CSR & ESG REPORTS

11 παροχής πληροφοριών από την εταιρεία στους συμμετόχους της (για παράδειγμα, μέσω ετήσιων απολογισμών και Δελτίων Τύπου), αλλά και από την άλλη, τη δημιουργία δομών και θέσπιση διαδικασιών για διασφάλιση της επικοινωνίας αντίστροφης πορείας, από τους συμμέτοχους προς την εταιρεία. Ο αμφίδρομος διάλογος και η ανατροφοδότηση αυτή είναι απαραίτητα συστατικά για να μπορεί μια εταιρεία να ορίζει και να επανακαθορίζει τους στόχους της όσον αφορά κοινωνικά ζητήματα και να ανταποκρίνεται με τον πιο παραγωγικό αλλά και ανθρώπινο τρόπο στις ανάλογες ευκαιρίες και προκλήσεις που αναδεικνύονται. Αφετέρου, η συνεργασία μεταξύ των παικτών που έχουν ήδη ένα επίπεδο μακροχρόνιας εμπειρίας, τεχνογνωσίας και πρωτοπορίας στα θέματα βιωσιμότητας, είναι αναπόσπαστο μέρος της δίκαιης μετάβασης σε μία κλιματικά ουδέτερη κοινωνία χωρίς αποκλεισμούς. Η ανταλλαγή γνώσεων και εμπειριών και η δέσμευση σε κοινούς στόχους θα συμβάλει σημαντικά και στη βελτίωση του επιπέδου ωριμότητας των εταιρειών αυτών, αλλά και στη δημιουργία ενός παραδείγματος προς μίμηση για μικρότερες επιχειρήσεις. Στις δύο αυτές ανάγκες απαντά και προσφέρει τη λύση το Ελληνικό Σύμφωνο Βιώσιμης Επιχειρηματικότητας του CSR Hellas, το οποίο αποτελεί έναν οδικό χάρτη προς ένα βιώσιμο επιχειρηματικό μοντέλο για την τριετία 20232025, που απευθύνεται στις ελληνικές επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως μεγέθους και κλάδου δραστηριοποίησης, για να διαχειριστούν με υπεύθυνο και βιώσιμο τρόπο το σύνολο των θεμάτων, που σχετίζονται με τη στρατηγική και τη λειτουργία τους, καθώς και τις εφοδιαστικές αλυσίδες τους ή και τα δίκτυα διανομής (πελάτες). Η καινοτόμος αυτή πρωτοβουλία, η οποία έχει ήδη ξεκινήσει, παρέχει στους συμμετέχοντες μηνιαία διαδραστικά εργαστήρια κατάρτισης σε θέματα που αναδεικνύονται ως ουσιώδη σε κλαδική αλλά και εθνική βάση, θεματικές ομάδες εργασίας, καταγραφή και ανταλλαγή καλών πρακτικών, αλλά και την ευκαιρία στενότερης συνεργασίας με άλλους συμμέτοχους - όπως οι εταιρείες στην εφοδιαστική αλυσίδα και οι κλαδικές τους ενώσεις. Έτσι λοιπόν, ενώ οι υποχρεώσεις των επιχειρήσεων αυξάνονται και οι απαιτήσεις εντείνονται με τρόπο που ενδεχομένως προκαλεί άγχος σε πολλούς, η επιχειρηματική κοινότητα μπορεί και οφείλει να συμπράξει, ώστε να επιτευχθούν γρηγορότερα, αποτελεσματικότερα, και λιγότερο επώδυνα οι κοινοί μας στόχοι, με επίκεντρο τον άνθρωπο, δηλαδή καθέναν και καθεμία από εμάς. βαρύτητα στις επενδυτικές αποφάσεις, και έτσι οι ευκαιρίες χρηματοδότησης μπορούν να επηρεαστούν καθοριστικά από τις πληροφορίες που δημοσιοποιεί μία επιχείρηση σχετικά με πρακτικές κοινωνικού χαρακτήρα. Αξίζει να σημειωθεί ότι όταν μιλάμε για κοινωνικές διαστάσεις, δεν μιλάμε μόνο για τους άμεσους εργαζομένους και την ευρύτερη κοινωνία, ιδιαίτερα σε συνέχεια δημοσιοποίησης της πρότασης Οδηγίας για τη Δέουσα Επιμέλεια στην Εφοδιαστική Αλυσίδα. Η πρόταση αυτή ορίζει πως οι επιχειρήσεις θα πρέπει, πέραν της μέριμνας που δείχνουν για το ανθρώπινο δυναμικό τους, να δείχνουν την αντίστοιχη μέριμνα και για τους εργαζομένους σε όλο το εύρος της εφοδιαστικής αλυσίδας, εξασφαλίζοντας ότι οι προμηθευτές και συνεργάτες τους σε κάθε στάδιο της διαδικασίας παραγωγής δουλεύουν σε συνθήκες που σέβονται τα ανθρώπινα και τα εργασιακά τους δικαιώματα. Για να ανταποκριθούμε στα νέα αυτά δεδομένα, δύο είναι οι λέξεις κλειδιά που θα πρέπει να αποτελούν προτεραιότητα για όλους μας: επικοινωνία και συνεργασία. Αφενός, επικοινωνία με όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη ανεξαιρέτως -εργαζομένους, πελάτες, κοινωνία των πολιτών, εφοδιαστική αλυσίδα, μέτοχοι-, που περιλαμβάνει, από τη μία, την παραδοσιακή μορφή

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=