Business News Magazine #30

επιχείρησή τους ως μέσο για τη δημιουργία αξίας. Είναι επίσης σημαντικό να σημειωθεί ότι το 35% των CEOs παγκοσμίως και 42% των Ελλήνων υποστηρίζουν ότι έχουν αλλάξει την ορολογία που χρησιμοποιούν όταν αναφέρονται στο ESG, τόσο εντός όσο και εκτός της εταιρείας, αποτυπώνοντας μια αλλαγή που έχει συντελεστεί στο διάλογο γύρω από το ESG Ο Νίκος Βουνισέας, Senior Partner της KPMG στην Ελλάδα, ανέφερε σχετικά: «Η έμφαση στην εταιρική ευθύνη και τη βιωσιμότητα αναδεικνύεται οδηγός για τις επιχειρήσεις, με τους επιχειρηματίες να αντιλαμβάνονται τη δράση σε αυτόν τον τομέα ως ευκαιρία για δημιουργία ουσιαστικής υπεραξίας στις εταιρείες και τα brands. Μάλιστα, καθώς οι επιχειρήσεις προχωρούν προς ένα μέλλον που σηματοδοτείται από την ενσωμάτωση του ESG και την αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης, η έκθεση CEO Outlook 2023 αναδεικνύει τη σημασία της ηγεσίας στην καλλιέργεια μιας επιχειρηματικής κουλτούρας που συνδυάζει την καινοτομία με την ευθύνη. Οι εταιρείες που θα προσαρμοστούν με επιτυχία σε αυτές τις τάσεις αναμένεται να διαδραματίσουν κεντρικό ρόλο στον επιχειρηματικό χάρτη του μέλλοντος». 1 Το 84% των Ελλήνων CEOs εκφράζουν αισιοδοξία για τις προοπτικές ανάπτυξης της παγκόσμιας οικονομίας τα επόμενα τρία έτη, σε σύγκριση με το 62% το προηγούμενο έτος. 2 Το 78% των Ελλήνων CEOs εκφράζουν αισιοδοξία για τις προοπτικές ανάπτυξης της εταιρείας τους τα επόμενα τρία έτη. 3Το 84% των Ελλήνων CEOs εκφράζουν αισιοδοξία για τις προοπτικές ανάπτυξης της χώρας τους τα επόμενα τρίτα έτη. 4Το 61% των CEOs παγκοσμίως και 66% των Ελλήνων δηλώνουν ότι θα έπαιρναν δημόσια θέση σε ένα πολιτικά ή κοινωνικά αμφιλεγόμενο ζήτημα, παρά τις ανησυχίες του διοικητικού συμβουλίου. 5Το 52% των Ελλήνων CEOs κατατάσσουν τη γεωπολιτική και την πολιτική αβεβαιότητα ως τον μεγαλύτερο κίνδυνο για την ανάπτυξη της επιχείρησής τους. 6Το 74% των Ελλήνων CEOs επενδύουν σε μεγάλο βαθμό στη δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για το μέλλον. 7Το 48% των Ελλήνων CEOs αναφέρουν τις ηθικές προκλήσεις ως το κύριο μέλημά τους όσον αφορά την υλοποίηση της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης. 8Το 90% των Ελλήνων CEOS πιστεύουν ότι η δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να οδηγήσει σε νέους κινδύνους, καθώς προσφέρει νέες στρατηγικές επιθέσεων στους αντιπάλους. 9Το 88% των Ελλήνων CEOs δηλώνουν ότι είναι προετοιμασμένοι για πιθανή κυβερνοεπίθεση. 10 Το 86% των Ελλήνων CEOs αναμένει ότι η πλήρης επιστροφή στο γραφείο είναι ζήτημα μόλις τριών ετών. 11Το σύνολο των Ελλήνων CEOs της έρευνας αναφέρουν ότι είναι πιθανό να επιβραβεύσουν τους εργαζομένους που πηγαίνουν στο γραφείο με ευνοϊκές αναθέσεις έργων, αυξήσεις ή προαγωγές. 12To 34% των Ελλήνων CEOs υποστηρίζουν ότι η πρόοδος στην ένταξη και τη διαφορετικότητα συντελείται με υπερβολικά αργούς ρυθμούς στον επιχειρηματικό κόσμο. 13Το 60% των Ελλήνων CEOs έχουν ενσωματώσει πλήρως το ESG στην επιχείρησή τους ως μέσο για τη δημιουργία αξίας. 14Το 29% των Ελλήνων CEOs δηλώνουν ότι η τρέχουσα πρόοδος που έχουν σημειώσει οι οργανισμοί τους στο ESG δεν είναι αρκετά ισχυρή, ώστε να αντεπεξέλθει σε πιθανό έλεγχο από ενδιαφερόμενα μέρη ή μετόχους. Τα 14 σημαντικότερα σημεία που προκύπτουν από τις απαντήσεις των CEOs στην Ελλάδα: και σηματοδοτώντας μια τάση για ιεράρχηση των τομέων που έχουν περισσότερο νόημα για τις επιχειρήσεις τους. Ενώ οι CEOs παγκοσμίως πιστεύουν ότι χρειάζονται ακόμη κάποια χρόνια για να δουν τις επενδύσεις τους στο ESG να αποδίδουν, αναγνωρίζουν τη σημασία που έχει για τους πελάτες τους και το brand τους. Σχεδόν το ένα τέταρτο (24%) των CEOs παγκοσμίως, αλλά μόνο το 6% των Ελλήνων θεωρεί ότι τα επόμενα τρία χρόνια το ESG θα έχει τη μεγαλύτερη επίδραση στις σχέσεις με τους πελάτες και ένα επιπλέον 16% σε παγκόσμιο επίπεδο και 30% στην Ελλάδα πιστεύει ότι θα βοηθήσει στην ενίσχυση της φήμης του brand τους. 37 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2023 #30

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=