Business News Magazine #40

Η πλατφόρμα που επιτρέπει σε κάθε επιχείρηση, από ηλεκτρονικά καταστήματα και σούπερ μάρκετ έως εστιατόρια και φαρμακεία, να διαχειρίζεται τις διανομές της με ακρίβεια, ευκολία και χαμηλό κόστος. Γράφει ο Ευάγγελος Ελευθερίου Με την «εκτόξευση» του ηλεκτρονικού εμπορίου, οι επιχειρήσεις πασχίζουν όλο και περισσότερο να ανταποκριθούν στις αυξημένες απαιτήσεις των πελατών για ταχύτητα και ακρίβεια στις παραδόσεις. Μέσα σ’ αυτήν τη νέα πραγματικότητα, η ελληνική startup Lastmily κάνει τη διαφορά, καθιστώντας την τεχνητή νοημοσύνη καθοριστικό παράγοντα στην επίτευξη αυτού του στόχου. Η πλατφόρμα της, επιτρέπει σε κάθε επιχείρηση, από ηλεκτρονικά καταστήματα και σούπερ μάρκετ έως εστιατόρια και φαρμακεία, να διαχειρίζεται τις διανομές της με ακρίβεια, ευκολία και χαμηλό κόστος. Προβλέπει καθυστερήσεις, ατυχήματα, κυκλοφοριακή συμφόρηση ή καιρικά φαινόμενα και χαράζει σε πραγματικό χρόνο την πιο αποδοτική διαδρομή. Η Lastmily έχει δημιουργήσει ένα ψηφιακό οικοσύστημα διανομών που διασυνδέει επιχειρήσεις, συνεργάτες και τελικούς καταναλωτές, με διαφάνεια και ευελιξία σε κάθε στάδιο της διαδικασίας. Ήδη, συνεργάζεται με γνωστές εταιρείες του χώρου, όπως οι Speedex, Easymail και Public, με πάνω από 25 εκατομμύρια αποστολές ετησίως. Η εταιρεία, με έδρα στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, εξασφάλισε πρόσφατα χρηματοδότηση 1 εκατομμυρίου ευρώ από το Uni.Fund και πλέον στοχεύει στην περαιτέρω ανάπτυξη της τεχνολογίας της και την επέκτασή της σε διεθνείς αγορές. Ο Θεοχάρης Θεοδωρίδης, συνιδρυτής και CEO της Lastmily, μίλησε αποκλειστικά στο Business News Magazine. Η ιδέα της Lastmily γεννήθηκε μέσα σε μια αποθήκη. Ποια ήταν η στιγμή-ορόσημο που σας έκανε να πιστέψετε ότι αυτή η startup θα μπορούσε να αλλάξει το τοπίο των last mile logistics; Η ιδέα της Lastmily γεννήθηκε μέσα σε μια *αποθήκη, αλλά δεν ήταν μία συγκεκριμένη στιγμή που μας έκανε να πιστέψουμε ότι θα μπορούσε να αλλάξει το τοπίο των last mile logistics. Ήταν κάτι που έγινε σταδιακά, όσο δουλεύαμε όλο και πιο κοντά με τον πρώτο μας πελάτη. Καθώς βλέπαμε τα πραγματικά προβλήματα που αντιμετώπιζαν οι διανομείς και τις καθημερινές τους προκλήσεις, έγινε όλο και πιο ξεκάθαρο ότι υπήρχε ένα μεγάλο κενό στην αγορά. Ήταν μια τεχνολογία που δεν ήταν προσβάσιμη σε όλους και σίγουρα μπορούσε να βοηθήσει και άλλες εταιρείες να λειτουργούν με περισσότερη αποδοτικότητα, διαφάνεια και έλεγχο. Αυτή η σταδιακή κατανόηση ήταν που μας έκανε να προχωρήσουμε αποφασιστικά. Πώς διαφοροποιείται η πλατφόρμα σας σε σχέση με άλλες λύσεις last mile logistics; Σε αντίθεση με πολλές άλλες λύσεις της αγοράς, η Lastmily δεν είναι απλά μια πλατφόρμα δρομολόγησης. Έχει σχεδιαστεί για να αντιμετωπίζει τις πραγματικές προκλήσεις του δρόμου, με αλγορίθμους που μαθαίνουν από τα δεδομένα του πεδίου και προσαρμόζονται στις ανάγκες των εταιρειών διανομής σε πραγματικό χρόνο. Αυτή η προσέγγιση την καθιστά μοναδική, καθώς συνδυάζει τεχνητή νοημοσύνη με γνώση από τον πραγματικό κόσμο, προσφέροντας στους πελάτες της έως και 40% εξοικονόμηση χρόνου και κόστους. Η πλατφόρμα σας επιτρέπει στις εταιρείες να δημιουργήσουν το δικό τους ψηφιακό οικοσύστημα διανομών. Ποια είναι τα πλεονεκτήματα αυτής της προσέγγισης και πώς ενισχύει την εμπειρία του πελάτη; Η Lastmily δίνει στις εταιρείες τη δυνατότητα να δημιουργήσουν το δικό τους ψηφιακό οικοσύστημα διανομών, με πλήρη έλεγχο και διαφάνεια σε κάθε στάδιο της παράδοσης. Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να δημιουργήσουν ένα ενιαίο περιβάλλον για οδηγούς, διαχειριστές, πελάτες, παραλήπτες και άλλες εταιρείες διανομής, προσκαλώντας συνεργάτες στο οικοσύστημά τους και δημιουργώντας, έτσι, ένα συνεργατικό δίκτυο. Μέσα απ’ αυτήν την προσέγγιση, οι εταιρείες μπορούν να παρέχουν ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο, αυτοματοποιημένα μηνύματα, ζωντανή παρακολούθηση και πλήρη διαφάνεια σε κάθε αποστολή για κάθε ενδιαφερόμενο χρήστη. Αυτό, όχι μόνο βελτιώνει την αποδοτικότητα των παραδόσεων, αλλά επίσης μειώνει τα λειτουργικά κόστη, επιτρέποντας στις εταιρείες να αξιοποιούν καλύτερα τους διαθέσιμους πόρους τους. Οι διανομείς μπορούν να δουλεύουν πιο αποδοτικά, γνωρίζοντας πάντα την καλύτερη διαδρομή και τις προτεραιότητες της ημέρας, ενώ αυτές οι προτεραιότητες μπορεί να αλλάξουν δυναμικά, ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου ή τις απαιτήσεις του πελάτη. Αυτό αυξάνει την εμπιστοσύνη, μειώνει τα παράπονα και οδηγεί σε υψηλότερα ποσοστά ικανοποίησης και πιστότητας των πελατών, στοιχεία που μπορούν να κάνουν τη διαφορά σε μια ανταγωνιστική αγορά. Ποια είναι τα οφέλη από τη χρήση της πλατφόρμας σας στους τομείς του retail και των μεταφορών; Έχουμε συνεργαστεί με αρκετές εταιρείες διανομών και συγκεκριμένα με εταιρείες ταχυμεταφορών, όπως η Speedex και η EasyMail, με παρόχους υπηρεσιών logistics, όπως η OB, με retailers, όπως η Public Group και άλλες, οι οποίες έχουν δει άμεσα και μετρήσιμα οφέλη από την υιοθέτηση της πλατφόρμας μας. Σ’ αυτά τα παραδείγματα, οι πελάτες μας έχουν καταφέρει να αυξήσουν την παραγωγιΘεοχάρης Θεοδωρίδης, συνιδρυτής και CEO Lastmily: Η επανάσταση στο last mile delivery… έρχεται στην ώρα της κότητα των οδηγών τους, να μειώσουν σημαντικά τα κόστη ανά παράδοση και να βελτιώσουν τους χρόνους διανομής. Παράλληλα, έχουν πετύχει καλύτερη διαφάνεια στις διαδικασίες τους, μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και αυξημένη ικανοποίηση των πελατών τους, αποδεικνύοντας ότι η Lastmily μπορεί να προσφέρει πραγματικά μετρήσιμα αποτελέσματα για εταιρείες που θέλουν να κάνουν το επόμενο βήμα στον χώρο των logistics. Πώς θα αξιοποιήσετε την πρόσφατη επένδυση του Uni.Fund ύψους 1 εκατομμυρίου ευρώ; Η πρόσφατη επένδυση από το Uni.Fund, ύψους 1 εκατομμυρίου ευρώ, θα μας επιτρέψει να επεκταθούμε σε νέες αγορές στην Ευρώπη και να ενισχύσουμε την παρουσία μας σε στρατηγικές αγορές, όπως στην ανατολική Ευρώπη. Ταυτόχρονα, θα επενδύσουμε στην ανάπτυξη της ομάδας τεχνολογίας μας, προσθέτοντας νέους ειδικούς στο σχεδιασμό και την ανάπτυξη, ώστε να βελτιώσουμε την πλατφόρμα μας και να επεκτείνουμε τις δυνατότητές της και σε άλλους τομείς της εφοδιαστικής αλυσίδας, πέρα από το last mile. Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε μια πλατφόρμα που δεν περιορίζεται μόνο στις παραδόσεις καταναλωτών, αλλά μπορεί να υποστηρίξει και πιο σύνθετες λειτουργίες logistics, καθιστώντας την Lastmily ένα πλήρες, end to end λειτουργικό σύστημα για τις μεταφορές του μέλλοντος. Με δεδομένο τον ανταγωνισμό και τις συνεχώς μεταβαλλόμενες ανάγκες των καταναλωτών, πώς φαντάζεστε τη Lastmily σε πέντε χρόνια; Στα επόμενα πέντε χρόνια, στόχος μας είναι να επεκτείνουμε τη φυσική μας παρουσία σε στρατηγικές αγορές της Ευρώπης, δημιουργώντας τοπικά οικοσυστήματα logistics που θα συνδέουν πελάτες, διανομείς και συνεργάτες σε ένα ενοποιημένο ψηφιακό περιβάλλον. Καθώς επεκτεινόμαστε σε περισσότερες χώρες, αυτά τα οικοσυστήματα θα γίνονται όλο και πιο ισχυρά, προσφέροντας αυξημένη διαφάνεια, χαμηλότερο κόστος και καλύτερη εμπειρία για τους παραλήπτες. Μέσα απ’ αυτά τα συνεργατικά δίκτυα, οι πελάτες μας θα μπορούν να αξιοποιούν μια πληθώρα δεδομένων και υπηρεσιών, για να βελτιστοποιούν τις παραδόσεις τους, ενώ οι παραλήπτες θα απολαμβάνουν μια πιο προσωποποιημένη και διαφανή εμπειρία. Με την πάροδο του χρόνου, όσο αυτά τα οικοσυστήματα μεγαλώνουν, τα οφέλη για τους πελάτες μας θα αυξάνονται, δημιουργώντας μια πραγματική αλυσίδα αξίας για όλο το δίκτυο διανομών. startupfocus C M Y CM MY CY CMY K 30 #40 ΙΟΥΝΙΟΣ 2025

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=