CSRReview 57 ταγωγής τους. Ωστόσο, παρά τις υποστηρικτικές ενέργειες από τους εργοδότες, οι συμπεριφορές αποκλεισμού στο χώρο εργασίας δεν σταματούν. Το 42% έχει βιώσει συμπεριφορές αποκλεισμού στην εργασία «Είναι σαφές ότι οι εργοδότες λαμβάνουν μέτρα για να ενσωματώσουν τους LGBT+ εργαζομένους στις DE&I στρατηγικές τους (στρατηγικές για τη Διαφορετικότητα, Ισότητα και Ένταξη) και οι τελευταίοι το αξιολογούν θετικά. Ωστόσο, είναι επίσης σαφές ότι υπάρχουν πολλά περισσότερα που πρέπει να κάνουν αυτοί οι οργανισμοί για να ενσωματώσουν πλήρως τους LGBT+ στην καθημερινή τους κουλτούρα. Οι οργανισμοί πρέπει να κάνουν πολλά περισσότερα από το να οργανώνουν προγράμματα για να ενσωματώσουν μια κουλτούρα με πραγματικό σεβασμό, όπου οι συμπεριφορές αποκλεισμού δεν είναι ανεκτές και όλοι αισθάνονται ότι μπορούν να είναι ο εαυτός τους στη δουλειά», αναφέρει η Deloitte Global Inclusion Leader Emma Coddr. Παρά τα ουσιαστικά βήματα που κάνουν οι οργανισμοί για να υποστηρίξουν τους LGBT+ υπαλλήλους τους, το 42% των ερωτηθέντων στην έρευνα ανέφερε ότι έχει βιώσει συμπεριφορές αποκλεισμού στην εργασία. Αυτές οι συμπεριφορές περιλάμβαναν ανεπιθύμητα σχόλια σεξουαλικής φύσης (33%), ανεπιθύμητα σχόλια για την ταυτότητα φύλου (25%) και ευρύτερη μη αποδεκτή συμπεριφορά. Επιπλέον, αυτές οι συμπεριφορές βιώνονται τόσο σε περιβάλλοντα γραφείου όσο και απομακρυσμένης εργασίας. Σχεδόν οι μισοί (47%) από αυτούς που υποστήριξαν ότι έχουν βιώσει συμπεριφορές αποκλεισμού ανέφεραν ότι τις βίωσαν σε φυσικό χώρο, ενώ το 20% τις βίωσε σε εικονικό περιβάλλον. Το ένα τρίτο (33%) βίωσε αντίστοιχες συμπεριφορές τόσο σε φυσικό όσο και σε εικονικό περιβάλλον. Από όσους υπαλλήλους αντιμετώπισαν αυτές τις συμπεριφορές, σχεδόν τα τρία τέταρτα κατήγγειλαν την εμπειρία τους στον εργοδότη τους, ενώ 6 στους 10 ήταν ικανοποιημένοι με την ανταπόκριση που βρήκαν. Η λογική τους πίσω από το γιατί οι ερωτηθέντες δεν κατήγγειλαν τις συμπεριφορές αποκλεισμού που έχουν βιώσει, ήταν γενικά παρόμοιο για όλες τις ταυτότητες: Οι γυναίκες, ωστόσο, ανησυχούσαν περισσότερο από τους άνδρες ότι τα παράπονά τους δεν θα ληφθούν σοβαρά υπόψη (40% έναντι 22%) και ότι η συμπεριφορά δεν ήταν αρκετά σοβαρή για να αναφερθεί (33% έναντι 16%), ενώοι άνδρες ανησυχούσαν περισσότερο από τις γυναίκες ότι η συμπεριφορά θα γινόταν χειρότερη (38% έναντι 17%) εάν καταγγελλόταν. Όσον αφορά τη σχέση εμπιστοσύνης στο περιβάλλον εργασίας μεταξύ συναδέλφων, πολλοί εξακολουθούν να επιλέγουν να μη μοιράζονται τον σεξουαλικό προσανατολισμό ή/και την ταυτότητα του φύλου τους με την πλειονότητα των συναδέλφων τους. Περίπου ένας στους πέντε ερωτηθέντες δεν επιλέγει να μοιράζεται με κανέναν στη δουλειά τον σεξουαλικό του προσανατολισμό, ενώ το 34% το εκμυστηρεύεται μόνο στους στενότερους συναδέλφους του. Από τους τελευταίους ερωτηθέντες, το 36% ανέφερε ότι ενώ η άμεση ομάδα/συνάδελφοί τους τούς έκαναν να νιώθουν άνετα να τους αποκαλύψουν τον σεξουαλικό τους προσανατολισμό, ο οργανισμός συνολικά δεν το έκανε. Παρά τα θετικά βήματα, είναι σημαντικό να γίνουν περισσότερα Όσον αφορά την ταυτότητα του φύλου, σχεδόν το ένα τέταρτο (23%) που έχουν εκδηλωθεί σε μερικούς από τους συναδέλφους τους, ανησυχούν ότι εάν εκδηλωθούν στην πλειονότητα των συναδέλφων τους, αυτό θα επηρεάσει αρνητικά την καριέρα τους. Από τους ερωτηθέντες που έχουν εκδηλωθεί στην πλειονότητα των συναδέλφων τους, 9 στους 10 συμφώνησαν ότι αυτό συμβαίνει επειδή η κουλτούρα της εταιρείας τούς βοηθά να αισθάνονται άνετα να είναι ο εαυτός τους. «Παρά τα θετικά αποτελέσματα και την αύξηση της συμπερίληψης στους οργανισμούς μέσα από στοχευμένες δράσεις, είναι σημαντικό να γίνουν περισσότερα. Η μηδενική ανοχή σε οποιαδήποτε μορφή ρατσισμού και αποκλεισμού μέσα από ειδικές εκπαιδεύσεις και η δημιουργία δικτύων υποστήριξης για όλους τους συναδέλφους θα μας βοηθήσουν να χτίσουμε μια κουλτούρα που θα διέπεται από σεβασμό σ’ όλα τα επίπεδα και σε καθημερινή βάση», δήλωσε η Partner, People & Purpose Leader της Deloitte Ελλάδος, Ανάλια Κόκκορη. Η Ευρώπη και η Ελλάδα κατ’ επέκταση, μετά την πανδημία πρέπει να είναι ενήμερη για την κατάσταση των LGBT+ ατόμων και όλων των επαγγελματιών, προκειμένου να αποφευχθούν και να αποδοκιμαστούν οι ανάρμοστες πρακτικές, να εντοπιστούν γρήγορα και να εφαρμοστούν λύσεις και, τέλος, να επιτευχθεί ο απόλυτος στόχος της πλήρους ένταξης και της ισότητας στο χώρο εργασίας, όπως αναφέρεται και στον 5ο στόχο της Αειφόρου Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών. Η ένταξη των ατόμων της LGBT+ στο χώρο εργασίας αποτελεί πλέον αποδεδειγμένα ένα πλεονέκτημα στις αξίες της εταιρείας που έχει αντίκτυπο σε κάθε τομέα της ακόμα και στις σχέσεις με τους πελάτες της. Στο μέλλον θα βλέπουμε όλο και περισσότερους οργανισμούς να προσανατολίζονται σε κουλτούρα ένταξης και να «κερδίζουν» με επιτυχία τη θέση τους στην σύγχρονη εποχή και αγορά.
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=