Η Μαρία Κοράλη, Γενική Διευθύντρια του Κλάδου Επαγγελματικών Προϊόντων L’Oréal Hellas και αντιπρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Βιομηχάνων και Αντιπροσώπων Καλλυντικών και Αρωμάτων (ΠΣΒΑΚ), μίλησε στο Business News Magazine για τον κλάδο της ομορφιάς στην Ελλάδα, τις νέες καταναλωτικές συνήθειες και για την αξία της επαγγελματικής περιποίησης. Συνέντευξη στον Δημήτρη Τσουκαλά Βρίσκεστε στον κλάδο της ομορφιάς για περισσότερο από 20 χρόνια, ενώ παράλληλα είστε αντιπρόεδρος στον ΠΣΒΑΚ τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Ποια είναι η εικόνα της βιομηχανίας της ομορφιάς σήμερα; Ποιες είναι οι προκλήσεις που καλούνται να διαχειριστούν οι επιχειρήσεις και ο Σύνδεσμος; Κατ’ αρχάς, είναι σημαντικό να θυμίσουμε ότι ο κλάδος της ομορφιάς περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα προϊόντων και υπηρεσιών, και ως εκ τούτου παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον. Η βιομηχανία της ομορφιάς συνεισφέρει σήμερα στην ελληνική οικονομία περισσότερα από 1 δισ. ευρώ, απασχολώντας ένα εξαιρετικά ενεργό εργατικό δυναμικό. Οι θετικοί ρυθμοί ανάπτυξης τη διετία 23-24 επιβεβαιώνουν ότι οι Έλληνες καταναλωτές στρέφονται συστηματικά στην προσωπική τους φροντίδα. Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία του ΠΣΒΑΚ, επενδύουν μάλιστα όλο και περισσότερο σε προϊόντα μαλλιών, καθιστώντας το haircare τη μεγαλύτερη κατηγορία στην ομορφιά, με μερίδιο στις πωλήσεις που φτάνει σχεδόν το 25%. Ταυτόχρονα, είναι ένας κλάδος που μετασχηματίζεται ραγδαία τα τελευταία χρόνια από δυναμικές κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες που επιδρούν στην καταναλωτική συμπεριφορά, στα πρότυπα ομορφιάς και στον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε την αξία των προϊόντων και των προσφερόμενων υπηρεσιών. Έχοντας ενσωματώσει ακόμα περισσότερο την καινοτομία και τις νέες τεχνολογίες όπως το AI, AR και VR, η ομορφιά εξελίσσεται προκειμένου να απαντήσει στην ανάγκη των καταναλωτών για ολιστικές εμπειρίες αυτό-φροντίδας. Τα νέα trends «γεννιούνται» πλέον στα social media, το κατεξοχήν πεδίο αυτό-έκφρασης ιδίως για τους GenZers, που έρχονται να καταρρίψουν τα παραδοσιακά πρότυπα. Το «ταξίδι του καταναλωτή» έχει γίνει πιο απρόβλεπτο από ποτέ, καθώς βρισκόμαστε σε ένα πολύ ανταγωνιστικό περιβάλλον, με πληθώρα επιλογών για να εξερευνήσουν και να πειραματιστούν οι καταναλωτές. Η νέα γενιά καταναλωτών απαιτεί περισσότερο από ποτέ προϊόντα που αντικατοπτρίζουν τις προσωπικές τους αξίες, δίνοντας έμφαση στη διαφάνεια, τη συμπερίληψη και τη βιωσιμότητα. Δεν επιλέγουν απλώς προϊόντα που τους ταιριάζουν, αλλά ενδιαφέρονται και για τις αρχές και τις αξίες που πρεσβεύουν οι εταιρείες που τα παράγουν. Μια από τις πιο σημαντικές προτεραιότητες και προκλήσεις του Πανελλήνιου Συνδέσμου Βιομηχάνων & Αντιπροσώπων Καλλυντικών (ΠΣΒΑΚ) είναι να υποστηρίξει τον κλάδο στη μεγάλη και αναγκαία μετάβαση