Business News Magazine #38

πίσετε τα τελευταία χρόνια ως επικεφαλής του Κλάδου Επαγγελματικών Προϊόντων της L'Oréal Hellas; Η περίοδος της υγειονομικής κρίσης της Covid-19 ίσως; Την τελευταία δεκαετία ο κλάδος μας μεταμορφώνεται ραγδαία: νέες καταναλωτικές συνήθειες, αύξηση της δυναμικής του e-commerce, ενίσχυση του digital με την άνοδο των social media. Για εμάς λοιπόν η μεγαλύτερη πρόκληση είναι αυτή που είναι πάντα μπροστά μας - το AI, το hyperpersonalization, η βιωσιμότητα. Ως leader της αγοράς, στόχος μας είναι να υποστηρίξουμε όλους τους stakeholders να αφομοιώσουν τις αλλαγές, να «πλοηγηθούν» στο νέο περιβάλλον και να επικεντρωθούν στις δυνατότητες ανάπτυξης. Κάθε πρόκληση που έχουμε κληθεί να διαχειριστούμε -από τη δεκαετία της οικονομικής κρίσης μέχρι την πανδημία-, καταφέραμε να την μετατρέψουμε σε μια μοναδική ευκαιρία: να γίνουμε πιο εφευρετικοί, πιο στρατηγικοί, πιο ευέλικτοι. Και το πιο σημαντικό είναι ότι σε κάθε πρόκληση, ο κλάδος μας συνεχίζει να επιβεβαιώνει την ανθεκτικότητά του στην πράξη. Οι επαγγελματίες της ομορφιάς αποδεικνύουν την εξαιρετική τους ικανότητα να επαναπροσδιορίζουν το ρόλο τους, να αναγεννούν τη δημιουργικότητά τους και να επιστρέφουν δυνατότεροι από ποτέ, ενισχύοντας την εμπιστοσύνη και τη σύνδεση με τους καταναλωτές όσο ποτέ πριν. Οι πληθωριστικές πιέσεις και η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος που αντιμετωπίζουμε τα τελευταία χρόνια πώς επηρέασαν τις επιδόσεις του Κλάδου Επαγγελματικών Προϊόντων της L'Oréal Hellas αλλά και γενικότερα την αγορά επαγγελματικών προϊόντων ομορφιάς; Πώς κινείστε μέσα σε αυτό το περιβάλλον; Οι καταναλωτικές συνήθειες άλλαξαν δραστικά τα τελευταία χρόνια. Βρισκόμαστε σε ένα ασταθές και προκλητικό οικονομικό περιβάλλον παγκοσμίως, που δεν αφήνει κανένα κλάδο και καμιά επιχείρηση ανεπηρέαστη, ανεξαρτήτως μεγέθους. Στη χώρα μας οι προκλήσεις είναι πιο έντονες λόγω και των πιέσεων που ήδη έχει δεχτεί η οικονομία. Επιπλέον, τα κομμωτήρια είναι ως επί το πλείστον μικρομεσαίες επιχειρήσεις με αυξημένες ανάγκες υποστήριξης. Παρά τις προκλήσεις, ο κλάδος της ομορφιάς συνεχίζει να βρίσκεται σε τροχιά ανάπτυξης, με την κατηγορία του haircare να καταλαμβάνει πλέον αυξημένη βαρύτητα. Οι καταναλωτές επενδύουν περισσότερο από ποτέ στα προϊόντα ομορφιάς, ωστόσο πιο επιλεκτικά. Ειδικά στην κατηγορία του haircare, δίνουν έμφαση στην ολοκληρωμένη εμπειρία περιποίησης, που τους κάνει να νιώθουν μοναδικοί, και στην καινοτομία των συνθέσεων. Παράλληλα, αναζητούν τη συμβουλή του expert προκειμένου να αντιμετωπίσουν εξιδεικευμένες ανάγκες. Ως Κλάδος Επαγγελματικών Προϊόντων, βρισκόμαστε