Πώς προέκυψε η ιδέα για τη νέα ψηφιακή πλατφόρμα διαχείρισης κοινοχρήστων στις πολυκατοικίες, η οποία έχει ήδη λάβει χρηματοδότηση ύψους 805.000 ευρώ. Γράφει ο Σπύρος Τζάνης Η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας δεν θα μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστο τον κλάδο της διαχείρισης κτιρίων, με την Billys να έρχεται με στόχο να καλύψει τα τεράστια ζητήματα που αντιμετωπίζουν ενοικιαστές αλλά και διαχειριστές. Η εταιρεία δεν έχει πολλούς μήνες λειτουργίας, όμως ήδη στοχεύει ψηλά, καθώς σχεδιάζει την επέκτασή της και εκτός των ελληνικών συνόρων, ενώ ήδη έχει καταφέρει να εξασφαλίσει 805.000 ευρώ από επενδυτές όπως η Genesis Ventures και η Lamda Development. Ο CEO Πάνος Ρινιώτης μάς μίλησε για την απόφασή του να ξεκινήσει μία πλατφόρμα που θα διαχειρίζεται τα οικονομικά των κτιρίων, κάτι που δεν είχε ξανασυμβεί στην Ελλάδα. «Η ιδέα για το Billys ήρθε βιωματικά, όταν συνειδητοποίησα ότι ο μόνος λόγος για τον οποίο χρειαζόταν να χρησιμοποιώ μετρητά ήταν για να πάω να βρω το διαχειριστή μου και να πληρώνω τα κοινόχρηστά μου. Στη συνέχεια, κατάλαβα πόσο άβολες και αδιαφανείς είναι και όλες οι υπόλοιπες διαδικασίες στη διαχείριση ενός κτιρίου και έψαχνα να επιβεβαιώσω το πρόβλημα ρωτώντας διάφορους φίλους και γνωστούς από Ελλάδα αλλά και εξωτερικό. Έτσι, πήρα μία πρώτη επιβεβαίωση της ανάγκης μίας τεχνολογικής λύσης για το πρόβλημα της διαχείρισης σε παγκόσμιο επίπεδο. Το κενό πρακτικά που έρχεται να λύσει το Billys είναι η κατάλληλη τεχνολογική υποδομή, που επιτρέπει στους διαχειριστές και ενοίκους να λύνουν τα προβλήματά τους και να εκτελούν οποιαδήποτε συναλλαγή με ευκολία και πλήρη διαφάνεια», ανέφερε χαρακτηριστικά. Στη συνέχεια, ο Πάνος Ρινιώτης μάς εξηγεί τον τρόπο λειτουργίας της πλατφόρμας: «Το Billys δεν αντικαθιστά τους εθελοντές και επαγγελματίες διαχειριστές, ωστόσο βοηθάει τους ενοίκους και τους διαχειριστές να έχουν μεγαλύτερο έλεγχο και να διαχειρίζονται εύκολα το κτίριό τους, δίνοντάς τους τα κατάλληλα εργαλεία. Κάποιες από τις καινοτόμους λειτουργίες του Billys είναι ο κοινόχρηστος τραπεζικός λογαριασμός, η έκδοση κοινοχρήστων και οι υπενθυμίσεις με mail/sms, οι οnline πληρωμές και ψηφοφορίες, η εύκολη αρχειοθέτηση και η εύρεση έμπιστων επαγγελματιών και υποστηρικτικών υπηρεσιών». Στη συνέχεια, όσον αφορά τη διαδικασία πρόσθεσε: «Όταν ο διαχειριστής και οι ένοικοι ενός κτιρίου ή μία εταιρεία που διαχειρίζεται πολλαπλά κτίρια, αποφασίσουν να χρησιμοποιήσουν την πλατφόρμα μας, τότε σε συνεννόηση με εμάς ανοίγουμε μέσα σε 10’ έναν τραπεζικό λογαριασμό για κάθε κτίριο, καταχωρούμε τα χαρακτηριστικά του/των κτιρίου/ων τους και προσκαλούμε στην πλατφόρμα τους ενοίκους. Στη συνέχεια, μπορούν μόνοι τους να προσθέτουν λογαριασμούς, να υπολογίζουν και να εκδίδουν κοινόχρηστα, να παρακολουθούν τα αποθεματικά, να πληρώνουν, να ψηφίζουν και να βρίσκουν