O Σταύρος Μουρελάτος, γενικός διευθυντής της The Coca-Cola Company για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, μίλησε στο Business News Magazine για τον ένα χρόνο της θητείας του στη θέση του επικεφαλής της εταιρείας, τη δέσμευση στη βιώσιμη ανάπτυξη και την ψηφιακή καινοτομία, τις διακρίσεις και τις διάφορες δράσεις που υλοποιούνται. Μεταξύ άλλων, υπογράμμισε πως στόχος του σύστηματος της Coca-Cola στην Ελλάδα είναι να συνεχίσει να αναπτύσσεται με τρόπο βιώσιμο για το περιβάλλον και την κοινωνία, ενώ τόνισε ότι η Ελλάδα αποτελεί μία από τις διαχρονικά σημαντικές χώρες για τη The Coca-Cola Company, τόσο σε επίπεδο ταλέντων, όσο και σε επιχειρηματικό. Γράφει ο Δημήτρης Τσουκαλάς Σε λίγο καιρό συμπληρώνεται ένας χρόνος από τη στιγμή που αναλάβατε καθήκοντα γενικού διευθυντή της The Coca-Cola Company για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα. Ποιες υπήρξαν οι προτεραιότητές σας σε αυτό το πρώτο διάστημα της θητείας σας; Πού εστιάσατε; Πράγματι έχει περάσει σχεδόν ένας χρόνος από την επιστροφή μου στη χώρα και την ένταξή μου σε αυτήν τη σπουδαία και πολύ ικανή ομάδα. Όπως ξέρετε, είμαι μέλος της οικογένειας της The Coca-Cola Company εδώ και 13 χρόνια. Όλα αυτά τα χρόνια, λοιπόν, παρακολουθούσα με θαυμασμό τις πρωτοβουλίες που σχεδίαζε και υλοποιούσε η ελληνική ομάδα και την προσήλωσή της σε μια αποτελεσματική στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης. Έτσι, από την πρώτη κιόλας ημέρα στον νέο μου ρόλο, ως γενικός διευθυντής της Coca-Cola Hellas, στόχος μου υπήρξε να εξελίξω και εγώ το σύστημα της CocaCola στην Ελλάδα προς αυτήν την κατεύθυνση. Από τους πρώτους μήνες της επιστροφής μου, υλοποιήσαμε και συνεχίζουμε να υλοποιούμε δημιουργικά projects, σημειώνοντας πολύ καλά αποτελέσματα. Με οδηγό τη στρατηγική μας ως εταιρεία προς ένα πιο βιώσιμο μέλλον, θέλουμε μέσα από τις δράσεις μας να δημιουργούμε αξία και να αφήνουμε ένα θετικό κοινωνικό αποτύπωμα. Αυτή είναι και η μεγαλύτερη προτεραιότητά μου και το όραμά μου. Είμαστε ένα brand που έχει τη δυνατότητα να φέρει στην κοινωνία τη θετική αλλαγή, σημειώνοντας σημαντικό κοινωνικό αλλά και οικονομικό αποτύπωμα στη χώρα. Για εμάς, η πιο σημαντική πρόκληση, το δικό μας και το δικό μου προσωπικό στοίχημα, είναι να συνεχίσουμε να αναπτυσσόμαστε με τρόπο βιώσιμο για το περιβάλλον και την κοινωνία. Με αυτό το πρότυπο και υπό αυτό το πρίσμα θέλω κι εγώ να καθοδηγώ την ομάδα μου. Πόσο σημαντική είναι η αγορά της Eλλάδας για τη The Coca-Cola Company; Ποια χαρακτηριστικά την κάνουν να ξεχωρίζει παρά το μικρό ίσως μέγεθός της συγκριτικά με άλλες χώρες/αγορές; Η Ελλάδα αποτελεί μία από τις διαχρονικά σημαντικές χώρες για την εταιρεία, τόσο σε επίπεδο ταλέντων, όσο και σε επιχειρηματικό. Από τη χώρα μας έχουν ξεκινήσει κορυφαία στελέχη της The Coca-Cola Company, που πλέον κατέχουν παγκόσμιους ρόλους αλλά και