στη βιωσιμότητα, όπως ορίζεται και από την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Πρόκειται για μια προσπάθεια που απαιτεί καινοτομία και σημαντικούς πόρους. Οι επιχειρήσεις καλούνται να ελαχιστοποιήσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα μέχρι το 2030, μετασχηματίζοντας ριζικά το επιχειρηματικό τους μοντέλο - από τις πρώτες ύλες, τα συστατικά και το packaging των προϊόντων μέχρι τον τρόπο παραγωγής και μετακίνησης, καθώς επίσης και την εκπαίδευση των εργαζομένων γύρω από τις βιώσιμες πρακτικές. Μέσα σε αυτό το απαιτητικό περιβάλλον, η συνεργασία των επιχειρήσεων με τον ΠΣΒΑΚ είναι ουσιώδης, προκειμένου να υιοθετηθούν οι βέλτιστες πρακτικές έτσι ώστε οι καταναλωτές να επωφελούνται συνεχώς από καινοτόμα, ασφαλή και αποτελεσματικά προϊόντα. Από το 2019 έχετε το ρόλο της γενικής διευθύντριας του Κλάδου Επαγγελματικών Προϊόντων της L'Oréal Hellas. Μπορείτε να μας ενημερώσετε για το portfolio και τα μεγέθη του κλάδου; Πως έκλεισε το 2024; Η ενασχόλησή μου με τον Κλάδο Επαγγελματικών Προϊόντων ξεκίνησε πολύ νωρίτερα, το 2011, μεσούσης της κρίσης. Από την πρώτη στιγμή αντιλήφθηκα ότι πρόκειται για έναν πολύ δημιουργικό κλάδο με προοπτικές και μεγάλη ανθεκτικότητα, που επιβεβαιώνει το πόσο σημαντική είναι η περιποίηση για την ψυχολογία. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, η ολοένα αυξανόμενη επιθυμία του καταναλωτή για premium προϊόντα περιποίησης μαλλιών «οδηγεί» την κατηγορία του haircare. Ως L’Oréal Professional Products, είμαστε ο leader της αγοράς, παγκοσμίως και στην Ελλάδα, και για ακόμη μια χρονιά τρέχουμε με μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης σε σχέση με την αγορά. Και οι τέσσερις μάρκες του portfolio μας -L’Oréal Professionnel, Kérastase, Redken & Shu Uemura- έχουν θετική ανάπτυξη σε όλα τα Ο+Ο κανάλια και τις κατηγορίες προσελκύοντας ένα πιστό αγοραστικό κοινό που διευρύνεται συνεχώς. Το εξαιρετικό αυτό performance είναι αποτέλεσμα μιας τριετούς στρατηγικής που στηρίζεται στο operational excellence, στην επικοινωνιακή εξωστρέφεια των μαρκών και στη δέσμευσή μας να λειτουργούμε ως οι καλύτεροι business partners για τους επαγγελματίες του κλάδου. Οι κομμωτές και οι επαγγελματίες της ομορφιάς δεν περιορίζονται μόνο στις τεχνικές τους δεξιότητες· είναι καλλιτέχνες που αναδεικνύουν τη φροντίδα σε μια πραγματικά ξεχωριστή εμπειρία, επιχειρηματίες που καλούνται να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα της αγοράς, content creators και ενεργοί πολίτες που επιθυμούν να προσφέρουν στην κοινωνία και στο περιβάλλον. Η δική μας ευθύνη είναι να προσφέρουμε συνεχή υποστήριξη, με νέα προϊόντα και εργαλεία, με τεχνική εκπαίδευση και καλλιτεχνική έμπνευση και με επιχειρηματική συμβουλευτική. Το 2024 επενδύσαμε συστηματικά σε νέες τεχνολογίες, καινοτόμους ψηφιακές πλατφόρμες -και αγορών και εκπαίδευσης- και εξειδικευμένα προγράμματα εκπαίδευσης, ενισχύοντας τη δυνατότητά