CSR & ESG REVIEW

CSR & ESG Review ΑΕΙΦΟΡΙΑ 10 CSR & ESG Review Ιδιαίτερα ανήσυχοι είναι οι Έλληνες για την κλιματική αλλαγή και το οικολογικό αποτύ - πωμα που αφήνει η διατροφή τους, όμως ταυτόχρονα δηλώνουν άγνοια για το πώς θα προστατεύσουν τον πλανήτη με ορθές επιλογές. Του λόγου το αληθές επιβεβαι - ώνει έρευνα για λογαριασμό του WWF , από την ανεξάρτητη εταιρεία έρευνας αγοράς Savanta ComRes , στο πλαίσιο της εκστρατείας Eat4Change , που υλοποιείται, μεταξύ άλλων, και στην Ελλάδα με τη χρηματοδοτική υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στην έρευνα, που πραγματοποιήθηκε με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής (16 Οκτωβρίου), συμ - μετείχαν περισσότεροι από 11.000 ενήλικες από συνολικά εννέα ευρωπαϊκές χώρες (Αυστρία, Βέλγιο, Σουηδία, Γαλλία, Ελλάδα, Φιλανδία, Πορτογαλία, Εσθονία και Ηνωμένο Βασίλειο). Εφαλτήριο για την εν λόγω έρευνα στέκεται το γεγονός ότι η πα - ραγωγή τροφής ευθύνεται περίπου για το 25% των συνολικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου παγκοσμίως, ποσοστό που αναμένεται να διπλασιαστεί τα επόμενα χρόνια. Η γεωργία, άλ - λωστε, είναι η κύρια αιτία για την απώλεια βιοποικιλότητας και η επέκτασή της σε τροπικές περιοχές συνιστά τη μεγαλύτερη απειλή για τα δάση και τα φυσικά οικοσυστήματα. Αυτό λαμβά - νει ακόμα πιο τρομακτικές διαστάσεις, αν αναλογιστούμε πως ήδη χρησιμοποιούμε το 40% των κατοικήσιμων εκτάσεων στη Γη για την παραγωγή τροφής. Οι ευαισθητοποιημένοι Έλληνες Οι Έλληνες πιστεύουν σε μεγαλύτερο βαθμό από τον ευρωπα - ϊκό μέσο όρο (56% έναντι 52%) ότι ο τρόπος παραγωγής και κα - τανάλωσης τροφής έχει αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον και ανησυχούν σοβαρά για αυτές, αν και μόλις ένας στους τρεις αναλογίζεται πραγματικά με ποιον τρόπο οι ατομικές διατροφι - κές επιλογές μας επηρεάζουν τον πλανήτη. Παρ’ όλα αυτά, μέσα από την έρευνα προκύπτει πως οι Έλληνες καταναλωτές εμφα - νίζονται διατεθειμένοι να ακολουθήσουν ένα μοντέλο διατροφής φιλικό προς τον πλανήτη, όμως πρακτικά δεν ξέρουν πώς να το κάνουν. Επιπλέον, αν και σε ποσοστό 70% δηλώνουν πρόθυμοι να αλλάξουν συνήθειες προς το καλύτερο, αναφέρουν πως το οικονομικό κόστος είναι ο κύριος αποτρεπτικός παράγοντας. Θέλουν να βοηθήσουν, αλλά δεν ξέρουν πώς… Σύμφωνα με την έρευνα του WWF, οι Έλληνες ανησυχούν ση - μαντικά για τις επιπτώσεις της παραγωγής και κατανάλωσης τροφής, αλλά δεν θεωρούν πως… φταίνε οι ίδιοι. Ως προς τις επιπτώσεις για τις οποίες ανησυχούν περισσότερο, αυτές είναι η ρύπανση του νερού, του αέρα και του εδάφους (σε ποσοστό 89%), η καταστροφή γης για τη γεωργία (87%), η κλιματική κρίση (86%), η απώλεια βιοποικιλότητας και η εξαφάνιση ειδών (85%), η αλλαγή στη σύνθεση λιμνών, ποταμών και θαλασσών (85%), καθώς και η υποβάθμιση της ποιότητας του εδάφους (80%). Ωστόσο, εντύπωση προκαλεί το γεγονός πως, παρά τον έντονο προβληματισμό τους για το θέμα, μόνο το 36% των ερωτηθέντων στη χώρα μας συνδέει τις αρνητικές επιπτώσεις που έχουν οι διατροφικές του συνήθειες στο περιβάλλον. Με άλλα λόγια, αν και οι Έλληνες καταναλωτές φαίνονται προβληματισμένοι με τις επιπτώσεις που η παραγωγή και κατανάλωση τροφής έχει γενικά στο περιβάλλον, μόνο ένα μικρό ποσοστό εντοπίζει το πρόβλημα στις προσωπικές του διατροφικές επιλογές. Τι λαμβάνουν υπόψη τους πριν αγοράσουν τρόφιμα; Σε ό,τι αφορά τους κύριους περιβαλλοντικούς και ηθικούς παράγοντες που λαμβάνουν υπόψη τους οι Έλληνες κα - ταναλωτές όταν αγοράζουν τρόφιμα, η έρευνα του WWF αναδεικνύει τους εξής: η εποχικότητα των προϊόντων (60% έναντι 48% που είναι ο ευρωπαϊκός μέσος όρος), η εντοπιότητα των προϊόντων (59% έναντι 51% του ευρωπα - ϊκού μέσου όρου), η μείωση Οι Έλληνες ανησυχούν για το οικολογικό αποτύπωμα της διατροφής τους, αλλά δεν ξέρουν πώς να το μειώσουν. Έλληνες & επιπτώσεις διατροφής Το μεν πνεύμα πρόθυμο…

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=