επιχειρηματικές πρωτοβουλίες παγκόσμιας επιδραστικότητας. Η Ελλάδα ήταν από τις πρώτες χώρες της The Coca-Cola Company που κυκλοφόρησε νέα προϊόντα με μειωμένη ή καθόλου ζάχαρη, προωθώντας έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής. Και, φυσικά, αυτό που καθιστά την αγορά της Ελλάδας ξεχωριστή για τη The CocaCola Company, είναι πως πολλές περιβαλλοντικές και κοινωνικές πρωτοβουλίες ξεκίνησαν στη χώρα μας και κατόπιν εφαρμόστηκαν και σε άλλες αγορές. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι το «Zero Waste Future», η κοινωνική πλατφόρμα που δημιουργήσαμε στο πλαίσιο του παγκόσμιου οράματός μας «Για έναν κόσμο χωρίς απορρίμματα» το 2018, με σημείο εκκίνησης τη Θεσσαλονίκη, για να φέρουμε τους πολίτες πιο κοντά στη φιλοσοφία της ανακύκλωσης και της κυκλικής οικονομίας. Από τότε, το Zero Waste Future έχει ταξιδέψει ως βέλτιστη πρακτική σε πολλές χώρες της Coca-Cola στην Ευρώπη. Τέλος, από τη χώρα μας ξεκίνησε την επιτυχημένη πορεία του και ο εμφιαλωτής μας, η Coca-Cola Τρία Έψιλον, ένας από τους πιο στρατηγικούς μας συνεργάτες παγκοσμίως, που πλέον διατηρεί παρουσία σε 29 χώρες. Σας ανησυχεί το ζήτημα των πληθωριστικών πιέσεων που δείχνουν να αποκλιμακώνονται μεν αλλά να συνεχίζονται δε; Ποια στρατηγική ακολουθείτε για την αντιμετώπισή τους; Σίγουρα ο υψηλός πληθωρισμός που αντιμετωπίζουμε από την αρχή του έτους αποτελεί ένα παγκόσμιο φαινόμενο, που μάλιστα έρχεται μετά από δύο πολύ δύσκολα χρόνια λόγω της πανδημίας του κορονοϊού. Μαζί με τον εμφιαλωτή μας, την CocaCola Τρία Έψιλον, προσπαθούμε να διατηρούμε τις προτάσεις μας προσιτές σε όλους τους καταναλωτές, διασφαλίζοντας ότι θα μπορούν να αγοράσουν τα αγαπημένα τους προϊόντα. Σε παγκόσμιο αλλά και τοπικό επίπεδο, εξετάζουμε τρόπους που θα μπορούσε αυτό να καταστεί εφικτό και εφαρμόζουμε λύσεις για να προσφέρουμε στους καταναλωτές περισσότερες προσιτές επιλογές. Υπάρχουν πλάνα για νέα λανσαρίσματα στο άμεσο μέλλον στην ελληνική αγορά; Ποια προϊόντα αφορούν και σε ποιες ανάγκες του καταναλωτικού κοινού έρχονται να απαντήσουν; Ως μια Total Beverage εταιρεία, βασικός μας στόχος είναι να καλύπτουμε τις ανάγκες των καταναλωτών μας. Παραμένουμε πιστοί στα προϊόντα που έχει αγαπήσει ήδη ο κόσμος, επενδύοντας σε αυτά. Πρόσφατα, λανσάραμε αρκετές νέες γεύσεις στο χαρτοφυλάκιό μας, με στόχο να προσφέρουμε στους πελάτες και τους καταναλωτές μας περισσότερες επιλογές χωρίς ζάχαρη: Schweppes Lime Mango, Sprite Zero, Fanta Zero, Powerade Zero και Fuze Tea Zero Melon. Η εταιρεία έχει καταστήσει βασικό άξονα δραστηριοποίησής της τη Βιώσιμη Ανάπτυξη. Πώς μεταφράζεται αυτή η φιλοσοφία σε καθημερινή στρατηγική; Στην Coca-Cola θέλουμε να αναπτυσσόμαστε με βιώσιμο τρόπο, θέτοντας τον άνθρωπο, μια καλύτερη κοινωνία και το περιβάλλον στο επίκεντρο. Έχουμε εντάξει πλήρως τα κριτήρια ESG στη λειτουργία μας και σχεδιάζουμε τη στρατηγική