CSR & ESG REVIEW #74

ΘΕΜΑ CSR&ESG Review ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ 20 CSR&ESG Review Με τον πλανήτη να εκπέμπει SOS και την κλιματική κρίση να αποτελεί πλέον πραγματικότητα, ο Νίκος Πέτρου, πρόεδρος Δ.Σ. της ΕΕΠΦ, μιλά για το ηχηρό μήνυμα της σκυταλοδρομίας Running Out of Time αλλά και για τις αποφάσεις της COP27, που δεν ήταν όσο τολμηρές επιβάλλουν οι συνθήκες. «Σαν να μη μας αφορούν άμεσα όλα όσα δραματικά συμβαίνουν στον πλανήτη μας εξαιτίας της κλιματικής κρίσης και συνεχίζουμε να αδιαφορούμε, είναι σε γενικές γραμμές το συμπέρασμα της COP27», ανέφερε ο πρόεδρος Δ.Σ. της Ελληνικής Εταιρείας Προστασίας της Φύσης, Νίκος Πέτρου, σχολιάζοντας τα άτολμα συμπεράσματα μιας ακόμη συνόδου για το κλίμα χωρίς ουσιαστικά αποτελέσματα. Ποιο ήταν το μήνυμα της σκυταλοδρομίας Running Out of Time, της οποίας συντονιστής για την Ελλάδα ήταν η ΕΕΠΦ; Το μήνυμα από τους νέους προς τους παγκόσμιους ηγέτες που ήταν σφραγισμένο στη σκυτάλη της, Running Out of Time (ROoT), παραδόθηκε στις 8 Νοεμβρίου με μια συμβολική τελετή στην Προεδρία της COP27. Το μήνυμα συνόδευσαν περισσότερες από 800.000 υπογραφές στήριξης, η φωνή χιλιάδων πολιτών που συμμετείχαν στις εκδηλώσεις στις 18 χώρες της διαδρομής και η φωνή 752.000 μαθητών από 104 χώρες που συμμετείχαν στην Παγκόσμια Ημέρα των Σχολείων της ROoT. Χάρη στη δουλειά της Ελληνικής Εταιρείας Προστασίας της Φύσης, η Ελλάδα ήταν 2η σε αριθμό σχολείων. To Ίδρυμα για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (FEE), ένας εκ των τριών διεθνών διοργανωτών του οποίου έχω την τιμή να είμαι αντιπρόεδρος, σε συνεργασία με την UNESCO, που ήταν βασικός υποστηρικτής της σκυταλοδρομίας, πραγματοποίησαν μια σειρά παράλληλων εκδηλώσεων με θέμα «Η παγκοσμιοποίηση της καθολικής ποιοτικής κλιματικής εκπαίδευσης». Καθώς ο χρόνος τελειώνει, οι νέοι θεωρούν την ποιοτική εκπαίδευση για το κλίμα ζωτικής σημασίας για να οικοδομήσουμε ένα μέλλον στο οποίο όλοι μπορούν να ευημερήσουν. Ζητούν να αναγνωριστούν ως ηγέτες, να τεθούν στην πρώτη γραμμή της συζήτησης για την κλιματική αλλαγή και καλούν τους παγκόσμιους ηγέτες να τους παράσχουν τις δεξιότητες και την εκπαίδευση για να βοηθήσουν να οικοδομήσουμε έναν βιώσιμο κόσμο. Με βάση το άρθρο 6 της Σύμβασης-Πλαίσιο των Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή (UNFCCC) και το άρθρο 12 της Συμφωνίας του Παρισιού, που αναδεικνύουν το ρόλο της εκπαίδευσης, η Unesco παρουσίασε τον Μάιο του 2021 το παγκόσμιο πλαίσιο για την Εκπαίδευση για την Αειφορία έως το 2030. Στην COP26, παρουσιάστηκε το Πρόγραμμα Δράσης της Γλασκόβης για την Κλιματική Ενδυνάμωση (Glasgow Work Programme on Action for Climate Empowerment), στο οποίο η εκπαίδευση παίζει τον κεντρικό ρόλο και στην COP27 εγκρίθηκε τετραετές σχέδιο δράσης. Χρειάζεται όμως πολλή δουλειά ακόμη, καθώς στοιχεία της Unesco από 100 χώρες δείχνουν ότι μόλις το 53% των εθνικών διδακτικών προγραμμάτων περιλαμβάνει την κλιέτρου Π Τα κοντόφθαλμα εθνικά συμφέροντα πιο σημαντικά από το μέλλον της ανθρωπότητας Νίκος

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=