CSR Review #69

ΕΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ Βαγγέλης Παπαλιός ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Λίνα Τσαγκαράκη-Ξένου ΑΡΧΙΣΥΝΤΑΚΤΗΣ Δημήτρης Τσουκαλάς (tsoukalas@direction.gr) ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ Λιλή Καρακώστα (karakosta@direction.gr) Πέτρος Αντωνάκης (antonakis@direction.gr ) Χρήστος Λογαράς (logaras@direction.gr ) Γιάννης Κόνσολας (konsolas@direction.gr) BUSINESS DEVELOPMENT MANAGER Κωνσταντίνος Παπαλιός (kpapalios@direction.gr) CSR BUSINESS UNIT MANAGER Αγάθη Ζορμπά (zorba@direction.gr) ΥΠΕΥΘΥΝH ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Mέμα Κατωπόδη (mkatopodi@direction.gr ) MARKETING EXECUTIVE Μαρία Τσώνου (tsonou@direction.gr ) ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΤΑΙΡΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Παναγιώτα Γεωργιάδη (georgiadi@direction.gr ) ΥΠΟΔΟΧΉ ΔΙΑΦHΜΙΣΗΣ Άννα Μηλιάδη (miliadi@direction.gr ) ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ Βασίλης Θυμιανός ART DIRECTOR Χρήστος Κ. Πουλάκης ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟΥ Πηνελόπη Χατζηδημητρίου DIRECTION BUSINESS NETWORK ΜΙΚΡΑΣ ΑΣΙΑΣ 43, 152 33, ΧΑΛΑΝΔΡΙ TΗΛ: 210 77 12 400, FΑΧ: 210 77 13 343 e-mail: info@direction.gr CSR REVIEW: Διμηνιαίο περιοδικό για την Εταιρική Υπευθυνότητα και την Κυκλική Οικονομία ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 150€ (συμπεριλαμβάνεται ΦΠΑ 6%) Kωδικός: 018402 ISSN: Έντυπη έκδοση: 1791-5708, Ψηφιακή έκδοση: 2732-8082 Οι απόψεις των συντακτών των δημοσιευμάτων δεν αποτελούν αναγκαία και απόψεις του εκδότη και του ιδιοκτήτη του περιοδικού. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή ή μετάδοση όλου ή μέρους του περιοδικού χωρίς την έγγραφη άδεια του εκδότη. Contents of this publication may not be reproduced in whole or in part without prior written permission by the publisher. Vangelis Papalios, Publisher. DIRECTION BUSINESS NETWORK 43, M. ASIAS STR., 152 33 HALANDRI, GREECE, ΤEL.: (+30) 210 77 12 400, FAX: (+30) 210 77 13 343 e-mail: info@direction.gr Το μέλλον του επιχειρείν είναι η βιωσιμότητα… Ένας στους πέντε Έλληνες CEOs (22%) θεωρεί ότι η επιτυχημένη επιχείρηση του μέλλοντος θα είναι πρωτίστως βιώσιμη και με χαμηλές εκπομπές άνθρακα. Αυτό τουλάχιστον προκύ - πτει από τη νέα έρευνα CEO Imperative Study 2021, που παρουσιάζει τους προβληματισμούς και τις προτεραιότητες των Ελλήνων CEOs σχετικά με τις νέες προκλήσεις και την ανάγκη μετασχηματισμού των επιχειρήσεών τους και διεξήχθη για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τη Forbes Insights για λογαριασμό της EY. Η έρευνα, που αποτελεί μέρος της παγκόσμιας σειράς ερευνών CEO Imperative Series της EY, καταγράφει τις απόψεις των επικεφαλής των μεγαλύτερων ελληνικών επιχειρήσεων -69% των οποίων σημειώνουν έσοδα άνω του ενός δισ. δολαρίων- για τις μεγάλες τάσεις που επηρεάζουν τη λειτουργία των επιχειρήσεων, τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν στη μετά την πανδημία εποχή και τους τομείς όπου θα δώ - σουν προτεραιότητα τα επόμενα χρόνια. Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, η δημιουργία μακροπρόθεσμης αξίας, δηλαδή η επιδίωξη της βελτιστοποίησης της οικονομικής, κοινωνικής και περιβαλλοντικής αξίας της επιχείρησης μακροπρόθεσμα, και η προετοιμασία της για τη μετάβαση σε ένα πιο βιώσιμο οικονομικό μοντέλο, βρίσκεται στο επίκεντρο του εταιρικού μετασχηματισμού διεθνώς. Οι επικεφαλής των ελληνικών επιχειρήσεων αντιλαμβάνονται τη στροφή αυτή, καθώς εκ - φράζουν, σε υψηλά ποσοστά, τη βεβαιότητα ότι θα πραγματοποιηθούν σημαντικές αλλαγές προς αυτήν την κατεύθυνση στη διάρκεια της επόμενης πενταετίας, ενώ ένας στους τρεις περιλαμβάνει τη δημιουργία μακροπρόθεσμης αξίας και τη σύνταξη σχετικών εταιρικών αναφορών, μεταξύ των ικανοτήτων που πρέπει να διαθέτουν τα διευθυντικά στελέχη. Δεν φαίνεται, όμως, να θεωρούν το ζήτημααυτό άμεσηπροτεραιότητα. Μόλις 13%έναντι 27%στην Ευρώπη και 35% στον υπόλοιπο κόσμο, αναφέρουν την «τάση προς την υπεύθυνη επιχειρη - ματικότητα και τον καπιταλισμό των ενδιαφερόμενων μερών» μεταξύ των τριών τάσεων με τις μεγαλύτερες επιπτώσεις στις επιχειρήσεις τους. Αντίθετα, ένα πολύ υψηλότερο ποσοστό (44%) θεωρούν ότι επηρεάζονται άμεσα από τις προ - κλήσεις της κλιματικής αλλαγής και της βιωσιμότητας, ενώ ένας στους πέντε (22%) θεωρεί ότι η επιτυχημένη επιχείρηση του μέλλοντος θα είναι πρωτίστως βιώσιμη και με χαμηλές εκπομπές άνθρακα. H υπεύθυνη επιχειρηματικότητα και η βιωσιμότητα, όμως, αποτελούν έννοιες αλληλένδετες, και αυτό προκύπτει και από την έρευνα 2021 Millennial και Gen Z της Deloitte, η οποία στον δέκατο χρόνο της και επίσης με τη συμμετοχή της Ελλάδας για πρώτη φορά φέτος, διαπι - στώνει ότι οι ερωτηθέντες διοχετεύουν τις δυνάμεις τους στην ανάληψη δράσεων με νόημα. Η κλιματική αλλαγή και η προστασία του περιβάλλοντος ήταν η Νο. 1 προσωπική ανησυχία τωνmillennials πριν από ένα χρόνο. Φέτος, οι έγνοιες για την υγεία και την ανεργία είναι στην κορυφή της λίστας των προσωπικών ανησυχιών των millennials. Ωστόσο, η προσοχή τους σε περιβαλλοντικά ζητήματα (ερχόμενη τρίτη) και το γεγονός ότι παραμένει η Νο.1 ανησυχία για τους Gen Zs -ακόμη και κατά τη διάρκεια μιας παγκόσμιας πανδημίας, όταν άλλες απειλές για την υγεία, την οικογενειακή ευημερία και τη σταδιοδρομία τους θεωρούνται πιο άμεσες- αποδεικνύει πόσο σημαντικό είναι αυτό το ζήτημα γι’ αυτούς. Παράλληλα, ως καταναλωτές, οι millennials και Gen Zs συνεχίζουν να λαμβάνουν αποφάσεις σύμφωνα με τις αξίες τους. Περισσότερο από το 1/4 των millennials και των Gen Zs ισχυρίζονται ότι ο αντίκτυπος των επιχειρήσεων (τόσο θετικός όσο και αρνητικός) στο περιβάλλον έχει επηρεάσει τις αγοραστι - κές αποφάσεις τους. H κοινωνία δείχνει το δρόμο που πρέπει να ακολουθηθεί… CSR Review EDITORIAL

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=