μας πάνω σε συγκεκριμένους πυλώνες. Βασικός πυλώνας της στρατηγικής μας για βιώσιμη ανάπτυξη είναι τα απορρίμματα και οι συσκευασίες, με οδηγό το παγκόσμιο όραμά μας «Για έναν κόσμο χωρίς απορρίμματα». Τα τελευταία χρόνια, υλοποιούμε σταθερά δράσεις και εκστρατείες ενημέρωσης γύρω από την ανακύκλωση και την κυκλική οικονομία, ώστε να υποΣταύρος Μουρελάτος, γενικός διευθυντής, Coca-Cola Hellas Μπορούμε να φέρουμε στην στηρίξουμε την κοινωνία στην υιοθέτηση μιας πιο φιλικής προς το περιβάλλον στάσης, ώστε να ενισχυθούν τα ποσοστά συλλογής και ανακύκλωσης της χώρας. uΣε αυτόν τον άξονα, μαζί με την CocaCola Τρία Έψιλον, πριν από λίγο καιρό, υιοθετήσαμε τα νέα μη αποσπώμενα καπάκια σε όλα τα αναψυκτικά, ροφήματα και χυμούς που περιλαμβάνονται στο χαρτοφυλάκιό μας. Μάλιστα, προχωρήσαμε σε αυτήν την αλλαγή ένα χρόνο νωρίτερα από ό,τι προβλέπουν οι αντίστοιχες προθεσμίες της Ευρωπαϊκής Οδηγίας - στηρίζοντας την εθνική προσπάθεια για αύξηση των ποσοστών ανακύκλωσης. uΕπιπρόσθετα, ήδη από το 2022, έχουμε καταργήσει την πλαστική μεμβράνη από τις πολυσυσκευασίες αλουμινίου, αντικαθιστώντας τη με τη χάρτινη συσκευασία KeelClip, μια καινοτομία που στην Ελλάδα και στην Κύπρο μας βοηθά να μειώσουμε τη χρήση πλαστικού κατά 540 τόνους ετησίως. uΠαράλληλα, πέρυσι λανσάραμε και το νέο διάφανο μπουκάλι της Sprite, που διευκολύνει σημαντικά τη διαδικασία ανακύκλωσης σε σχέση με το πράσινο διαφανές μπουκάλι PET που είχαμε παλαιότερα. Εξίσου σημαντικός πυλώνας βιώσιμης ανάπτυξης για μας είναι το νερό, ένα από τα βασικά συστατικά όλων των προϊόντων μας. Στην Ελλάδα, εδώ και 17 χρόνια, υλοποιούμε προγράμματα για την υπεύθυνη χρήση και ενίσχυση της επάρκειας του νερού, έχοντας υλοποιήσει μαζί με τον Διεθνή Οργανισμό GWP-Med και με την υποστήριξη του The Coca-Cola Foundation έργα σε 35 ελληνικά νησιά και πόλεις, τα οποία έχουν ωφελήσει πάνω από 280.000 πολίτες. Όσον αφορά τη βιώσιμη ανάπτυξη, έχετε δημιουργήσει την ψηφιακή πλατφόρμα Zero Waste HoReCa Hub, που ήδη σε λιγότερο από ένα χρόνο μετρά περισσότερα από 900 μέλη. Ποιος είναι ο στόχος της, πώς βοηθά την αγορά καφεστίασης και πού θεωρείτε πως οφείλεται η σημαντική αποδοχή της οποίας έχει τύχει; Η ψηφιακή πλατφόρμα Zero Waste HoReCa Hub καταγράφει σπουδαία αποτελέσματα. Ήδη είμαστε κοντά στο να φτάσουμε και να ξεπεράσουμε τον ετήσιο στόχο που είχαμε θέσει για την εγγραφή 1.000 μελών έως το τέλος του 2023. Σήμερα η πλατφόρμα μετρά πάνω από 900 μέλη, και είμαστε πολύ περήφανοι γι’ αυτό. Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις του κλάδου φαίνεται να «αγκαλιάζουν» αυτήν την πρωτοβουλία και να ενδιαφέρονται να υιοθετήσουν ένα κυκλικό μοντέλο λειτουργίας, ώστε σταδιακά να φτάσουν στο zero waste, απολαμβάνοντας φυσικά και τα σχετικά οφέλη που το δίκτυο φέρνει μαζί του. 30 #28 ΙΟΥΛΙΟΣ 2023 interview
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=