news InBrief Παπαστράτος: Νέα μεγάλη «πράσινη» επένδυση Τη μεγαλύτερη «πράσινη» επένδυση στην ιστορία της Παπαστράτος, συνολικού ύψους 10 εκατομμυρίων ευρώ, ανακοίνωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Γιώργος Μαργώνης, στο πλαίσιο της παρουσίας του στο ετήσιο Οικονομικό Συνέδριο του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου. Η στρατηγική αυτή επένδυση, με ορίζοντα ολοκλήρωσης τους πρώτους μήνες του 2025, εντάσσεται στο πρόγραμμα Zero Carbon Tech της μητρικής εταιρείας Philip Morris International (PMI) και στοχεύει στη μείωση κατά 30% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα του εργοστασίου της Παπαστράτος μέχρι το 2025. Σύμφωνα με το σχεδιασμό της εταιρείας, μέχρι τις αρχές του 2025 θα έχει ολοκληρωθεί η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων στις οροφές του εργοστασίου, αντλιών θερμότητας, καθώς και -βιομηχανικού τύπου- ηλεκτρικού μπόιλερ. Με την ενεργειακή αναβάθμιση του εργοστασίου της, η Παπαστράτος θα επιτύχει μειωμένη κατανάλωση ενέργειας και κάλυψη σημαντικού μέρους των ενεργειακών της αναγκών χωρίς την απαίτηση ορυκτών καυσίμων ως πρώτες ύλες. Στο πλαίσιο του προγράμματος Zero Carbon Tech η Philip Morris International θα επενδύσει συνολικά 120 εκατομμύρια ευρώ στα εργοστάσιά της, προσεγγίζοντας ακόμη περισσότερο την πραγμάτωση του στρατηγικού της οράματος για τη βιώσιμη Βιομηχανία του Μέλλοντος (Manufacturing of the Future). Το εργοστάσιο της Παπαστράτος είναι ένα από τα πρώτα που θα υλοποιήσουν αυτή την επένδυση, πιστοποιώντας τον κομβικής σημασίας ρόλο της Παπαστράτος στον στρατηγικό σχεδιασμό της PMI. Σημαντική συνεισφορά στην υλοποίηση της νέας «πράσινης» επένδυσης έχει η ομάδα του Εργαστηρίου Θερμικών Διεργασιών της Σχολής Μηχανολόγων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Μέλισσα Κίκιζας: Ανάπτυξη από τις εξαγωγές Για άλλη μια χρονιά, η Μέλισσα Κίκιζας κατορθώνει να ενισχύσει και φέτος σημαντικά τον κύκλο εργασιών της, αν και συνεχίζει να καλείται να διαχειριστεί μια σειρά από προκλήσεις, όπως οι πληθωριστικές πιέσεις, το υψηλό κόστος πρώτων υλών και ενέργειας και η σημαντική αύξηση στην τιμή του ελαιολάδου. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Αλέξανδρος Κίκιζας, εκτιμά ότι η επιχείρηση πρόκειται να κλείσει τη χρονιά με τζίρο κοντά στα 130 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά περίπου 9,5%-10% σε σχέση με τα 119 εκατ. ευρώ του 2022. Όσον αφορά τα κέρδη, όπως σημείωσε ο κ. Κίκιζας, παρέμειναν σταθερά συγκριτικά με το 2022. Εκτιμάται, λοιπόν, πως θα κινηθούν περί τα 4,5 εκατ. ευρώ όσον αφορά τα προ φόρων αποτελέσματα και περί τα 3,5 εκατ. ευρώ για τα μετά φόρων. Θα πρέπει να σημειωθεί πως, όπως τόνισε ο κ. Κίκιζας, οι εξαγωγές ζυμαρικών, που αυξήθηκαν και φέτος πάνω από 70%, αποτέλεσαν και το 2023 σε σημαντικό βαθμό την κινητήριο δύναμη πίσω από την αύξηση του τζίρου της εταιρείας. Υπενθυμίζεται πως ήδη από 2022 η ραγδαία ανάπτυξη των εξαγωγών ζυμαρικών (+77%) συνδυάστηκε με τις εξαγωγές ελαιολάδου, με αποτέλεσμα ο κλάδος των εξαγωγών να αποτελεί το 35% του συνολικού κύκλου εργασιών της εταιρείας. Decathlon: Ο τζίρος του 2023 αναμένεται άνω των 20 εκατ. ευρώ Η Decathlon χτίζει την παρουσία της στην ελληνική αγορά αθλητικής ένδυσης με αργά αλλά σταθερά ανοδικά βήματα. Η εταιρεία, που διαθέτει μόλις τρία καταστήματα (Mare West, Smart Park, River West) στην ελληνική αγορά, κατόρθωσε το 2022 να αυξήσει πάνω από 60% τον τζίρο της και φέτος εκτιμάται πως έχει ξεπεράσει σημαντικά τα 20 