παρόχους και συνεργεία που χρειάζονται. Η υποστήριξη του Billys βρίσκεται πάντα δίπλα στους διαχειριστές και τους ενοίκους σε περίπτωση που δυσκολευτούν ή χρειάζονται οποιαδήποτε βοήθεια. Την πλατφόρμα μας τη χειρίζεται είτε ο εκλεγμένος εθελοντής διαχειριστής ενός κτιρίου, είτε ένας επαγγελματίας διαχειριστής. Ωστόσο, η πλατφόρμα είναι τόσο φιλική προς τους χρήστες που θα μπορούσε να το κάνει οποιοσδήποτε, ακόμα και κάποιος που δεν έχει σχετική εμπειρία. Για περιπτώσεις που κάποιο κτίριο χρειάζεται υποστήριξη στη διαχείριση από κάποιον επαγγελματία διαχειριστή, το Billys έχει τους κατάλληλους συνεργάτες που μπορούν να την αναλάβουν μέσω της πλατφόρμας μας». Σίγουρα τα ζητήματα δεν είναι λίγα, καθώς αρκετοί ένοικοι αποφεύγουν την καθιερωμένη πληρωμή των κοινόχρηστων, ενώ υπάρχουν και οι μη εξοικειωμένοι με την τεχνολογία, που σίγουρα αντιμετωπίζουν πρόβλημα με τη συγκεκριμένη πλατφόρμα. Ο κ. Ρηνιώτης τόνισε ότι «για εκείνους με περιορισμένη πρόσβαση έχουμε προνοήσει και έχουμε υλοποιήσει λειτουργικότητα που επιτρέπει ακόμα και σε μη εξοικειωμένους χρήστες να συμμετέχουν σε όλες τις Πάνος Ρινιώτης, CEO, Billys Tα κοινόχρηστα γίνονται ψηφιακά διαδικασίες με τη βοήθεια του διαχειριστή τους, όπως π.χ. η δυνατότητα εκτύπωσης ενός ειδοποιητηρίου κοινοχρήστων μέσω της πλατφόρμας», ενώ αναφέρθηκε και στο κίνημα «Δεν πληρώνω», το οποίο επικρατεί και στα κτίρια. «Οι αυξημένες τιμές ενέργειας και ο πληθωρισμός συμβάλλουν στις αυξημένες ανεκπλήρωτες οφειλές, αλλά χωρίς εμπιστοσύνη και συνεννόηση δεν υπάρχει και πρόθεση για λύση», αναφέρει, επισημαίνοντας ότι «είναι λογικό ο κόσμος να μην κατανοεί ότι ένα κτίριο που δεν διαχειρίζεται σωστά χάνει αξία, πολύ μεγαλύτερη από τις οφειλές για τα κοινόχρηστα. Το Billys προσφέρει λύσεις για διευκόλυνση πληρωμών μέσω πιστωτικών καρτών και δόσεις, καθώς και εύκολη και προσιτή πρόσβαση σε νομικούς συμβούλους και διαμεσολαβητές». Μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα ζωής, το Billys κατάφερε να λάβει χρηματοδότηση ύψους 805.000 ευρώ από τις Genesis Ventures, Lamda Development και από επενδυτικούς «αγγέλους». Όσον αφορά τον τρόπο αξιοποίησής τους, ο CEO τόνισε: «Η αρχική χρηματοδότηση που εξασφαλίσαμε μας βοηθάει να αναπτύξουμε περαιτέρω το προϊόν μας, να παρέχουμε εξαιρετική υποστήριξη, καθώς μας δίνει και τη δυνατότητα να επενδύσουμε σε προσέλκυση νέων πελατών. Οπότε, θα λέγαμε ότι το μεγαλύτερο μέρος της χρηματοδότησης θα χρησιμοποιηθεί στην ανάπτυξη της τεχνολογίας και στο μάρκετινγκ». Το Billys δεν αντικαθιστά τους εθελοντές και επαγγελματίες διαχειριστές, ωστόσο βοηθάει τους ενοίκους και τους διαχειριστές να έχουν μεγαλύτερο έλεγχο και να διαχειρίζονται εύκολα το κτίριό τους, δίνοντάς τους τα κατάλληλα εργαλεία startupfocus 8 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2023
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=