τους να ανταποκρίνονται στις διαρκώς εξελισσόμενες απαιτήσεις της αγοράς. Ποιες προκλήσεις κρύβει το management ενός ΒU που αποτελεί market leader στην Ελλάδα, ανεξαρτήτως κατηγοριών και καναλιών, τόσο σε B2B όσο και B2C επίπεδο; Η διαχείριση ενός Business Unit που κατέχει ηγετική θέση στην ελληνική αγορά, με ενεργή παρουσία τόσο στα B2B όσο και στα B2C κανάλια, απαιτεί μια οπωσδήποΜαρία Κοράλη Γενική Διευθύντρια Κλάδου Επαγγελματικών Προϊόντων, L’Oréal Hellas - Αντιπρόεδρος ΠΣΒΑΚ H ομορφιά δημιουργεί προστιθέμενη αξία τε πολυδιάστατη προσέγγιση. Στόχος μας είναι να βρισκόμαστε όποτε και με όποιον τρόπο μας επιτρέπεται «ένα βήμα μπροστά», προετοιμάζοντας το οικοσύστημά μας να διαχειριστεί τις μελλοντικές προκλήσεις και ευκαιρίες. Για να το πετύχουμε αυτό, έχουμε ένα ισχυρό όραμα να δημιουργούμε προστιθέμενη αξία. Οτιδήποτε κάνουμε έχει σαν αφετηρία το μέλλον του κλάδου και την ανάδειξη της αξίας της επαγγελματικής ομορφιάς και του επαγγέλματος για τον καταναλωτή, για την κοινωνία και την οικονομία. Οι μεγάλες πρωτοβουλίες που υλοποιούμε, όπως το «Κοινωνικό Κομμωτήριο» και το «Youth Project - Κομμωτές του Αύριο» που ανακοινώνουμε αυτές τις ημέρες, αποτελούν μερικά μόλις απτά παραδείγματα της δέσμευσής μας στη στήριξη των επαγγελματιών, την προώθηση της κοινωνικής υπευθυνότητας και τη διασφάλιση της επιχειρηματικής βιωσιμότητας. Η υποστήριξή μας στα «Κοινωνικά Κομμωτήρια» του Δήμου Αθηναίων και του Δήμου Χανίων είναι μια πρωτοβουλία που ενσαρκώνει την έννοια της συμπερίληψης, προσφέροντας υπηρεσίες σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, μέσω της ισότιμης πρόσβασης στην προσωπική φροντίδα. Οι «Κομμωτές του Αύριο» είναι η νέα, μεγάλη μας πρωτοβουλία που επικεντρώνεται στην επόμενη γενιά επαγγελματιών. Υλοποιείται σε συνεργασία με το Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής & Οικογένειας και Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού και έχει ως στόχο την αναβάθμιση των δεξιοτήτων των νέων κομμωτών. Συνδυάζοντας την τεχνική γνώση με τις επιχειρηματικές και ψηφιακές δεξιότητες, το πρόγραμμα αυτό προσφέρει τα κατάλληλα εφόδια στα νέα ταλέντα προκειμένου να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στις ανάγκες της αγοράς και να ξεκλειδώσουν τις δυνατότητές τους για το μέλλον. Προσωπικά πιστεύω ακράδαντα ότι τέτοιες πρωτοβουλίες θέτουν τα θεμέλια για έναν πιο ανθεκτικό, καινοτόμο και βιώσιμο κλάδο. Αυτή η δέσμευση για κοινωνική και επαγγελματική ενδυνάμωση δεν είναι απλώς μέρος της στρατηγικής μας, αλλά είναι βαθιά ριζωμένη στο αξιακό μας σύστημα και αντικατοπτρίζει την πεποίθησή μας ότι καθετί που προσφέρουμε, επιστρέφεται ακέραιο πίσω στην κοινωνία, ενισχύοντάς την για να γίνει καλύτερη. Ποια θα λέγατε πως ήταν η μεγαλύτερη δυσκολία που κληθήκατε να αντιμετωinterview 34 #38 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2025
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=