CSR Review #69

52 HR Review HR Review BΡΑΒΕΥΣΗ Το Great Place to Work είναι μια διεθνής εταιρεία έρευνας και αξιολόγησης, παροχής συμ - βουλευτικών υπηρεσιών και εκπαίδευσης, που βοηθά οργα - νισμούς να κατανοήσουν, να κα - θορίσουν, να δημιουργήσουν και να διατηρήσουν ένα εξαιρετικό εργασιακό περιβάλλον, μέσα από την ανάπτυξη και την καλλιέργεια μιας εταιρικής κουλτούρας που βασίζεται στην εμπιστοσύνη. Το Great Place to Work είναι στην υπηρεσία κάθε μορφής οργανισμών και επιχειρήσεων, ιδιωτικών και δημοσίων, κρατικών φορέων και μη κερδοσκοπικών οργα - νώσεων με παρουσία σε 60 χώρες και στις έξι ηπείρους. Για 19η συνεχόμενη χρονιά, το Great Place toWork δημοσιεύει τη λίστα των εταιρειών με το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον στην Ελλάδα. Η λίστα και η κατάταξη των εταιρειών προκύπτουν μετά την αξιολόγηση του εργασιακού τους περιβάλλοντος μέσα από μια εμπεριστατωμένη έρευνα με τη μεθοδολογία και τα εργαλεία του Great Place toWork. Η έρευνα διοργανώνεται από το Great Place to Work Hellas και στην αξιολόγηση των εταιρειών συμμετέχει το τμήμα εφαρμοσμένης έρευνας του ALBA Graduate Business School, Τhe American College of Greece. Ησυμμετοχή των εταιρειών στην έρευνα είναι εθελοντική. Τα απο - τελέσματα της έρευνας, που αποτελεί τη μεγαλύτερη ετήσια αξι - ολόγηση του εργασιακού περιβάλλοντος στη χώρα μας, γίνονται γνωστά με το όνομα λίστα «Best Workplaces» και δημοσιεύονται κάθε χρόνο σε ειδικό αφιέρωμα. Υποψήφιες είναι όλες οι εταιρείες οι οποίες επιθυμούν οποιαδήποτε στιγμή μέσα στη χρονιά να αξι - ολογήσουν και να κατανοήσουν το εργασιακό τους περιβάλλον, διερευνώντας τις γνώμες και τις απόψεις των εργαζομένων τους, και τα αποτελέσματά τους υπερβαίνουν το κατώφλι που έχει θε - σπίσει το Great Place to Work για την πιστοποίησή τους. Η ένταξη στη λίστα Best Workplaces η οποία συντάσσεται κάθε χρόνο τα τελευταία 19 χρόνια στην Ελλάδα, αποτελεί την ύψιστη διάκριση για μια εταιρεία, η οποία έχει αποκτήσει την πιστοποίηση του Great Place to Work Hellas και την κατατάσσει στην elite των εταιρειών της χώρας μας αναφορικά με το εξαιρετικό εργασιακό της περιβάλλον. Οι εταιρείες που προσεγγίζουν το Great Place to Work και επιθυμούν να κατανοήσουν το εργασιακό τους περιβάλ - λον και να σμιλεύσουν την εταιρική τους κουλτούρα, έχουν κατα - νοήσει το ρόλο που διαδραματίζουν οι εργαζόμενοι στην πορεία και την ευζωία της επιχείρησης. Δεν στηρίζονται μόνο στα δυνατά τους προϊόντα ή στις γνωστές τους μάρκες (brands), ή στην εξυ - πηρέτηση των πελατών τους, αλλά στη μέριμνα και τη διαχείριση των ανθρώπων τους. Η πανδημία αποτέλεσε γι’ αυτές ακόμα ένα test ή ακόμα μία ευ - καιρία για να αποδείξουν ότι ο εργαζόμενος είναι το κύριο μέλημά τους και παραμένει στο επίκεντρο της προσοχής τους. Έστω και αν η νομοθεσία υποχρέωσε τις επιχειρήσεις να λάβουν κάποια μέτρα και να εφαρμόσουν συγκεκριμένες πρακτικές για την αντι - μετώπιση της Covid-19, οι εταιρείες αυτές ξεπέρασαν κατά πολύ το υποχρεωτικό και το αναμενόμενο. Έβαλαν τον εργαζόμενο σε προτεραιότητά τους, γνωρίζοντας ότι με αυτόν τον τρόπο, εκτός από τη φροντίδα για την υγεία του και την ψυχική του ισορροπία, αξιοποιούν ακόμα μία ευκαιρία για να ενδυναμώσουν τις σχέσεις μαζί του και να αποδείξουν τη δέσμευσή τους. Πώς προκύπτουν οι διακρίσεις Η έρευνα αξιολογεί και βραβεύει τρεις κατηγορίες εταιρειών ανά - λογα με τον αριθμό των εργαζομένων τους: Η πρώτη κατηγορία περιλαμβάνει τις 10 καλύτερες εταιρείες με περισσότερους από 250 εργαζομένους, η δεύτερη τις 10 με 50-250 εργαζομένους και η τρίτη 5 εταιρείες με 20- 49 εργαζομένους. Μια εταιρεία επιβάλλεται να είναι ένας εξαιρετικός εργασιακός χώρος για όλους, ανεξάρ - τητα από το ποιοι είναι και τι κάνουν, και να αξιοποιεί την ευφυΐα, τις δεξιότητες και το πάθος όλων των ατόμων στον οργανισμό. Οι εταιρείες που προάγουν μια κουλτούρα καινοτομίας η οποία προ - έρχεται από όλους, δημιουργούν περισσότερες και υψηλής ποι - ότητας προτάσεις και ιδέες, επιδεικνύουν μεγαλύτερη ταχύτητα στην εφαρμογή τους και επιτυγχάνουν μεγαλύτερη ευελιξία. Οι εταιρικές αξίες δεν είναι λέξεις γραμμένες στους τοίχους ή στον ιστότοπο της επιχείρησης, αλλά οι εργαζόμενοι τις βιώνουν πραγ - ματικά στην καθημερινότητά τους. Μια αποτελεσματική ηγετική ομάδα έχει μια συναισθηματική σχέση με τους ανθρώπους και την κουλτούρα της εταιρείας, καθώς επίσης και την ικανότητα να δημιουργεί μια συνεκτική και αποτελεσματική στρατηγική σε κάθε επίπεδο της επιχείρησης. Η επιλογή και η κατάταξη των εταιρειών διενεργούνται μέσα από δύο άξονες αξιολόγησης: Α) τις ανώνυμες και εμπιστευτικές απαντήσεις των εργαζομένων κάθε εταιρείας σε ένα ειδικά μελετημένο ερωτηματολόγιο 60 κλειστών και δύο ανοιχτών ερωτήσεων ελεύθερου σχολια - σμού (Trust Index). Β) τις πολιτικές και τις πρακτικές διοίκησης που εφαρμόζει η εται - ρεία και οι οποίες καταγράφονται με αποδεικτικά στοιχεία σε Για ακόμη μια χρονιά και παρά τις προ - κλήσεις που δημιούργησε η πανδημία, υπήρξαν επιχειρήσεις και στην Ελλάδα που ξεχώρισαν για το εργασιακό τους περιβάλλον. Βest Workplaces Οι εργασιακοί παράδεισοι Του ΓΙΆΝΝΗ ΚΌΝΣΟΛΑ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=