κονομίας, με περισσότερες από 110.000 επιχειρήσεις, που απασχολούν πάνω από 600.000 επαγγελματίες. Έτσι, καταλαβαίνετε ότι προσεγγίζοντας αυτό το τόσο σημαντικό μέρος της κοινωνίας, συμβάλλουμε ενεργά και ουσιαστικά στη διαφοροποίηση της φιλοσοφίας που επικρατεί και στην υιοθέτηση μιας zero waste νοοτροπίας συνολικά και στον αγώνα κατά της κλιματικής αλλαγής. Μία ακόμη σημαντική πρωτοβουλία της εταιρείας τα τελευταία χρόνια είναι το πρόγραμμα προστασίας υδατικών πόρων, Zero Drop, με στόχο την προώθηση της ορθής χρήσης και εξοικονόμησης του νερού. Τι έχει επιτευχθεί μέχρι στιγμής στο πλαίσιό του και πώς προγραμματίζετε να συνεχιστεί στο άμεσο μέλλον; Το νερό είναι πολύ σημαντικός πυλώνας για εμάς και τη συνολική στρατηγική μας. Το πρόγραμμα Zero Drop, που υλοποιείται από τον διεθνή οργανισμό Global Water Partnership - Mediterranean και με την υποστήριξη του The Coca-Cola Foundation αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα των πρωτοβουλιών μας που αποσκοπούν στην υπεύθυνη χρήση και την ενίσχυση της επάρκειας του νερού στη χώρα μας. Το πρόγραμμα εγκαινιάστηκε τον Ιούλιο του 2022 στη Φολέγανδρο. Ήδη από τον πρώτο κιόλας χρόνο η πορεία του προγράμματος κατέγραψε πολύ θετικά αποτελέσματα. Χάρη στο Zero Drop, στο νησί η υδατική επάρκεια ενισχύθηκε και εξοικονομήθηκαν εκατομμύρια λίτρα νερού σε ετήσιο επίπεδο. Φέτος, με το Zero Drop «ταξιδέψαμε» στο Ηράκλειο της Κρήτης με την επιπλέον χρηματοδότηση και της Coca-Cola Τρία Έψιλον. Χάρη στη συγκεκριμένη πρωτοβουλία και στις τεχνικές παρεμβάσεις που υλοποιήθηκαν στις κοινότητες Προφήτη Ηλία και Βουτών, εξοικονομούνται ετησίως εκατομμύρια λίτρα νερού, ενώ βελτιώνεται το σύστημα άρδευσης στο νομό. Αυτή η σπουδαία εξέλιξη μόνο με αισιοδοξία μάς γεμίζει και μας εμπνέει να συνεχίσουμε σε ακόμη περισσότερους προορισμούς, στηρίζοντας ακόμη περισσότερους συνανθρώπους μας. Μέσα στο 2023, το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί και σε άλλη περιοχή της χώρας μας. H Coca-Cola Ηellas τιμήθηκε με σημαντικές διακρίσεις στη φετινή διοργάνωση του θεσμού «Προϊόν της Χρονιάς 2023». Ποιο ρόλο παίζει η καινοτομία, η οποία επιβραβεύεται στη συγκεκριμένη διοργάνωση, στη φιλοσοφία και τη λειτουργία της The Coca-Cola Company; Η καινοτομία και οι τεχνολογικές εξελίξεις συνδέονται άρρηκτα με την παραγωγή των προϊόντων μας και χαιρόμαστε κάθε φορά που οι καταναλωτές επιβραβεύουν τις πρωτοβουλίες μας στην κατεύθυνση αυτή. Ως μια Total Beverage Company, βασικός σκοπός μας είναι να αφουγκραζόμαστε και να καλύπτουμε τις νέες τάσεις και τις διαρκώς μεταβαλλόμενες ανάγκες των καταναλωτών, προσφέροντας καινοτόμα προϊόντα, χωρίς να κάνουμε καμία έκπτωση στην ποιότητα και τη μοναδική γεύση. Για το λόγο αυτό, συμβάλλουμε στη δημιουργία ενός πιο υγιεινού διατροφικού περιβάλλοντος, αναπτύσσουμε νέα προϊόντα και φροντίζουμε να προσφέρουμε περισσότερες επιλογές με χαμηλή ή μηδενική περιεκτικότητα σε ζάχαρη. Τα προϊόντα αυτά -το Coca-Cola Zero Sugar και το Coca-Cola Zero Sugar Zero Caffeine- είναι άλλωστε και εκείνα που φέτος επιβραβεύτηκαν από τους ίδιους τους καταναλωτές στον καταξιωμένο θεσμό «Προϊόν της Χρονιάς». Σε αυτόν τον τομέα θα συνεχίσουμε να επενδύουμε και τα επόμενα χρόνια. Επιπλέον, θεωρώ ότι η καινοτομία παίζει ουσιαστικό ρόλο και στο κομμάτι της βιώσιμης ανάπτυξης και στις αρχές της κυκλικής οικονομίας. Ας πάρουμε ως παράδειγμα τις συσκευασίες των προϊόντων μας. Είναι βασικό οι συσκευασίες να μπορούν να συλλέγονται, να επαναχρησιμοποιούνται και να ανακυκλώνονται, έτσι ώστε καμία από αυτές να μην καταλήγει στα σκουπίδια. Αυτό μπορεί να γίνει μόνο