O Natarajan Chandrasekaran, πρόεδρος του κολοσσού Tata, της ινδικής επενδυτικής εταιρείας με το τεράστιο πορτφόλιο, μπορεί τη μία στιγμή να συναντιέται με τον Bill Gates και να ανταλλάσσουν βιβλία ως δώρα, την άλλη να εμφανίζεται στο docuseries του Netflix, «Working: What We Do All Day» δίπλα στον Barack Obama και παράλληλα να ηγείται του πλάνου να εισβάλει η Ινδία στην αγορά των chips, επενδύοντας 90 δισ. δολάρια μέσα στην επόμενη πενταετία και αλλάζοντας ριζικά το χώρο της τεχνολογίας. Γεννημένος σ’ ένα μικρό χωριό της Ινδίας και γιος οικογένειας αγροτών που φύτευαν ρύζι, μπανάνες και ζαχαροκάλαμο, ο Natarajan Chandrasekaran έδειξε από νωρίς τις ηγετικές του ικανότητες -ήταν αρχηγός της τάξης του και της ομάδας μπάντιμιντον- και φυσικά την κλίση του στον προγραμματισμό. Αφού πήρε bachelor και master, ξεκίνησε ως intern το 1987 στην Tata Consultancy Services (TCS). Οι ξεχωριστές του ικανότητες τον οδήγησαν σύντομα ψηλά στην ιεραρχία, αναλαμβάνοντας καθήκοντα chief operating officer (COO) και executive director. Το 2009, ήταν ήδη CEO του Tata Group σε ηλικία μόλις 46 ετών, ο νεότερος στην ιστορία του. To 2017, έγινε και πρόεδρος, μετά από μία ταραχώδη περίοδο στα διοικητικά του κολοσσού. Ωστόσο, ο όμιλος αναπτύσσεται σταθερά και μόνο για το οικονομικό έτος 2015-2016 η TCS κατέγραψε έσοδα της τάξης των 16,5 δισ. δολαρίων. Ο Natarajan Chandrasekaran έχει εκπληκτική μνήμη, με πολλά ανώτερα στελέχη στην Τata να δηλώνουν πως θυμάται τα ονόματα 5.000 υπαλλήλων στην εταιρεία. Λατρεύει να τρέχει, και μάλιστα έχει πάρει μέρος σε κλασικούς μαραθώνιους σε πολλά μέρη του κόσμου, από το Άμστερνταμ και τη Βοστώνη μέχρι το Βερολίνο και το Τόκιο. Natarajan Chandrasekaran Tata Ο Fabrizio Freda είναι πρόεδρος και CEO της Estée Lauder Companies, τον παγκόσμιο ηγέτη στον κλάδο του prestige beauty. Mετά από δύο δεκαετίες συνεργασίας με την Procter & Gamble, ως πρόεδρος του Global Snacks τμήματος, ο γεννημένος στη Νάπολι Freda ανέλαβε πρόεδρος και Chief Operating Officer της Estée Lauder τον Μάρτιο του 2008. Τον Ιούλιο του 2009, θα αναλάβει τη θέση του CEO και έκτοτε είναι υπεύθυνος για το συνολικό όραμα και τις επενδυτικές προτεραιότητες της εταιρείας. Μέσα σε πέντε χρόνια από τότε που ανέλαβε τη ηνία, η Estée Lauder είδε τη χρηματιστηριακή της αξία να οκταπλασιάζεται και να φτάνει από τα 6,6 δισ. στα 53 δισ. δολάρια. Δύο από τα πιο ξεχωριστά deal που έφερε εις πέρας ήταν η εξαγορά της online εταιρείας Too Faced το 2017 έναντι 1,5 δισ. δολαρίων, και της Tom Ford στα τέλη του 2022 έναντι 2,8 δισ. δολαρίων. Το οικονομικό έτος που τελείωσε στις 30 Ιουνίου του 2022, η Εstée Lauder ανακοίνωσε πωλήσεις της τάξης των 17,7 δισ. δολαρίων, με το 25% από αυτές να προέρχονται από τα νέα καινοτόμα προϊόντα της εταιρείας, για τα οποία ο Fabrizio Freda, ένας CEO που δεν αρκείται ποτέ στα προηγούμενα επιτεύγματά του, δηλώνει πως ο καταναλωτής θα είναι πάντα διατεθειμένος να πληρώσει. Το ενδιαφέρον του για την εκπαίδευση παραμένει πολύ μεγάλο και είναι μέλος στο Διοικητικό Συμβούλιο του McDonough School of Business στη Washington DC, αφού θέλει να περάσει τη γνώση του σε νεότερες γενιές. Το 2015 τιμήθηκε με ένα από τα επιφανή βραβεία στην Ιταλία, το Σταυρό του Τάγματος της Αξίας της Ιταλικής Δημοκρατίας. Fabrizio Freda Estée Lauder Οι κορυφαίοι “brand guardians” CEOs 13 ΙΟΥΛΙΟΣ 2023 #28
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=