πάντοτε στην αιχμή των εξελίξεων. Απαντάμε λοιπόν στις ανάγκες της αγοράς, επενδύοντας ακόμα περισσότερο στις μάρκες μας, χτίζοντας μια ισχυρή Ο+Ο παρουσία και δημιουργώντας πραγματική προστιθέμενη αξία για τους επαγγελματίες του κλάδου και τους καταναλωτές. Διαθέτουμε ένα εξαιρετικά ελκυστικό premium portfolio μαρκών, σχεδιασμένο να προσφέρει προσωποποιημένη εμπειρία, τόσο μέσα από υπηρεσίες υψηλού επιπέδου στα κομμωτήρια, όσο και στην περιποίηση στο σπίτι. Με σύμμαχο την καινοτομία στα προϊόντα, την τεχνολογία και τα νέα digital εργαλεία, τη βαθιά γνώση του καταναλωτή που έρχεται μέσα από τα data και την τεχνογνωσία των ανθρώπων μας, μεγιστοποιούμε το αποτύπωμα της επαγγελματικής περιποίησης μαλλιών και συμβάλλουμε στη συνεχή εξέλιξη και αναβάθμιση του κομμωτικού κλάδου. Η L'Oréal Hellas έχει θέσει τη βιωσιμότητα στο επίκεντρο της δραστηριοποίησής της. Πώς αποτυπώνεται η γενικότερη φιλοσοφία του ομίλου στις δράσεις, στη λειτουργία και στην πρόταση στην αγορά του Κλάδου Επαγγελματικών Προϊόντων; Η βιωσιμότητα είναι αναπόσπαστο κομμάτι της στρατηγικής μας και αποτυπώνεται σε κάθε πτυχή της δραστηριότητάς μας. Στον Κλάδο Επαγγελματικών Προϊόντων, το όραμά μας είναι να συμβάλλουμε στον «πράσινο» μετασχηματισμό της επαγγελματικής περιποίησης, προσφέροντας βιώσιμες λύσεις σε κομμωτές και καταναλωτές. Η μετάβαση σε πιο βιώσιμες πρακτικές ξεκινά από τα προϊόντα. Εστιάζουμε στη χρήση ανακυκλωμένων και ανακυκλώσιμων υλικών στις συσκευασίες, προωθούμε τις refillable συσκευασίες και συνεργαζόμαστε με τα κομμωτήρια για την εφαρμογή βιώσιμων πρακτικών. Παράλληλα, επενδύουμε στην εκπαίδευση και την έμπνευση των επαγγελματιών, προκειμένου να αγκαλιάσουν τη βιωσιμότητα ως πυλώνα των επιχειρήσεών τους. Ένα από τα πιο σημαντικά μας βήματα είναι η παροχή λύσεων που βοηθούν τα κομμωτήρια να μειώσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα. Από τη διαχείριση της ενέργειας και του νερού έως την ανακύκλωση αποβλήτων, προσφέρουμε εκπαιδευτικά εργαλεία και προγράμματα για να υποστηρίξουμε τους συνεργάτες μας στη βιώσιμη λειτουργία τους. Αυτή η ολιστική προσέγγιση δεν είναι απλώς μια στρατηγική· είναι μια δέσμευση προς τους καταναλωτές, τους συνεργάτες και τον πλανήτη. Είστε μια γυναίκα που διατηρεί εδώ και χρόνια σημαντικές θέσεις ευθύνης, ενώ ανήκετε στο δυναμικό της L’Oréal σχεδόν 25 χρόνια. Ποιες είναι οι προκλήσεις που αντιμετωπίσατε στη διαδρομή σας και ποια είναι τα χαρακτηριστικά της L’Οréal που την κάνουν να ξεχωρίζει και σας κράτησαν όλα αυτά τα χρόνια; Η επαγγελματική μου πορεία μετρά περισσότερο από 25 χρόνια. Μετά τις σπουδές μου, μπήκα άμεσα