CSR & ESG REVIEW

CSR & ESG Review 45 Εθνικό Σχέδιο Δράσης Κυκλικής Οικονομίας 2021-2025 Το Εθνικό Σχέδιο Δράσης Κυκλικής Οικονομίας πε - ριλαμβάνει 71 δράσεις και εναρμονίζεται πλήρως με τους στόχους και τις δεσμεύσεις του αναθεωρη - μένου σχεδίου δράσης για την κυκλική οικονομία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Λαμβάνονται υπόψη όλες οι νέες νομοθετικές εξελίξεις στην Ελλάδα, όπως ο νέος νόμος για τα απόβλητα, την εναλλακτική διαχεί - ριση, τα πλαστικά μίας χρήσης, καθώς και το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων. Το περιεχόμενο των νομοθετικών πρωτοβουλιών θα παρουσιαστεί αναλυτικά, όταν θα τεθούν σε δημόσια διαβούλευση τα σχέδια νόμου. εκκρεμών αιτήσεων για την αδειοδότηση σταθμών αποθήκευ - σης ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς και προβλέψεις για τη χωρο - θέτηση σταθμών αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας. Το νομοσχέδιο προβλέπει, μεταξύ άλλων, την καθιέρωση τριών κατηγοριών αδειών για έργα αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας: • Έργα αμιγούς αποθήκευσης (μεμονωμένοι σταθμοί αποθή - κευσης). • Έργα ΑΠΕ συνδυασμένα με μονάδες αποθήκευσης. Γίνεται κατηγοριοποίηση σε σταθμούς ΑΠΕ που συνδυάζονται με μονάδες αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας οι οποίες δεν απορροφούν ενέργεια από το δίκτυο (η αποθήκη είναι πίσω από τον σταθμό ΑΠΕ), καθώς και σε σταθμούς ΑΠΕ με μονά - δες αποθήκευσης οι οποίες μπορούν τόσο να εγχέουν όσο και να απορροφούν ενέργεια από το δίκτυο. Τα πρώτα έργα θα είναι επιλέξιμα για λήψη ενίσχυσης μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας με βάση το κοινοποιημένο καθεστώς ενίσχυσης έργων ΑΠΕ, ενώ η δεύτερη κατηγορία έργων δεν δύναται να λαμβάνει ενίσχυση. • Καταναλωτές με ενσωματωμένη μονάδα αποθήκευσης. Ομοίως, τα έργα αυτά κατηγοριοποιούνται σε σχέση με τη δυνατότητα έγχυσης ή μη ενέργειας στο δίκτυο. Για την πρώτη περίπτωση έργων θα είναι αναγκαία η αδειοδότηση της μονάδας αποθήκευσης, ενώ για τη δεύτερη όχι. Υπεράκτια αιολικά πάρκα Στόχος είναι η εκπόνηση του νομικού και ρυθμιστικού πλαι - σίου για την ανάπτυξη υπεράκτιων αιολικών πάρκων, ισχύος τουλάχιστον 2 GW έως το 2030. Πρόκειται για σημαντικές επενδύσεις που εκτιμάται ότι θα ανέλθουν σε 6 δις ευρώ έως το τέλος της δεκαετίας, θα συμβάλλουν καθοριστικά στην ενεργειακή μετάβαση της χώρας με την αξιοποίηση του πλού - σιου αιολικού δυναμικού και θα δημιουργήσουν νέες και ποι - οτικές θέσεις εργασίας. Οι σχετικές διατάξεις περιλαμβάνουν τους εξής βασικούς άξονες: • Χωροταξική ρύθμιση και διαδικασία επιλογής θαλάσσιων οικοπέδων • Επιλογή μοντέλου ανάπτυξης • Ορισμός φορέα διαχείρισης • Διαδικασία σύνδεσης • Καθορισμός ενίσχυσης Με τη νομοθετική πρωτοβουλία διασφαλίζεται το δημόσιο συμφέρον, καθώς το κράτος ορίζει την επιλογή των περιο - χών ανάπτυξης, οι οποίες παραχωρούνται σε επενδυτές με ανταγωνιστικές διαδικασίες, ενώ διατηρεί και τον έλεγχο της ισχύος που δημοπρατείται. Παράλληλα, προάγεται η δι - αφάνεια και ο ανταγωνισμός, με την υλοποίηση των σχετι - κών διαδικασιών από έμπειρο φορέα διαχείρισης, ο οποίος θα πρέπει να συγκεντρώνει μια σειρά από χαρακτηριστικά που θα εγγυώνται στους επενδυτές ταχύτητα, τεχνογνωσία και διαφάνεια. Στο κεφάλαιο για την ανάπτυξη υπεράκτιων αιολικών πάρ - κων θα περιλαμβάνονται διατάξεις και για την αναμόρφωση του ρόλου της Ελληνικής Διαχειριστικής Εταιρείας Υδρογο - νανθράκων (ΕΔΕΥ).

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=