Business News Magazine #39

businessinsider Μετοχικές αλλαγές φαίνεται πως καταγράφηκαν πρόσφατα στη Marks & Spencer Μαρινόπουλος Ελλάδος ΑΒΕΤΕ. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με έγγραφο που αναρτήθηκε πριν από λίγες ημέρες στο ΓΕΜΗ και αναφέρεται σε πρακτικό του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας, από τη Δευτέρα 31 Μαρτίου μοναδικός μέτοχος πλέον της εταιρείας είναι η Marks and Spencer B.V, με έδρα το Άμστερνταμ της Ολλανδίας. Υπενθυμίζεται πως μέχρι πρότινος και όπως σημειωνόταν και στις οικονομικές καταστάσεις για τη χρήση του 2023 (01/04/2023 έως 31/03/2024), μέτοχοι της εταιρείας Marks & Spencer Μαρινόπουλος Ελλάδος ΑΒΕΤΕ ήταν οι: α) Marks & Spencer BV με μετοχικό κεφάλαιο 80% και β) Marinopoulos Holding Sarl με μετοχικό κεφάλαιο 20%, με το καθεστώς αυτό να έχει τεθεί σε ισχύ την 1η Απριλίου 2012. Αξίζει να αναφερθεί πως μετά από έκτακτη Γενική Συνέλευση των μετόχων που πραγματοποιήθηκε στις 28 Μαρτίου, είχε προκύψει και νέο Δ.Σ. στην εταιρεία, στο οποίο δεν συμμετέχει ο Στέφανος Μαρινόπουλος. Σημειώνεται πως ο Στέφανος Μαρινόπουλος αποτελούσε μέλος του Δ.Σ. της εταιρείας από τον Ιούνιο του 2017, όταν και «υποβαθμίστηκε» από πρόεδρος, που ήταν μέχρι τότε. Πλέον το Δ.Σ. της εταιρείας στελεχώνουν οι Richard Davies (πρόεδρος - International Partnerships Director του ομίλου), Μelanie Reed (αντιπρόεδρος - Regional Partnership Manager - Μena του ομίλου), Julia Metcalf και Sandeep Dasgutpta (Head of Finance & Chief of Staff to the CEO για τον όμιλο). Στη θέση του προέδρου της ελληνικής θυγατρικής ο Davies διαδέχεται τον Vejay Mattu, o οποίος πριν από περίπου 2 εβδομάδες αποχώρησε, μετά από 12 χρόνια, από τον πολυεθνικό όμιλο, όπου τελευταία θέση του ήταν εκείνη του Head of Commercial, International. Υπενθυμίζεται πως η οικογένεια Μαρινόπουλου τα τελευταία χρόνια δεν συμμετέχει ούτε στη Famar, ενώ φυσικά η αλυσίδα σούπερ μάρκετ που διέθετε έχει μεταβιβαστεί στη Σκλαβενίτης από το 2017. Συνεχίζει, ωστόσο, να ελέγχει την εταιρεία που αναπτύσσει τα δίκτυα GAP και Starbucks στην ελληνική αγορά. uΣύμφωνα με όσα ανέφερε πρόσφατα ο Νίκος Λαβίδας, Brand President της ΑΒ Βασιλόπουλος, η εταιρεία μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς των καταστημάτων της αλυσίδας «Τερζής» στην Πελοπόννησο, προχωρά στην εξαγορά ενός καταστήματος στη Μήλο. Πρόκειται για το ALFA Market, που βρίσκεται στο χωριό Τριοβάσαλος. Μάλιστα, η διοίκηση ενδιαφέρεται για την απόκτηση καταστημάτων στα κοντινά νησιά όπου δεν διαθέτει παρουσία (Σίφνος, Σέριφος, Κύθνος). Παράλληλα, η αλυσίδα σχεδιάζει τη σταδιακή ανακαίνιση των δέκα μεγάλων (πάνω από 2.000 τ.μ.) καταστημάτων που περιλαμβάνονται στο δίκτυό της. uΑνάπτυξη κατέγραψε το πρώτο τρίμηνο του 2025 η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, σύμφωνα με το Heineken Group, περιορίζοντας την κάμψη όγκου στην αγορά μπίρας για τον όμιλο στη Νοτιοανατολική Ευρώπη σε μονοψήφιο ποσοστό. uΚινητικότητα καταγράφεται στο πολιτικοεκδοτικό παρασκήνιο, με τον Αλέξη Τσίπρα να επανασυνδέεται με εκδότες και ισχυρούς παίκτες των media. Ο Δημήτρης Μάρης φέρεται να έχει κεντρικό ρόλο στη στρατηγική επαναπροσέγγιση, σε ένα σκηνικό με πολλές ερμηνείες και πιθανές πολιτικές προεκτάσεις, ενόψει ενός ενδεχόμενου «θεσμικού comeback» του πρώην πρωθυπουργού. uΣε Evergood ΜΑΕ μετονομάστηκε η Goody’s ΜAE της Vivartia. Η εταιρεία διατηρεί τους διακριτικούς τίτλους Goody’s, Everest, Παστερία και Evergood. uΟ Άγιος Απόστολος Παύλος ανακηρύχθηκε προστάτης των εμπορικών εκθέσεων στη συνεδρίαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της 9ης Απριλίου 2025, μετά από αίτημα του Συνδέσμου Οργανωτών Κατασκευαστών Εκθέσεων Ελλάδος (ΣΟΚΚΕ). Πρόκειται για πρωτοβουλία του προέδρου του ΣΟΚΚΕ, δρος Κυριάκου Ποζρικίδη, που μαζί με τον ιερομόναχο Ευδόκιμο ξεκίνησαν προ διετίας την αναζήτηση του προστάτη αγίου του χώρου και κατέληξαν στον Απόστολο Παύλο, θεωρώντας ότι έχει άμεση σχέση με τον εμπορικό κόσμο. