CSR & ESG REVIEW

CSR & ESG Review 11 της σπατάλης φαγητού (55% έναντι 54% του ευρωπαϊκού μέσου όρου), οι υψηλές προδιαγραφές για την ευημερία των ζώων (40% έναντι 34% του ευρωπαϊκού μέσου όρου) και η μη επεξεργασία των τροφίμων (40% έναντι 32% του ευρωπαϊκού μέσου όρου). Ωστόσο, μόνο το 24% των ερωτηθέντων στην Ελλάδα δή - λωσε πως φροντίζει να αγοράζει λιγότερη ποσότητα ή και καθόλου κρέας, ψάρια και γαλακτοκομικά προϊόντα, παρότι σε ερώτηση για το ποιες τροφές θεωρούν πιο επιβαρυντικές για τον πλανήτη, οι Έλληνες ερωτηθέντες αναγνώρισαν σε ποσοστό 69% το χοιρινό κρέας, σε ποσο - στό 66% το βόειο κρέας, σε ποσοστό 63% τα πουλερικά και σε ποσοστό 55% τα θαλασσινά. Η έλλειψη ενημέρωσης οδηγεί σε λανθασμένες επιλογές Όπως προκύπτει από την ίδια έρευνα, το 70% των ερωτη - θέντων καταναλωτών στην Ελλάδα θεωρεί ότι είναι πολύ πιθανό να αγοράσει και να καταναλώσει τρόφιμα που έχουν λιγότερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις, ποσοστό αρκετά υψηλότερο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (61%). Παράλληλα, το 83% των Ελλήνων που συμμετείχαν στην έρευνα εκτιμά πως όλοι πρέπει να επιλέγουμε τροφές που δεν επιβαρύνουν τον πλανήτη, ενώ το 76% αναγνωρίζει ότι η βιώσιμη διατροφή αποτελεί πρωταρχικό παράγοντα για την καταπολέμηση της κλιματικής κρίσης. Ποιοι είναι, όμως, οι ανασταλτικοί παράγοντες που εμπο - δίζουν τους Έλληνες καταναλωτές να ακολουθήσουν μια διατροφή φιλική προς τον πλανήτη; Σύμφωνα με τους ερω - τηθέντες, τα τρόφιμα που έχουν παραχθεί με υπεύθυνο τρόπο είναι πιο ακριβά (56%), υπάρχει έλλειψη ενημέρω - σης για τις περιβαλλοντικές και κοινωνικές επιπτώσεις των τροφίμων (39%), η σήμανση των προϊόντων δεν είναι κατανοητή (36%), ενώ τα τρόφιμα που έχουν παραχθεί με υπεύθυνο τρόπο δεν είναι διαθέσιμα εκεί που ψωνίζουν (32%) ή στους χώρους εστίασης (23%). Υψηλό οικολογικό αποτύπωμα αφήνει στον πλανήτη η διατροφή των Ελλήνων Μπορεί, επομένως, να υπάρχει η θέληση να βοηθήσουν οι Έλληνες τον πλανήτη να ανασάνει, όμως η έλλειψη ενη - μέρωσης έχει μάλλον τα αντίθετα αποτελέσματα, όπως αναφέρει η έρευνα. «Σήμερα βρισκόμαστε στη δίνη μιας διπλής οικολογικής κρίσης: Από τη μία μεριά η κλιματική κρίση, από την άλλη η δραματική απώλεια της βιοποικιλότητας. Στην Ελλάδα, σύμφωνα με παλαιότερες εκθέσεις του WWF, ακολου - θούμε μια διατροφή με υψηλό οικολογικό αποτύπωμα. O καθένας μας, όμως, με μικρές αλλαγές στις διατροφικές του συνήθειες μπορεί να συμβάλει στην αντιμετώπιση αυτής της κρίσης και στην εξασφάλιση επαρκούς τρο - φής για όλους. Είμαστε η τελευταία γενιά που μπορεί να αλλάξει τα πράγματα και για να το πετύχουμε χρειάζεται άμεση και ουσιαστική δράση», σημειώνει η Σοφία Αξω- νίδη, υπεύθυνη της εκστρατείας Eat4Change του WWF στην Ελλάδα . «Η βελτίωση του υπάρχοντος διατροφικού συστήματος είναι μεν πολυπαραγοντική, όμως οι ατομικές μας επιλογές είναι καθοριστικές για να δώσουν το μήνυμα της αλλαγής σε όλη την αλυσίδα παραγωγής και κατανάλωσης τροφίμων. Αυτό, όπως προκύπτει και από την έρευνα, είναι βασική έγνοια μιας μεγάλης μερίδας συμπολιτών μας. Έναυσμά μας είναι η εκστρατεία Eat4Change, κινητοποιώντας τους καταναλω- τές και κυρίως τη νέα γενιά να στραφεί σε συνειδητές και υπεύθυνες διατροφικές επιλογές, υιοθετώντας τη μεσογει- ακή διατροφή, με άμεσα οφέλη για εμάς και τον πλανήτη» , καταλήγει.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=