με τη χρήση τεχνολογικών λύσεων και την αξιοποίηση καινοτόμων πρακτικών. Σε αυτήν την κατεύθυνση μία ακόμη διάκριση που λάβαμε φέτος από το θεσμό ήταν για τις πολυσυσκευασίες KeelClip. Πώς έχει αλλάξει ο Έλληνας καταναλωτής μετά την πανδημία αλλά και τις διαδοχικές οικονομικές κρίσεις των τελευταίων ετών; Ποιες τάσεις παρατηρείτε να καταγράφονται; Τόσο η πανδημία, που ανέδειξε νέες τάσεις και συνήθειες, όσο και οι όποιες πληθωριστικές πιέσεις, σαφέστατα επηρεάζουν την αγοραστική δύναμη. Η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών, σε συνδυασμό με την αγωνία που βιώνουν, τους ωθούν σε μια διαδικασία έρευνας αγοράς και επαναξιολόγησης των επιλογών τους. Οι καταναλωτές φαίνεται να είναι μεθοδικοί με τα έξοδά τους, ωστόσο το θετικό είναι ότι παραμένουν πρόθυμοι να ανακαλύψουν ξανά τον κόσμο, παρά τις αβεβαιότητες που υπάρχουν και συνεχίζουν να εμπιστεύονται brands τα οποία αγαπούν και θεωρούν ότι τους εκφράζουν. Από τη δική μας πλευρά, διαθέτοντας ένα από τα πιο δημοφιλή και αγαπημένα brands παγκοσμίως, αυτό της Coca-Cola, φροντίζουμε να προσφέρουμε επιλογές ροφημάτων και αναψυκτικών που είναι προσιτές σε όλο το φάσμα του καταναλωτικού κοινού, για όλες τις προτιμήσεις και για κάθε στιγμή της ημέρας. Ποια είναι η εκτίμησή σας για τη φετινή πορεία της αγοράς αναψυκτικών και ποτών, δεδομένης και της αύξησης του τουριστικού κύματος που περιμένουμε; Οι προβλέψεις για φέτος είναι αισιόδοξες, και όλα δείχνουν ότι θα έχουμε μια πολύ δυνατή σεζόν, ιδίως από άποψη τουρισμού. Σύμφωνα με εκτιμήσεις κορυφαίων στελεχών του κλάδου, αλλά και βάσει κρατήσεων που έχουν γίνει, η Ελλάδα ως προορισμός φαίνεται να κερδίζει έδαφος και να ξεπερνά αισθητά τα επίπεδα που είχε σημειώσει προ πανδημίας, το 2019. Η χώρα μας αναμένεται να σημειώσει ταξιδιωτικό ρεκόρ φέτος, οπότε μία πολύ καλή καλοκαιρινή σεζόν πάντα δίνει ώθηση στα δικά μας προϊόντα. Ολοκληρώνοντας, ποιο είναι το όραμά σας για τη θητεία σας στο ρόλο του γενικού διευθυντή της The Coca-Cola Company για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα; Ποιο είναι το αποτύπωμα που θα θέλατε ιδανικά να αφήσετε; Σε ένα ευμετάβλητο περιβάλλον σαν αυτό που ζούμε, με πολλαπλές προκλήσεις, η εστίασή μας παραμένει στο να αναπτυσσόμαστε αλλά με βιώσιμο τρόπο. Βασιζόμαστε στους ανθρώπους μας, συνεχίζουμε να προσφέρουμε ένα ανταγωνιστικό μίγμα προϊόντων για τους πελάτες μας και τους καταναλωτές, για να πάμε μπροστά και να επιτύχουμε και το 2023 εξαιρετικά αποτελέσματα. Η εταιρεία μας λειτουργεί στην Ελλάδα, οι άνθρωποί μας ζουν στην Ελλάδα, οπότε θέλουμε μέσα από όλες μας τις δράσεις να έχουμε σημαντικά αποτελέσματα για την ελληνική κοινωνία. Είμαστε ένα brand που έχει τη δυνατότητα να φέρει στην κοινωνία τη θετική αλλαγή και να αφήσει ένα σημαντικό κοινωνικό αλλά και οικονομικό αποτύπωμα στη χώρα. Η πιο σημαντική πρόκληση, λοιπόν, το δικό μας στοίχημα, είναι να συνεχίσουμε να αναπτυσσόμαστε και να αυξάνουμε κάθε χρόνο το θετικό μας αποτύπωμα στη χώρα, μέσα από τη συνολική μας δραστηριότητα. Προσωπικά, μέσα από το ρόλο που έχω στην εταιρεία, εργάζομαι και θα συνεχίσω να εργάζομαι σκληρά για να πετύχουμε τους στόχους μας και τις δεσμεύσεις που έχουμε θέσει ως εταιρεία, ώστε η θετική αλλαγή που εμείς οι ίδιοι θέλουμε για τα παιδιά μας και τις επόμενες γενιές να γίνει πραγματικότητα. Το πρόγραμμα Zero Drop αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα των πρωτοβουλιών μας που αποσκοπούν στην υπεύθυνη χρήση και την ενίσχυση της επάρκειας του νερού στη χώρα μας 32 #28 ΙΟΥΛΙΟΣ 2023 interview
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=