CSR Review #69
54 CSR Review ΘΕΜΑ Οι δεξιότητες βιωσιμότητας προϋπόθεση για επιχειρηματική ανταγωνιστικότητα, κοινωνική δικαιοσύνη και ανθεκτικότητα. CSR Review CSR-School για τρίτη χρονιά CSR HELLAS Η Ατζέντα 2030 τουΟΗΕ λειτουργεί ως ένας οδικός χάρτης σχετικά με το πού επιδιώ - κουμε να είναι ο κόσμος μας μέχρι το 2030. Εντός των 17 Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης ο 4ος Στόχος αφορά την Ποιοτική Εκπαίδευση, με επιδίωξη την «εξασφάλιση περιεκτικής και δίκαιης ποιότητας εκπαίδευσης και προώθηση ευκαιριών διά βίου μάθησης για όλους» . Ειδικότερα, ο υπο- στόχος (Target) 4.7 επιδιώκει «να διασφαλίσει ότι μέχρι το 2030, όλοι οι εκπαιδευόμενοι αποκτούν τις γνώσεις και τις δεξιότητες που απαιτούνται για την προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης, συμπεριλαμβανομένων, μεταξύάλλων, της εξειδικευ - μένης εκπαίδευσης για βιώσιμη ανάπτυξη και για βιώσιμο τρόπο ζωής, για τα ανθρώπινα δικαιώματα, για την ισότητα των φύλων, την προώθηση ενός πολιτισμού ειρήνης και μη βίας, την παγκό - σμια ιθαγένεια και την εκτίμηση της πολιτιστικής ποικιλομορφίας και της συμβολής τουπολιτισμούστηβιώσιμηανάπτυξη». Σήμερα, η βιωσιμότητα έχει εξελιχθεί σε κυρίαρχο ρεύμα. Οι επιχειρήσεις καλούνται πλέον να ενσωματώσουν σε γοργό ρυθμό πρόνοιες σχετικά με τη διαχείριση του αντικτύπου της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας, στους ανθρώπους, στην κοινωνία ευρύτερα και στο περιβάλλον. Παράλληλα, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, η ευρωπα - ϊκή Πράσινη Συμφωνία αποτελεί την πυξίδα για έναν περισσότερο φιλικό προς το φυσικό περιβάλλον τρόπο διαβίωσης ως προϋπό - θεση για έναβιώσιμο μέλλον. Προκειμένου να συμβεί ημετάβαση αυτή προς την κλιματική ουδετερότητα με τρόπο δίκαιο για όλους ανεξαιρέτως, νέες δεξιότητες και νέαπροσόντα απαιτούνται από το στελεχικό δυναμικό των επιχειρήσεων. Μελέτες της τελευταίας διετίας του ΟΟΣΑ , της Διεθνούς Οργάνω - σης Εργασίας και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής καταλήγουν σε ένα κοινό συμπέρασμα. Αναγνωρίζουν σημαντικό χάσμα δεξιοτήτων σε θέσεις εργασίας που κρίνονται ως αναγκαίες προκειμένου να υποστηρίξουν την «πράσινη» και κοινωνικά δίκαιη μετάβαση. Σε αντίστοιχα συμπεράσματα καταλήγουν και μελέτες που υλοποιού - νται σε εθνικό επίπεδο σε πλήθος κρατών, συγκλίνοντας σε τρία βασικά συμπεράσματα. Α) Στην ανάγκη να ενισχυθούν τα ακαδημαϊκά προγράμματα με παραμέτρους βιωσιμότητας, οριζόντια, ώστε να καθίσταται δυνατή η σύνδεση σταδιακά αλλά συνολικά με το σύνολο των επαγγελμάτων. Β) Στη δυνατότητα των επιχειρήσεων να αναλάβουν πρωτοβου - λίες επανεκπαίδευσης και κατάρτισης των στελεχών τους, δι - αμορφώνοντας μια επιχειρηματική κουλτούρα βιωσιμότητας η οποία σταδιακά θα μπορεί να μεταφερθεί στους