Business News Magazine #40

Ξεκινώντας από την Πάτρα του ’94 και έχοντας εξελιχθεί σε ένα δυναμικό επιχειρηματικό οικοσύστημα, η WEST έκλεισε τρεις δεκαετίες επιτυχημένης πορείας, με πυξίδα τις αξίες και τη στρατηγική συνέπεια. Ο επικεφαλής του ομίλου πλέον, Αντώνης Ποταμίτης, μίλησε στο Business News Magazine για την εξέλιξη ενός οράματος που άλλαξε τα δεδομένα και το μέλλον, που σχεδιάζεται με την ίδια επιμονή που χαρακτήρισε την αρχή. Συνέντευξη στον Δημήτρη Τσουκαλά 30 χρόνια πιστοί στις αξίες μας Στη WEST ακολουθούμε μια φιλοσοφία που μας έχει διδάξει η ίδια η εμπειρία: κάνουμε δύο βήματα μπροστά και ένα πίσω. Γιατί για εμάς η πρόοδος δεν σημαίνει μόνο κίνηση προς τα εμπρός· σημαίνει και σύνδεση με τη γνώση και την εμπειρία που μας έφερε ως εδώ Κύριε Ποταμίτη, στο τέλος του 2024 η WEST γιόρτασε 30 χρόνια επιτυχημένης πορείας στο χώρο της επικοινωνίας, του marketing και των πωλήσεων. Τι σηματοδοτεί αυτό το ορόσημο για εσάς προσωπικά αλλά και για την εταιρεία συνολικά; Το να εξελίσσεις μια εταιρεία με συνέπεια επί τρεις δεκαετίες, παραμένοντας πιστός στις αξίες και τη στρατηγική σου, είναι ένα επίτευγμα ουσίας. Η συμπλήρωση κάθε δεκαετίας προσφέρει την ευκαιρία για αναστοχασμό: να αξιολογήσουμε τις επιλογές του παρελθόντος και, ταυτόχρονα, να επαναπροσδιορίσουμε τους μακροπρόθεσμους στόχους του μέλλοντος. Στη WEST ακολουθούμε μια φιλοσοφία που μας έχει διδάξει η ίδια η εμπειρία: κάνουμε δύο βήματα μπροστά και ένα πίσω. Γιατί για εμάς η πρόοδος δεν σημαίνει μόνο κίνηση προς τα εμπρός· σημαίνει και σύνδεση με τη γνώση και την εμπειρία που μας έφερε ως εδώ. Βλέπουμε μπροστά, αλλά δεν ξεχνάμε να αφουγκραζόμαστε όσα μας δίδαξε το παρελθόν. Στόχος μας είναι να συνεχίσουμε να χτίζουμε ιστορία - όχι μέσα από μεγαλεπήβολες δηλώσεις, αλλά μέσα από πολλές μικρές, καθημερινές ιστορίες επιτυχίας. Είναι αυτές που μας κάνουν περήφανους, που τροφοδοτούν τη συλλογική μας ταυτότητα και μας δίνουν την ώθηση να ανταποκρινόμαστε με αυτοπεποίθηση στις προκλήσεις του αύριο. Γυρνώντας πίσω στο 1994, πώς ξεκίνησε η ιδέα της WEST και πώς μπήκατε δυναμικά σε έναν τόσο ανταγωνιστικό χώρο; Υπήρχαν τότε τα εφόδια ή κυρίως το όραμα; Η επαφή μου με το χώρο ξεκίνησε όταν εργαζόμουν στην εταιρεία Allied Domecq. Αρχικά εντάχθηκα λόγω σπουδών στο τμήμα marketing και στη συνέχεια μετακινήθηκα στις πωλήσεις. Ήταν μια εξαιρετική εμπειρία, που μου προσέφερε πολύτιμα εφόδια για την επαγγελματική μου πορεία. Είμαι βαθιά ευγνώμων, ιδιαίτερα προς τον Richard Hill -έναν χαρισματικό CEO- με τον οποίο, χάρη στα social media, εξακολουθούμε να διατηρούμε επαφή. Παρακολουθώ με χαρά τη λαμπρή του διεθνή διαδρομή. Εκείνη την εποχή, η αγορά του below the line βρισκόταν σε τροχιά άνθισης, με μεγάλες καμπάνιες και σημαντική κινητικότητα. Αυτό που μου είχε κάνει εντύπωση, όμως, ήταν η απουσία ποιοτικών μετρήσεων: οι ενέργειες αξιολογούνταν σχεδόν αποκλειστικά με ποσοτικά κριτήρια. Ταυτόχρονα, το trade marketing και το merchandising ξεκινούσαν τότε να αναπτύσσονται με πιο οργανωμένο τρόπο. Αναρωτήθηκα, λοιπόν, πώς θα ήταν αν υπήρχε μια εταιρεία που θα μπορούσε να κάνει το below the line πιο σοφιστικέ - πιο στοχευμένο και στρατηγικά δομημένο. Μια εταιρεία που: uΘα ενσωμάτωνε στρατηγική σκέψη και ποιοτικές μετρήσεις uΘα σχεδίαζε ενέργειες με ξεκάθαρους στόχους uΘα επένδυε σε συστήματα που θα παρείχαν γρήγορη και ουσιαστική ανατροφοδότηση από το τελικό σημείο uΘα ανέπτυσσε το πεδίο των πωλήσεων και θα καθοδηγούσε τις ομάδες merchandising με τρόπο που να επιτυγχάνει κυριαρχία στο ράφι των αλυσίδων. Αυτό ήταν το όραμα. Μια ιδέα που σύντομα θα γινόταν πράξη. Το όραμά μας ήταν να εξελίξουμε τον κλάδο του below the line, επενδύοντας τόσο σε καινοτόμα συστήματα όσο και σε εκπαιδευμένους, ικανούς ανθρώπους. Θέλαμε να ανατρέψουμε την τότε κυρίαρχη λογική, όπου το δημιουργικό ξεκινούσε από το above the line και το below περιοριζόταν σε εκτελεστικό ρόλο. Η δική μας προσέγγιση ήταν αντίστροφη: να ξεκινά το concept από εμάς -από το σημείο της δράσης- και να ακτινοβολεί προς όλες τις κατευθύνσεις, χτίζοντας μια ολιστική εμπειρία επικοινωνίας. Η αρχή έγινε στην Πάτρα, στα τέλη του 1994. Το 2001 μεταφέραμε τη δραστηριότητά μας στην Αθήνα, στη Φιλελλήνων 7, στο Σύνταγμα. Ήταν ένα σημείο που με ενέπνεε - μετά τη δουλειά μπορούσα να περπατήσω στην Πλάκα ή στον Βασιλικό Κήπο, να αναλογιστώ την ημέρα 17 ΙΟΥΝΙΟΣ 2025 #40

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=