CSR & ESG REVIEW
CSR & ESG Review ΑΕΙΦΟΡΙΑ 16 CSR & ESG Review Βιωσιμότητα και στόχοι οι οποίοι αφορούν στην ελαχιστοποίηση αποτυπώματος άν - θρακα στον πλανήτη τα προσεχή χρόνια φαίνεται να πρωταγωνιστούν στις ατζέ - ντες όλων των πολυεθνικών εταιρειών και όχι μόνο. Καινοτόμοι πρακτικές, οικολογικές λύσεις και δράσεις ΕΚΕ κυρι - αρχούν στον τομέα του CSR και αλλάζουν το τοπίο της πα - γκόσμιας αγοράς. Προϊόντα φιλικά προς το περιβάλλον από ανακυκλώσιμα υλικά ολοένα και «κερδίζουν» έδαφος τόσο στα λανσαρίσματα των εταιρειών όσο και στις προτιμήσεις του σύγχρονου καταναλωτή. Ο πλανήτης, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, εκπέμπει ηχηρό SOS, με τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής να είναι πιο ορατές στην καθημερινότητά μας από ποτέ άλλοτε. Οι εται - ρείες προσαρμόζουν το CSR ανάλογα, με σαφή στροφή προς τη βιωσιμότητα. Όλο και περισσότερες εταιρείες της παγκό - σμιας αγοράς επενδύουν σε σχετικές καμπάνιες, δράσεις και λύσεις. Τα οικολογικά και ανακυκλώσιμα προϊόντα δεν είναι απλώς ένα νέο trend, αλλά μια ανάγκη συνειδητοποίησης της κρισιμότητας στην οποία βρίσκεται πλέον ο πλανήτης μας. Σύμφωνα με το Forbes , έως το 2050 τα πλαστικά θα είναι πε - ρισσότερα από τα ψάρια στους ωκεανούς. Σε σχετική έρευνα που δημοσιεύει, αναφέρεται ότι σε ανακυκλώσιμες πρακτι - κές πρωτοστατούν εταιρείες όπως οι Estée Lauder, Intel, Accenture, Texas Instruments και EATON , με ανακύκλωση πάνω από 85%, ισχυρές δεσμεύσεις σε περιβαλλοντικές πρακτικές και κατοχή πιστοποιητικών όπως το ISO 14001. Εκτός από τις εταιρείες που επενδύουν στην ανακύκλωση, κυριαρχεί η παγκόσμια τάση στην αγορά της δημιουργίας ανακυκλώσιμων προϊόντων από 100% ανακυκλώσιμα ορ - γανικά υλικά, από εταιρείες όπως οι Nike, H&M, Zara, Levi’s, Body Shop, MAC, Apple, Tesco, Sainsbury’s, Adidas, Sephora και Amazon . Η Heineken , επίσης, παρουσίασε πρόσφατα ένα eco-bar στο E-Prix, στο Λονδίνο. Το «Heineken greener bar» χρη - σιμοποιεί 100% ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, συμβάλλο - ντας στη μείωση των απορριμμάτων, της χρήσης νερού και των εκπομπών βλαβερών αερίων. Ο οικολογικός σχεδια - σμός του περιλαμβάνει τραπέζια και πάγκους από ξύλο που έπεσε με φυσικό τρόπο από δέντρα κοντά στο ζυθοποιείο της Heineken στο Άμστερνταμ. Η ανακύκλωση σε όλες τις κατηγορίες των προϊό - ντων αφορά όχι μόνο στα ίδια τα προϊόντα, αλλά και στο packaging. Τόσο στην Ελλάδα όσο και παγκοσμίως, οι εται - ρείες επενδύουν σε ανακυκλώσιμο packaging με καινοτο - μία και πρωτότυπες ιδέες. Η διαφημιστική αγορά, επίσης, η οποία αντικατοπτρίζει την παγκόσμια τάση, δημιουργεί όλο και περισσότερες δράσεις και καμπάνιες που αναδεικνύ - ουν τη βιωσιμότητα και τις περιβαλλοντικές ανησυχίες και πρακτικές των brands. Στην Ελλάδα, η ανακύκλωση αποτελεί πλέον πρωταρχικό στόχο των ΕΚΕ πρακτικών των εταιρειών. Το Leroy Merlin προχώρησε τους περασμένους μήνες σε ανακύκλωση λαμπών σε συνεργασία με τη ΜΚΟ «Φωτοανακύκλωση». Το Ikea δημιούργησε καμπάνια η οποία εστιάζει σε μικρές αλλαγές που μπορεί να κάνει κανείς στο σπίτι του, συμπε - ριλαμβανομένης και της ανακύκλωσης. Η Kraft Paints, η οποία ήταν η πρώτη εταιρεία που εισή - γαγε το ανακυκλωμένο δοχείο το 2012, στο πλαίσιο της δράσης Art 4 Cause και σε συνεργασία με τη MKO Free Union, προχώρησε σε παροχή χρωμάτων για τοιχογραφία με θέμα την ανακύκλωση. Η τοιχογραφία κοσμεί τοίχο της Αντιδημαρχίας Καθαριότητας & Ανακύκλωσης του Δήμου Θεσσαλονίκης. Η Χήτος ΑΒΕΕ με το Φυσικό Μεταλλικό Νερό Ζαγόρι λάν - σαρε το πρώτο ελληνικό εμφιαλωμένο φυσικό μεταλ - λικό νερό σε φιάλες από 30% ανακυκλωμένο πλαστικό. Η βιώσιμη ανάπτυξη βρέθηκε, επίσης, στο επίκεντρο του Multi-Stakeholder Sustainability Forum, που διοργάνωσε η Coca-Cola στην Ελλάδα. Στο πλαίσιο του Forum αναδεί - χθηκαν οι εξής άξονες βιώσιμης ανάπτυξης: η κλιματική αλλαγή και η μείωση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, η κυκλική οικονομία και οι βιώσιμες συσκευασίες, και η ορθολογική διαχείριση νερού. Αυτές είναι μόνο ένα δείγμα από πλήθος ενεργειών και δράσεων των εταιρειών όλων των κλάδων, οι οποίες επενδύουν σε καινοτόμους λύσεις, ιδέες και δράσεις που σχετίζονται με το περιβάλλον. Η παγκόσμια αγορά στρέφεται σε οικο - λογικές καινοτόμους πρακτικές όσον αφορά τις συσκευασίες των προϊόντων, θέλοντας να αφήσει πίσω της το μη ανα - κυκλωμένο/ανακυκλούμενο πλαστικό. Συσκευασίες Η προσπάθεια για βιώσιμες επιλογές Από την ΕΎΑ ΠΈΤΡΟΒΑ
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=