στην αγορά εργασίας, ξεκινώντας σε μεγάλες ελληνικές εταιρείες στον κλάδο των FMCG, έχοντα την ευκαιρία να δω διαφορετικά εργασιακά περιβάλλοντα. Η L’Oréal για εμένα ήταν ένας στόχος, ένας προορισμός επιλογής. Πάντοτε με γοήτευε η ομορφιά, γιατί είναι άμεσα συνδεδεμένη με την κουλτούρα, με την έμπνευση και τη δημιουργία. Αυτό που με κράτησε, όμως, είναι το πόσο συμπεριληπτικός είναι αυτός ο κλάδος· «αγκαλιάζει» τη διαφορετικότητα και την ελεύθερη αυτο-έκφραση και δίνει χώρο στη δημιουργικότητα και την καινοτομία. Η διαδρομή ήταν και συνεχίζει να είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα. Αυτό που με κινητοποιεί είναι η δυνατότητα να δημιουργούμε αποτύπωμα με διάρκεια - στον οργανισμό, στον κλάδο, στην κοινωνία. Είναι η χαρά αλλά και η μεγάλη ευθύνη του να συμβάλλεις ώστε να γίνουν τα πράγματα καλύτερα από ό,τι τα βρήκες. Ως γυναίκα, αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία. Παρατηρώ με πολύ ενδιαφέρον το πώς εξελίσσεται ο ρόλος μας μέσα στην αγορά εργασίας τα τελευταία χρόνια και αντιλαμβάνομαι ότι η ευθύνη που έχουμε, μεγαλώνει συνεχώς. Όσα έχουμε καταφέρει σήμερα, δεν ήταν πάντοτε αυτονόητα σε όλα τα εργασιακά περιβάλλοντα. Είναι σημαντικό λοιπόν να διατηρούμε ένα δίκτυο αλληλο-υποστήριξης, όπου θα αντιμετωπίζουμε από κοινού τις σύγχρονες προκλήσεις. Αυτό άλλωστε κάναμε ως L’Oréal Professional Products μέσα από την πρωτοβουλία «Be Your Best», το πρώτο πρόγραμμα προσωπικής και επιχειρηματικής ενδυνάμωσης σε συνεργασία με τη Women On Top, που απευθύνεται στις γυναίκες που απασχολούνται στον κομμωτικό κλάδο. Το να μπορέσουμε να υλοποιήσουμε μια τόσο σημαντική δράση, επιβεβαιώνει ότι αυτό που κάνει μοναδική τη L’Oréal δεν είναι μόνο η ηγετική της θέση στο χώρο της ομορφιάς αλλά οι αξίες που τη χαρακτηρίζουν. Μέσα από σημαντικές κοινωνικές πρωτοβουλίες, συμβάλλει στην αντιμετώπιση των προκλήσεων και την ενδυνάμωση των γυναικών και της γυναικείας επιχειρηματικότητας. Παράλληλα, είναι ένας οργανισμός που επενδύει στους ανθρώπους, προάγοντας ουσιαστικά την ισότητα και τη συμπερίληψη. Κάθε εργαζόμενος, ανεξαρτήτως φύλου, έχει τη δυνατότητα να αναπτύξει ισότιμα τις δυνατότητές του. Αν κάτι, λοιπόν, κρατάω από όλα όσα κάνουμε είναι ότι η ομορφιά είναι πραγματικά κινητήριος δύναμη για να εξελισσόμαστε και να πετυχαίνουμε. Οτιδήποτε κάνουμε έχει σαν αφετηρία το μέλλον του κλάδου και την ανάδειξη της αξίας της επαγγελματικής ομορφιάς και του επαγγέλματος για τον καταναλωτή, για την κοινωνία και την οικονομία 35 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2025 #38

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=