εταιρικούς τους συνεργάτες και στην προμηθευτική τους αλυσίδαως κινητήριος δύναμη αλλαγής. Γ) Στο ρόλο των επιχειρηματικών φορέων προκειμένου να ανα - λάβουν πρωτοβουλίες υποστήριξης των μελών τους και εκπαί - δευση των στελεχών σε εστιασμένα θέματα βιωσιμότητας που αναγνωρίζονται ως ουσιώδη σε επίπεδο κλάδου. Επιδιώκοντας να συμβάλει καθοριστικά στην επίτευξη του Στόχου 4 (SDG#4) και του υποστόχου (Target 4.7), στην άμβλυνση του χάσματος δεξιοτήτων σε θέματα βιωσιμότητας σε εθνικό και ευ - ρωπαϊκό επίπεδο, αλλά και να ενισχύσει την ανάγκη σύνδεσης της θεωρίας με το επιχειρηματικό γίγνεσθαι, το CSR Hellas συνεχίζει και το 2021 για τρίτη συνεχόμενη χρονιά την εκπαιδευτική πρωτο - βουλία CSR-School, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Κρήτης και το ALBAGraduate Business School of the American College of Greece. Ένα σχολείο επαγγελματικής εκπαίδευσης σε θέματα επιχειρηματικής υπευθυνότητας και βιωσιμότητας που αποτε - λείται από ένα σπονδυλωτό πρόγραμμα 12 θεματικών ενοτήτων. Καινοτομία του φετινού προγράμματος, η διασύνδεσή του με την αρχιτεκτονική του υπό ολοκλήρωση Ευρωπαϊκού Προτύπου Απολογισμού Βιωσιμότητας που αναγνωρίζει τέσσερα βασικά επιχειρηματικάκεφάλαιαως περιοχές εστίασης των προσπαθειών για βιωσιμότητα. Συγκεκριμένα: • το οργανωσιακό κεφάλαιο όπου η σύνδεση γίνεται με τις θεματι - κές ενότητες α) Δημιουργία βιώσιμης αξίας, β) Βιώσιμη εταιρική διακυβέρνηση, γ) Νομικές προεκτάσεις της βιωσιμότητας, και δ) Βιώσιμη χρηματοδότηση και υπεύθυνη τραπεζική. • το φυσικό κεφάλαιο καλύπτεται μέσα από δύο θεματικές ενό - τητες που η μεν πρώτη εστιάζει στην κλιματική αλλαγή και στην ενεργειακή μετάβαση, ενώ η δεύτερη στην κυκλική οικονομία. • το ανθρώπινο κεφάλαιο καλύπτεται μέσα από τρεις ενότητες και συγκεκριμένα: α) Υπεύθυνη διαχείριση ανθρώπινου κεφαλαίου, β) ηγεσίαπουυπηρετεί τον σκοπό της βιωσιμότητας και γ) τομέλ - λον της εργασίας. • το κοινωνικό κεφάλαιο καλύπτεται επίσης μέσα από τρεις θε - ματικές ενότητες που περιλαμβάνουν: α) το κατευθυνόμενο από την υπευθυνότητα και βιωσιμότητα marketing, β) τη βιώσιμη διαχείριση εφοδιαστικών αλυσίδων και γ) τις εταιρικές σχέσεις μέσω της διαχείρισης των ενδιαφερόμενων μερών. Η φετινή διοργάνωση τελείται υπό την αιγίδα των Υπουργείων Οικονομικών και Ανάπτυξης και Επενδύσεων με την Υποστήριξη του ΣΕΒ - Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών, εξέλιξη που σηματοδοτεί την αναγνώριση της πρωτοβουλίας και τη δυνα - τότητά της να συμβάλλει στη δημιουργία καταρτισμένων στελεχών, πιο ώριμων επιχειρήσεων, βιώσιμων κοινωνιών και ενός καλύ - τερου μέλλοντος για όλους, Περισσότερα: www.csr-school.eu Του ΑΛΈΞΑΝΔΡΟΥ ΚΩΣΤΌΠΟΥΛΟΥ Υπεύθυνου Ανάπτυξης, CSR Hellas και μέλους Δ.Σ., CSR Europe
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=