9η Έκδοση CSR Reports

12 Απόψεις εταιρειών Η ανάπτυξη της Λογοδοσίας Αει- φορίας, ο ρόλος των SDGs και οι προκλήσεις για τις επιχειρήσεις. Σημαντική ανάπτυξη καταγράφει -τόσο σε ποιοτι- κό όσο και σε ποσοτικό επίπεδο- η πρακτική της ΛογοδοσίαςΑειφορίας στηχώραμας τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικάμας αναφέρει η Κα- τερίναΚατσούλη, CSR&SustainabilityDirector της Grant Thornton, «τα τελευταίαχρόνιαπαρατηρείται σημαντικήαύξησηστον αριθμό τωνΑπολογισμών Αειφορίας στην Ελλάδα, η οποία οφείλεται στην εφαρμογή της νέας νομοθεσίας (ν.4403/2016). Δύο χρόνια μετά την εφαρμογή του νόμου, διαπι- στώνουμε πως υπάρχουν επιπλέον επιχειρήσεις που επιλέγουν συνειδητά και ανεξάρτητα από τις επιταγές της νομοθεσίας να δημοσιεύσουν Απο- λογισμό Αειφορίας, καθώς αναγνωρίζουν σημα- ντική προστιθέμενη αξία στο εγχείρημα αυτό. Οι εκδόσεις αυτές, στησυντριπτική τους πλειοψηφία, ακολουθούν το διεθνές πλαίσιο οδηγιών GRI (GRI Standards). Όπως είναι αναμενόμενο, οι εταιρείες που ξεκί- νησαν τα τελευταία δύο χρόνια να δημοσιεύουν Απολογισμό, βρίσκονται σε διαφορετικό επίπεδο από τις ώριμες πλέον εταιρείες, οι οποίες έχουν κλείσει δεκαετία στην ανάπτυξη και έκδοση Απο- λογισμού ΕΚΕ/Αειφορίας. Θα έλεγε κανείς πως η ποσότητα υπερτερεί της ποιότητας την περίοδο αυτή. Η βελτίωση της ποιότητας και η επίτευξη υψηλού επιπέδου λογοδοσίας μέσω του Απολο- γισμού ΕΚΕ/Αειφορίας, χαρακτηρίζει τις εταιρείες πουπαρακολουθούν ανελλιπώς τις διεθνείς τάσεις και κυρίως όσες έχουν χαράξει στρατηγικήΑειφο- ρίας και υλοποιούν συστηματικάπρογράμματακαι δράσεις σε κάθε άξοναΕταιρικής Υπευθυνότητας». Η ίδια μας υπογραμμίζει επίσης πως «σχετικά με τους Παγκόσμιους Στόχους για τη Βιώσιμη Ανά- πτυξη (SDG’s) , διαπιστώνουμεπως ηπλειονότητα των επιχειρήσεωνπουδημοσιεύουνΑπολογισμό ΕΚΕ/Αειφορίας έχουν προχωρήσει στη σύνδεση των δράσεων που υλοποιούν ανά άξονα με τους Παγκόσμιους Στόχους του ΟΗΕ , όμως ελάχι- στες φαίνεται να κάνουν κάποια σύνδεση με τον στρατηγικό σχεδιασμό και τα πλάνα τους για τα επόμενα έτη. Τα επόμενα βήματα για τις περισσό- τερες επιχειρήσεις αναμένεται να είναι η αναλυτι- κή καταγραφή των υποστόχων (targets) με τους οποίους συνδέεται ηστρατηγική τους, καθώς και η δημοσίευση τωνΑπολογισμώνβάσει των δεικτών επίδοσης (KPIs) τουκάθευποστόχου. Συνεπώς, θα καθορίζονται σε σημαντικό βαθμό πλέον τα θέμα- τα και οι δράσεις που παρουσιάζονται στον Απο- λογισμό Αειφορίας της κάθε εταιρείας, από τους Παγκόσμιους Στόχους για τηΒιώσιμηΑνάπτυξη». Από τη μεριά του ο Δημήτρης Αποστολίδης, Διευθυντής, Υπηρεσίες Εσωτερικού Ελέγχου, Κλιματικής Αλλαγής & Βιώσιμης Ανάπτυξης, Διαχείρισης Κινδύνων, KPMG, σημειώνει όσον αφορά την εξέλιξη της πρακτικής της Λογοδοσίας Αειφορίας στη χώρα μας πως «φαίνεται να επι- κρατεί μια αυξανόμενη τάση, κυρίως λόγω της εφαρμογής της σχετικής νομοθεσίας για τηδημοσί- ευσημηχρηματοοικονομικώνπληροφοριών αλλά και ενδεχομένως από την επίδραση και άλλων εξωτερικών παραγόντων όπως το ενδιαφέρον πελατών, μετόχων και άλλων ενδιαφερομένων μερών για τη μη χρηματοοικονομική επίδοση της επιχείρησης. Αυτό αντανακλάται κυρίως τόσο στο ποσοτικό αλλά και στο ποιοτικό μέρος λόγω των Η νέα εποχή Κατερίνα Κατσούλη, Grant Thornton

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=