εκατ. ευρώ. Αναλυτικότερα, το 2022 ο τζίρος της Decathlon Ελλάς ανήλθε σε 17,8 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 60,38% σε σχέση με τα 11,1 εκατ. ευρώ του 2021. Ανάλογη άνοδο κατέγραψε το μικτό κέρδος (+63,03%), καθώς ανήλθε σε 6,3 εκατ. ευρώ από 3,8 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ τα κέρδη προ φόρων υπερδιπλασιάστηκαν (+108,83%) από τα 410.934 ευρώ σε 858.140 ευρώ. Τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν κατά 62,01% και ανήλθαν σε 665.749 ευρώ από 410.934 ευρώ. Η αύξηση των πωλήσεων προέρχεται κατά κύριο λόγο από το άνοιγμα του 3.600 τ.μ.- υποκαταστήματος στο River West στο Aιγάλεω, τον Ιούλιο του 2021. Επίσης, η αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας Decathlon, όπως αναφέρεται στην οικονομική έκθεση για τη χρήση 2022, «κρίνεται ικανοποιητική σε σχέση με την αγορά και τον κλάδο που δραστηριοποιείται η εταιρεία». Ακόμη, αξίζει να σημειωθεί πως εδώ και λίγο καιρό ο François Finidori, που από το 2015 μέχρι πρόσφατα αποτελούσε τον επικεφαλής της αθλητικής αλυσίδας στην Ελλάδα, έχει αναλάβει ρόλο εμπορικού διευθυντή της Decathlon France. Πρόκειται για εξαιρετικά έμπειρο στέλεχος, με πορεία άνω των 30 ετών στην Decathlon, όπου έχει διατηρήσει αρκετές επιτελικές θέσεις ευθύνης για διάφορες αγορές. Διαχειριστής της Decathlon Ελλάς είναι πλέον ο Michele Bruno, CFO της ελληνικής θυγατρικής από το 2018. Zara: Και στην Ελλάδα η πλατφόρμα Pre-Owned Από τις 12 Δεκεμβρίου, το Pre-Owned, η πλατφόρμα της Zara που βοηθά τους πελάτες να παρατείνουν τη διάρκεια ζωής των ρούχων τους, βρίσκεται σε 14 νέες ευρωπαϊκές αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας. Με αυτή την πρωτοβουλία, οι πελάτες της Zara θα έχουν πρόσβαση σε υπηρεσίες κυκλικής οικονομίας, όπως επιδιόρθωση, πώληση μεταξύ πελατών και δωρεά ενδυμάτων Zara από τις ντουλάπες τους μέσω της Zara. com, της εφαρμογής της για κινητά και των καταστημάτων Zara. Η Zara Pre-Owned, που λειτουργεί στο Ηνωμένο Βασίλειο εδώ και ένα χρόνο και στη Γαλλία από τον περασμένο Σεπτέμβριο, αποτελεί μέρος των δεσμεύσεων βιωσιμότητας του ομίλου Inditex για τα επόμενα χρόνια. Με την έναρξη λειτουργίας αυτής της πλατφόρμας στην Ισπανία, τη Γερμανία, την Αυστρία, το Βέλγιο, την Κροατία, τη Σλοβακία, τη Σλοβενία, τη Φινλανδία, την Ελλάδα, την Ιρλανδία, την Ιταλία, το Λουξεμβούργο, τις Κάτω Χώρες και την Πορτογαλία, η Inditex προχωρά στην επίτευξη του στόχου της για την εφαρμογή υπηρεσιών κυκλικής οικονομίας στις βασικές αγορές της κατά τη διάρκεια του 2025. Το Pre-Owned είναι διαθέσιμο στο κεντρικό μενού του Zara.com, μαζί με τις κατηγορίες Γυναίκα, Άνδρας, Παιδικά και Beauty. Στο σύμπαν των Pre-Owned, οι χρήστες θα έχουν στη διάθεσή τους τις ακόλουθες υπηρεσίες: Επιδιόρθωση, Πώληση και Δωρεά. Η νέα αυτή πλατφόρμα εντάσσεται στη στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης του ομίλου Inditex και αποτελεί μία από τις προτεραιότητές του, προκειμένου να κινηθεί προς μια ολοένα και πιο βιώσιμη αλυσίδα αξίας. Εκτός από το Pre-Owned, οι στόχοι βιωσιμότητας του ομίλου περιλαμβάνουν επίσης τη χρήση κλωστοϋφαντουργικών υλικών με λιγότερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις, ενίσχυση του σχεδίου μετασχηματισμού της αλυσίδας εφοδιασμού και υποστήριξη έργων για την προστασία, αποκατάσταση ή αναγέννηση έως και 5 εκατομμυρίων εκταρίων και συμβολή στην ενίσχυση της βιοποικιλότητας. 6 #30 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2023
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=