουμε ουσιαστικά, με δράσεις που έχουν θετικό αντίκτυπο στην κοινωνία. Η Klinex, συγκεκριμένα, υλοποίησε Ποιο είναι το σχόλιό σας για το θέμα των πληθωριστικών πιέσεων και των αυξημένων τιμών; Θεωρείτε πως η σταθεροποίηση που καταγράφεται πλέον σημαίνει ομαλοποίηση της κατάστασης ή υπάρχουν ακόμη λόγοι ανησυχίας όσον αφορά την πορεία της κατανάλωσης; Οι κλάδοι των προϊόντων καθαρισμού και προσωπικής φροντίδας, όπου κυρίως δραστηριοποιείται η εταιρεία μας, υπήρξαν πρωτοπόροι στις μειώσεις τιμών στα ράφια το 2024, σύμφωνα και με στοιχεία retail audit αλλά και τη μηνιαία έρευνα του ΙΕΛΚΑ. Ειδικότερα, η εταιρεία μας συμμετείχε με τους περισσοτέρους κωδικούς προϊόντων στην εθελοντική πρωτοβουλία του Υπουργείου Ανάπτυξης για μείωση τιμών το τελευταίο τρίμηνο του 2024. Πιστεύω ότι είμαστε πλέον στη φάση της αποκλιμάκωσης των τιμών και της ομαλοποίησης της αγοράς, μια τάση που, πλην απροόπτων εξελίξεων, θα συνεχιστεί. Σε αυτήν τη νέα πραγματικότητα θεωρούμε ότι η αγορά μπορεί να λειτουργήσει ομαλά και γι’ αυτό ευελπιστούμε ότι τα διορθωτικά μέτρα θα ολοκληρωθούν στο τέλος Απρίλιου, την ημερομηνία κατά την οποία παρατάθηκαν στο τέλος του 2024 από το Υπουργείο. Ποιες είναι οι καταναλωτικές τάσεις που παρατηρείτε και θεωρείτε πως θα μας επηρεάζουν όλο και περισσότερο στα χρόνια που έρχονται; Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια αυξανόμενη στροφή προς προϊόντα που προάγουν την υγεία και την ευεξία. Επίσης, στους καταναλωτές φαίνεται να παραμένει σταθερή η προτίμηση για Βασικό μας κριτήριο ήταν και παραμένει να έχουμε ένα σημαντικό αποτύπωμα στην ελληνική οικονομία αλλά και στις τοπικές κοινωνίες, τόσο σε περιβαλλοντικά όσο και σε κοινωνικά θέματα, έχοντας πάντα στο επίκεντρο τον άνθρωπο, την κοινωνία και το περιβάλλον για όγδοη χρονιά το πρόγραμμα «Καθαροί ζούμε στο σχολείο» σε δημόσια δημοτικά σχολεία σε όλη την Ελλάδα. Μέχρι σήμερα έχει διαθέσει συνολικά πάνω από 450 τόνους καθαριστικών προϊόντων σε 1.370 σχολεία 147 δήμων. Το Dove, πιστό στο όραμά του να κάνει την ομορφιά πηγή αυτοπεποίθησης και όχι άγχους, με την ελληνική καμπάνια #DearInfluencers, μια ανοιχτή επιστολή προς τους Influencers στην Ελλάδα, τους ζήτησε κάθε φορά που χρησιμοποιούν φίλτρα στα διαφημιστικά τους posts να το δηλώνουν. Μέσα από ένα μεγάλο κάλεσμα για αλλαγή, συνέβαλε στο να συμπεριληφθεί το θέμα των φίλτρων και των επεξεργασμένων εικόνων, που προάγουν μη ρεαλιστικά πρότυπα ομορφιάς στους νέους, στο Ειδικό Παράρτημα του Ελληνικού Κώδικα Διαφήμισης-Επικοινωνίας, που αφορά στο Influencer Marketing. To Skip στήριξε τον ελληνικό αθλητισμό και τους πρωταθλητές μας μέσα από τη συνεργασία του με τον ΣΕΓΑΣ, αλλά και τις κοινωνικά ευάλωτες ομάδες μέσα από δράσεις με την Κοινωνική Ντουλάπα και το Κοινωνικό Πλυντήριο. Για το 2025, στόχος μας είναι να εστιάσουμε εκεί όπου μπορούμε να κάνουμε τη διαφορά, κυρίως με τα προϊόντα μας, ώστε να συνεχίσουμε να δημιουργούμε αξία για τους ανθρώπους, τους συνεργάτες μας και την κοινωνία. Πώς επιλέγετε να περνάτε τον ελεύθερο χρόνο σας; Πώς προτιμάτε να αποφορτίζεστε από τις ευθύνες του ρόλου σας; Το να περνάς ποιοτικό χρόνο με την οικογένεια και αγαπημένους ανθρώπους πιστεύω ότι αποτελεί τη βάση για μια ισορροπημένη ζωή. Προσωπικά, με γεμίζει ενέργεια και χαρά, επιτρέποντάς μου να παραμένω σε υψηλά επίπεδα απόδοσης και δημιουργικότητας. Το ίδιο ισχύει και με τα δύο αγαπημένα μου σκυλάκια, που αποτελούν κι αυτά μέλη της οικογένειάς μου. Παράλληλα, είναι σημαντικό για εμένα να φροντίζω την ευεξία και τη διάθεσή μου συνολικά, τόσο τη σωματική όσο και την ψυχική. Τα ταξίδια με την οικογένεια και η γνωριμία με άλλες κουλτούρες, συνήθειες και πολιτισμούς διευρύνουν τους ορίζοντές μου και μου προσφέρουν το απαραίτητο διάλειμμα από την καθημερινότητα. Ολοκληρώνοντας, ποιο είναι το όραμά σας για τη θητεία σας στο ρόλο του επικεφαλής του νέου Business Unit της Ελλάδας; Το όραμά μου είναι η δημιουργία μιας εταιρικής κουλτούρας όπου οι στόχοι και οι αξίες της εταιρείας θα ταυτίζονται με τις προσδοκίες των εργαζομένων, και όλοι μαζί θα συνεργαζόμαστε για τη δημιουργία ενός Business Unit που θα πρωταγωνιστεί σε ανάπτυξη, καινοτομία και ανάδειξη νέων ταλέντων, στο πλαίσιο της ισχυρής και αδιαπραγμάτευτης δέσμευσής μας για συνεχή δημιουργία αξίας για τους καταναλωτές μας, τους συνεργάτες μας και την κοινωνία στο σύνολό της. 21 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2025 #38

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=