CSR & ESG REVIEW #72

CSRReview 53 τοις, οι εν λόγω δράσεις σχεδιάζονται και υλοποιούνται μεμονωμένα και δεν αποτελούν προϊόν στρατηγικού σχεδιασμού. Σε αυτό το πλαίσιο, οι επιχειρήσεις φαίνεται να κατατάσσουν ψηλά στη λίστα των προτεραιοτήτων τους επενδύσεις στην καθαρή (78%) και πράσινη (60%) ενέργεια, στη μείωση απορριμμάτων και χρήσης πλαστικού (59%) και στον περιορισμό των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (59%). Παράλληλα, ένα σημαντικό μέρος των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στους κλάδους της βιομηχανίας και των προμηθειών και στις οποίες αντιστοιχεί ένα μεγάλο μέρος των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, πραγματοποιεί ήδη σημαντικές βελτιώσεις σε επίπεδο εγκαταστάσεων, εξοπλισμού και διαδικασιών παραγωγής. Μεταξύ αυτών, ένα ποσοστό της τάξης του 70% αξιοποιεί ολοένα και περισσότερο καθαρή ενέργεια για την τροφοδότηση της λειτουργίας τους. Ταυτόχρονα, σχεδόν ένας στους δύο ερωτηθέντες θεωρεί ότι η εταιρεία του κινείται ενεργά προς την κατεύθυνση μείωσης του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος, ενώ ένας στους τρεις δηλώνει ότι αντισταθμίζει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα με πρωτοβουλίες βιωσιμότητας. Οι μισές από τις εταιρείες της έρευνας ανέφεραν πως υποστηρίζουν ενεργά τη διαχείριση της βιοποικιλότητας, της καλής μεταχείρισης των ζώων ή της άγριας ζωής και το 40% αυτών έχει προχωρήσει στη θέσπιση κινήτρων για τη βιοποικιλότητα και τη διατήρηση της άγριας ζωής. Πρωτοβουλίες όπως π.χ. η αναδάσωση, υιοθετούνται ακόμη και από εταιρείες που ενδεχομένως δεν έχουν καμία σχέση με δραστηριότητες σε στεριά και θάλασσα και που σκοπό έχουν πέρα από το περιβαλλοντικό έργο να εδραιώσουν το brand στη συνείδηση των καταναλωτών. Ποσοστό περίπου 70% των ερωτώμενων ανέφερε πως προσπαθούν να χρησιμοποιούν όλο και πιο «καθαρή» ενέργεια σε διάφορες δράσεις τους. Πάνω από το 50% δήλωσαν πως καταβάλλουν προσπάθειες να μειώσουν το ενεργειακό τους αποτύπωμα, ενώ το 1/3 των ερωτώμενων τόνισε πως μειώνει το ενεργειακό του αποτύπωμα με αντισταθμιστικές ενέργειες. Η καθαρή ενέργεια, χρησιμοποιείται τόσο για ανάγκες θέρμανσης όσο και ψύξης εργασιακών χώρων (όπως απάντησε ποσοστό 47%), ενώ μόλις το 28% δήλωσε πως χρησιμοποιεί καθαρή ενέργεια για σκοπούς μετακίνησης. Δημήτρης Σακίπης (ESG Leader της PwC Ελλάδας): Μέρος της στρατηγικής των επιχειρήσεων οι δράσεις βιωσιμότητας Οι επιχειρήσεις τοποθετούν πλέον στο επίκεντρο των επενδύσεών τους τη βιωσιμότητα, αναφέρει, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας, ο Δημήτρης Σακίπης, ESG Leader της PwC Ελλάδας. «To τελευταίο δωδεκάμηνο έχουν γίνει αλματώδη βήματα από τους οργανισμούς για την σε βάθος κατανόηση και προσαρμογή στις απαιτήσεις του ESG μετασχηματισμού. Με στόχο την ενίσχυση της βιωσιμότητάς τους, οι επιχειρήσεις αναλαμβάνουν δράσεις και τοποθετούν τα κριτήρια ESG στο επίκεντρο των επενδύσεων και της χρηματοδότησής τους. Είναι, ωστόσο, αναγκαίο αυτές οι δράσεις να αποτελούν μέρος της στρατηγικής και της λειτουργίας τους, προκειμένου να δημιουργήσουν ουσιαστική, μακροπρόθεσμη αξία», δήλωσε χαρακτηριστικά.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=