Business News Magazine #28

AirDNA και έχουν συγκεντρωθεί μέχρι τον Μάρτιο, ως προς το ρυθμό ζήτησης μεταξύ των 20 κορυφαίων ευρωπαϊκών χωρών, η Πολωνία, η Αυστρία και η Ελλάδα πρωτοστατούν στην αύξηση των κρατήσεων για το διάστημα Μαΐου - Οκτωβρίου, με την άνοδο να διαμορφώνεται σε 63%, 48% και 42% αντίστοιχα σε σύγκριση με πέρυσι. Αναμφισβήτητα, η δραστηριότητα του τουρισμού είναι κυκλική και η Ελλλάδα μετά την πανδημία βρίσκεται σε μια συνεχόμενη ανοδική τροχιά. Για να παραμείνει η χώρα μας ανταγωνιστική, πρέπει να υπάρχει ολοκληρωμένο προωθητικό πρόγραμμα του τουρισμού, στρατηγική και οργάνωση. Για το 2023 το μεγάλο ζήτημα της τουριστικής βιομηχανίας εντοπίζεται στο θέμα της απασχόλησης και της αδυναμίας εύρεσης προσωπικού. Συχνά γίνεται λόγος για την αδυναμία εύρεσης δωματίων προς ενοικίαση με τη σεζόν για τους εργαζομένους εξαιτίας των βραχυχρόνιων μισθώσεων και της αύξησης των τιμών στα σπίτια. Τέλος, σημαντικό είναι να επενδύσουμε και στην κατάρτιση των εργαζομένων. Η εκπαίδευση στον κλάδο του τουρισμού είναι απαραίτητο εργαλείο για την ανάπτυξη του μιας και όλο και περισσότερο η βιομηχανία εξειδικεύεται, προκειμένου να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του σύγχρονου ανταγωνιστικού περιβάλλοντος. Νέα πολιτική ηγεσία στο Υπουργείο Τουρισμού Την πρώτη δήλωσή της για τον τουρισμό έκανε η νέα υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, αναφέροντας χαρακτηριστικά: «Στοχεύουμε σε ισχυρό και ανταγωνιστικό τουρισμό». Τις κατευθυντήριες γραμμές πάνω στις οποίες θα βαδίσει η νέα πολιτική ηγεσία του τουρισμού «φώτισαν» από κοινού η νέα υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, και η αρμόδια υφυπουργός Έλενα Ράπτη, στη τελετή παράδοσης-παραλαβής στο Υπουργείο Τουρισμού. Η νέα υπουργός Τουρισμού, που για δεύτερη φορά αναλαμβάνει τα ηνία του τουρισμού, επεσήμανε πως βασικός στόχος των πολιτικών που θα εφαρμοστούν είναι να καταστήσουν τον ελληνικό τουρισμό «ισχυρό, ανταγωνιστικό και βιώσιμο», προσθέτοντας, μεταξύ άλλων, ότι η Ελλάδα μπορεί και πρέπει να διατηρηθεί ψηλά στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη. Ο σεβασμός του περιβάλλοντος, η μείωση της εποχικότητας του τουριστικού προϊόντος, η αειφορία, η βιωσιμότητα αλλά και οι βραχυχρόνιες μισθώσεις, είναι πεδία στα οποία η νέα πολιτική ηγεσία θα δώσει ξεκάθαρο στίγμα. Η νέα υφυπουργός Τουρισμού, Έλενα Ράπτη, δήλωσε σχετικά: «Στόχος μας η ανάπτυξη των ειδικών και εναλλακτικών μορφών τουρισμού, η αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης, η επιμόρφωση και ο εμπλουτισμός των δεξιοτήτων των εργαζομένων στον τουρισμό. Σκοπός της νέας τετραετίας είναι να πάμε τον ελληνικό τουρισμό ακόμη πιο ψηλά, αξιοποιώντας τις μοναδικές ομορφιές αυτής της χώρας. Αποτελεί ιδιαίτερη τιμή να συνεργαστώ με την υπουργό και φίλη Όλγα Κεφαλογιάννη, για να κερδίσουμε το στοίχημα στον τουρισμό για το 2023 και για τις χρονιές που ακολουθούν». Το ζήτημα του ανταγωνισμού Ωστόσο, πολλοί κάνουν λόγο για περιορισμένη κίνηση και χαμηλές δαπάνες τη φετινή σεζόν, ενώ σημαντικός παράγοντας φαίνεται να είναι και ο ανταγωνισμός από άλλες χώρες της Μεσογείου. Ο CEO τουριστικών επιχειρήσεων στη Σαντορίνη, Αλέξης Ζέρβας, δήλωσε σχετικά: «Ύφεση παρατηρείται έως τώρα στην τουριστική κίνηση (Απριλίου, Μαΐου, Ιουνίου), ενώ δεν υπήρχε αισθητά μεγάλη αύξηση τιμών σε σχέση με το εξαιρετικό 2022 (π.χ. αεροπορικά εισιτήρια έως + 10%). Η μείωση παρατηρείται σε όλων των ειδών τα καταλύματα. Εξαιτίας της έλλειψης έως τώρα σε πελάτες με υψηλά βαλάντια έχουν επηρεαστεί και τα καταστήματα που διαθέτουν προϊόντα και υπηρεσίες πολυτελείας. Αναμφίβολα, ο οικονομικός ανταγωνισμός με άλλα νησιά και με άλλα κράτη της Μεσογείου αλλά και την Τουρκία έπαιξε κρίσιμο ρόλο, αφού υπάρχουν αρκετά μεγάλες προσφορές. Ταυτόχρονα, η ανεπάρκεια μιας σοβαρής προώθησης της Σαντορίνης καθώς και τα θέματα που έχει το νησί με την έλλειψη υποδομών, βοήθησαν στην εν λόγω κατάσταση». Σε υψηλά επίπεδα και η ζήτηση για Airbnb στην Ελλάδα - Άνοδος 42% σε σύγκριση με το 2022 Αξίζει επίσης να αναφερθεί η πρωτιά που κατέχει η Ελλάδα μεταξύ των χωρών που η τρέχουσα ζήτηση για καταλύματα τύπου Airbnb έχει ξεπεράσει τα επίπεδα του 2019. Οι βραχυχρόνιες μισθώσεις μέσω της πλατφόρμας Airbnb σημείωσαν σημαντική άνοδο ύψους 42% σε σύγκριση με το 2022. Στην τριάδα των ευρωπαϊκών χωρών που καταγράφουν την ισχυρότερη ζήτηση για το καλοκαίρι και το φθινόπωρο σε ό,τι αφορά τις βραχυχρόνιες μισθώσεις βρίσκεται η Ελλάδα, με τον αριθμό των κρατήσεων να ενισχύεται σημαντικά εκτός της υψηλής περιόδου του Αυγούστου, το δίμηνο Σεπτεμβρίου - Οκτωβρίου. Σύμφωνα με τα στοιχεία που προκύπτουν από την εταιρεία αναλύσεων Για να παραμείνει η χώρα μας ανταγωνιστική, πρέπει να υπάρχει ολοκληρωμένο προωθητικό πρόγραμμα του τουρισμού, στρατηγική και οργάνωση 36 #28 ΙΟΥΛΙΟΣ 2023 businessfocus

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=