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η προσπάθεια έχει την ευλογία και του ηγούμενου Εφραίμ της Μονής Βατοπεδίου... Αντίο… Σε ηλικία μόλις 59 ετών έφυγε αιφνιδίως από τη ζωή ο Dr. Nawaf Salameh, ο Σύρος επιχειρηματίας που είχε ιδρύσει -και ηγείτο- το Nawaf Salameh Family Office, έναν όμιλο επενδύσεων σε διάφορους τομείς, συμπεριλαμβανομένων εκείνων της φιλοξενίας, της γεωργίας και των ΑΠΕ, με παρουσία σε πολλές ηπείρους και διανομή προϊόντων σε πάνω από 100 χώρες. Κεντρικό ρόλο στον όμιλο διαδραματίζει το Alexandrion Group, που αποτελεί τον leader παραγωγό και αλκοολούχων ποτών και οίνου στη Ρουμανία και δραστηριοποιείται δυναμικά και στην Ελλάδα. Μάλιστα στη χώρα μας έχει ανακοινώσει στο παρελθόν πως σχεδιάζει να πραγματοποιήσει επενδύσεις που σε βάθος χρόνου θα ξεπεράσουν τα 100 εκατ. ευρώ για την κατασκευή της μονάδας παραγωγής αιθυλικής αλκοόλης στην Καβάλα… Εκτός Marks & Spencer οι Mαρινόπουλοι... Θυγατρική εταιρεία στην Ελλάδα ίδρυσε πρόσφατα η βρετανική πολυεθνική εταιρεία κατασκευής ιατρικού εξοπλισμού Smith & Nephew. Πρόκειται για εταιρεία παγκόσμιας εμβέλειας που κατασκευάζει και προμηθεύει ιατρικά προϊόντα και αναλώσιμα, όπως γάζες, επιθέματα, αθλητιατρικά και ορθοπεδικά προϊόντα. Το μετοχικό κεφάλαιο της νεοσύστατης ελληνικής θυγατρικής είναι 5 εκατ. ευρώ… Welcome… ΙΟΝ με… σομπρέρο Στρατηγικό άνοιγμα σε μία από τις πλέον δυναμικές αγορές της Λατινικής Αμερικής φαίνεται να δρομολογεί η ΙΟΝ, που έχει το βλέμμα της στραμμένο στο Μεξικό. Σύμφωνα με πληροφορίες, η ιστορική ελληνική σοκολατοβιομηχανία, που πλέον ελέγχεται από τον Σπύρο Θεοδωρόπουλο, σχεδιάζει τη δημιουργία κοινοπρακτικού σχήματος με τοπικό επιχειρηματία, στο οποίο θα διατηρεί την πλειοψηφία (51%). Το πλάνο, σε πρώτη φάση, περιλαμβάνει την ίδρυση εμπορικής εταιρείας, με αντικείμενο τη διανομή και προώθηση προϊόντων της ΙΟΝ στην τοπική αγορά. Αν τα πρώτα αποτελέσματα κριθούν ικανοποιητικά, ακούγεται πως η εταιρεία θα εξετάσει το ενδεχόμενο επένδυσης σε παραγωγική μονάδα στο Μεξικό από το 2026 και έπειτα. Κρατική διαφήμιση: Τα λεφτά που δεν δίνονται... Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία που μπορούν να αντληθούν από την εφαρμογή της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης σχετικά με τις διαφημιστικές δαπάνες και τα προγράμματα προβολής των φορέων του Δημοσίου και του ευρύτερου δημοσίου τομέα. Μεταξύ άλλων, προκύπτει πως λιγότερο του 50% των εγκεκριμένων κονδυλίων τελικά αξιοποιείται, ενώ θα πρέπει να τονιστεί πως μικρό ποσοστό από τα χρήματα που αξιοποιούνται από τους φορείς, «πέφτουν» στην αγορά media. Aν εξετάσουμε τα στοιχεία για το σύνολο της περσινής χρονιάς, θα δούμε πως εγκρίθηκαν προγράμματα προβολής 51 φορέων, εκ των οποίων οι 12 ανήκαν στην Κεντρική Κυβέρνηση και οι υπόλοιποι 39 στην Αυτοδιοίκηση. Το σύνολο των κονδυλίων που εγκρίθηκαν για προβολή ξεπέρασε τα 45,86 εκατ. ευρώ, αλλά τελικά αξιοποιήθηκαν μόνο 7,4 εκατ. ευρώ, το 16,19% του συνολικού budget. Mε άλλα λόγια, το 83,81% των εγκεκριμένων κονδυλίων δεν αξιοποιήθηκαν! Οι φορείς της κεντρικής κυβέρνησης αξιοποίησαν μόλις το 1,99% (περίπου 465.000 ευρώ) από τα 23,26 εκατ. ευρώ που τους εγκρίθηκαν. Καλύτερα τα πήγαν οι φορείς της αυτοδιοίκησης, που αξιοποίησαν το 22,99% (5,19 εκατ. ευρώ) από το budget των 22,59 εκατ. ευρώ που είχαν στη διάθεσή τους. Επίσης, θα πρέπει να σημειωθεί πως από τα 7,4 εκατ. ευρώ που τελικά αξιοποίησαν οι 51 φορείς, μόλις 550.000 ευρώ χρησιμοποιήθηκαν για δαπάνες σε Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. Με άλλα λόγια, μόλις το 7,5%... 60 #39 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2025

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=