CSR & ESG REVIEW

ΘΕΜΑ CSR & ESG Review 58 CSR & ESG Review Τι έδειξε αναφορικά με την Ελλάδα η έρευνα για τη διαφορετικότητα και την ισότιμη ένταξη στον κλάδο του marketing και της επικοινωνίας. Τι ισχύει για την Ελλάδα DEI CΕΝSUS Τον περασμένο Ιούνιο και Ιούλιο, η Παγκόσμια Ομοσπονδία Διαφημιζο - μένων (WFA) διεξήγαγε την πρώτη παγκόσμια έρευνα που στόχο είχε να αποτυπώσει πόσο συμπεριληπτικός είναι ο κλάδος του marketing και της επικοινω - νίας. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 27 χώρες, σε συνεργασία με 22 εθνικούς συνδέσμους διαφημιζόμενων σε όλο τον κόσμο, μεταξύ των οποίων και ο Σύνδεσμος Διαφημιζομένων Ελλάδος (ΣΔΕ). Πρόκειται για την τέταρτη, κατά σειρά, παγκόσμια έρευνα για την οποία ο ΣΔΕ εξασφάλισε ξεχωριστό report με τα αποτελέσματα της ελληνικής αγοράς. Στην έρευνα, την οποία διεξήγαγε η KANTAR , συμμετεί - χαν περισσότερα από 10.000 στελέχη, ενώ στην Ελλάδα συμπληρώθηκαν 486 ερωτηματολόγια. Στη χώρα μας, η έρευνα απευθύνθηκε σε κάθε εργαζόμεν@ στον ευρύ - τερο χώρο του marketing και της επικοινωνίας. Τα κύρια ευρήματα για την Ελλάδα: Σχετικά με τη διαφορετικότητα • Υπάρχει καλή εκπροσώπηση σε σύγκριση με τα διαθέ - σιμα στοιχεία απογραφής του πληθυσμού σε κάποιες μειονοτικές ομάδες με βάση το φύλο και τη θρησκεία, αλλά και τον σεξουαλικό προσανατολισμό (θέμα για το οποίο δεν υπάρχουν στοιχεία απογραφής). • Υπάρχει, όμως, υποεκπροσώπηση ατόμων με αναπηρία (4% στην έρευνα, όταν στον πληθυσμό είναι 10%) και δι - αφορετικής εθνικότητας (99% των συμμετεχόντων στην έρευνα ήταν Έλληνες). Σχετικά με την ισότιμη ένταξη • Οι άνδρες εργαζόμενοι φέρεται να έχουν καλύτερες οι - κονομικές απολαβές κατά μέσο όρο από τις γυναίκες, σε όλα τα επίπεδα εμπειρίας, εκτός από το middle και junior level. • Η Ελλάδα βρίσκεται χαμηλότερα από τον Global Inclusion Index (59% έναντι 64%). Στον δείκτη αυτό συνυπολογίζονται η αίσθηση ότι ανήκω στην εταιρεία όπου εργάζομαι, η απουσία διακρίσεων και υποτιμητι - κής/αρνητικής συμπεριφοράς. • Οι Έλληνες ερωτηθέντες σε ποσοστό 46% (έναντι 60% του διεθνούς μέσου όρου) συμφωνούν ότι η εταιρεία τους λαμβάνει ενεργά μέτρα για να είναι συμπεριλη - πτική και χωρίς αποκλεισμούς. • 15% των Ελλήνων δήλωσε ότι είναι πιθανό να αποχω - ρήσει από την εταιρεία στην οποία εργάζεται και 15% από τον κλάδο λόγω διακρίσεων ή/και έλλειψης ισό - τιμης ένταξης. Και ένα επιπλέον 5% προτίμησε να μην απαντήσει στην ερώτηση. Διακρίσεις - Εμπόδια - Ανάρμοστες συμπεριφορές • 95% των συμμετεχόντων δήλωσε ότι δεν έχει υποστεί διακρίσεις. Όμως, μεταξύ των συμμετεχόντων με ανα - πηρία, ποσοστό 15% δήλωσε ότι έχει υποστεί διακρίσεις και 31% ότι έχει συναντήσει εμπόδια στη σταδιοδρομία του (έναντι 16% των ερωτηθέντων χωρίς αναπηρία). Ακόμα, μόνο το 36% δήλωσε πως πιστεύει ότι ανάρμο - στες συμπεριφορές θα καταγγελθούν (έναντι 44% των ερωτηθέντων χωρίς αναπηρία, 39% των συμμετεχόντων που ανήκουν στη ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα, 41% των συμμε - τεχόντων που ανήκουν σε θρησκευτική μειονότητα). • Και οι γυναίκες ανέφεραν ότι έχουν υποστεί διακρίσεις σε ποσοστό μεγαλύτερο του διεθνούς μέσου όρου (9% έναντι 7%), ενώ το 19% των γυναικών δήλωσε ότι αντι - μετώπισε εμπόδια στη σταδιοδρομία του, έναντι 11% των ανδρών, 16% των συμμετεχόντων που ανήκουν στην ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα, 16% που ανήκουν σε θρησκευτική μειονότητα.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=