9η Έκδοση CSR Reports

22 Έρευνα παρέχουν κάποιου είδους σχετική πληροφό- ρηση. Μάλιστα, από το 96% των εταιρειών που δημοσιεύουν απολογισμούς ΕΚΕ, μόνο το 89% δημοσιοποιούν τις δράσεις ΕΚΕ στο διαδίκτυο. Οπότε και το θέμα της διαδικτυακής επικοινω- νίας επιδέχεται βελτίωσης. Το 58% των εταιρειών συνδέουν τις δράσεις εται- ρικής υπευθυνότητας με τους Στόχους Βιώσι- μης Ανάπτυξης του ΟΗΕ . Οι στόχοι αυτοί βρήκαν ισχυρό έρεισμα στις επιχειρήσεις σε λιγότερο από δύο χρόνια. Η εφαρμογή τους αποτελεί μια τάση που δημιουργήθηκε σε ένα σύντομο χρονικό διάστημα και υποδηλώνει ότι οι στόχοι αυτοί θα παίξουν ενισχυμένο ρόλο στους απο- λογισμούς ΕΚΕ στα επόμενα χρόνια. Ο αριθμός των επιχειρήσεων που ακολουθεί τους στόχους αυτούς και αντιστοιχεί σε ποσοστό 58% είναι ελα- φρά πιο αυξημένος συγκριτικά με το 52% των εταιρειών που χρησιμοποιούν το πλαίσιο που ορίζει η Global Reporting Initiative (GRI). Σε επί- πεδο χωρών, παρατηρούνται μεγάλες διαφορές στη χρήση των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης και του πλαισίου GRI. Εταιρείες που συμμετέχουν στον χρηματιστηριακό δείκτη FTSE και στον DAX δείχνουν μικρότερα επίπεδα εφαρμογής τους, ενώ αντίθετα εταιρείες που συμμετέχουν στους IBEX, MIB, PSI και SMI εμφανίζουν υψηλότερα επίπεδα. Επενδυτικές προοπτικές Η ΕΚΕ γίνεται ολοένα και πιο σημαντική για τους επενδυτές, καθώς τους ενδιαφέρει όλο και περισσότερο για το πού και πώς επενδύο- νται τα χρήματά τους. Οι εταιρείες που κάνουν κάτι παραπάνω από το να υιοθετούν μόνο στα χαρτιά τους απολογισμούς ΕΚΕ δείχνουν στους επενδυτές ότι λειτουργούν με υψηλότερο risk management. Η αγορά αναζητά όλο και περισ- σότερο εταιρείες που θα παρουσιάζουν ανοιχτά τις λεπτομέρειες των δεσμεύσεων στην ΕΚΕ. Σε αυτή την έρευνα αναλύθηκε ερευνήθηκε κατά πόσο οι επιχειρήσεις δημοσιοποιούσαν στρατηγικές και προγράμματα στα παρακάτω πεδία: Οργάνωση: εταιρική υπευθυνότητα και συστή- ματα μάνατζμεντ. Τέσσερα επιλεγμένα θέματα ΕΚΕ: ενέργεια, νερό, απόβλητα και υγεία εργαζομένων. Στο σύνολό τους οι εταιρείες εμφάνισαν καλό επίπεδο επικοινωνίας σε ό,τι αφορά την πλευρά των επενδυτών. Κατά μέσο όρο, το 83% από αυτές έκαναν δημοσιεύσεις σχετικές με τα πα- ραπάνω πεδία. Σε όλες τις χώρες, ελάχιστες είναι οι διαφορές σε επίπεδο απολογισμών. Τα ενεργειακά θέματα αποτελούν ένα βασικό ζήτημα, καθώς το 93% των εταιρειών κάνουν αναφορές σχετικά με εταιρικές στρατηγικές και προγράμματα. Το γεγονός αυτό δεν προκαλεί εντύπωση, με δεδομένη τη βαρύτητα της κλιμα- τικής αλλαγής στην ατζέντα της βιωσιμότητας, αλλά και της κάλυψης από τα ΜΜΕ. Η διαχεί- ριση του νερού είναι ένα θέμα που δεν καλύ- πτεται πλήρως, καθώς το 73% των εταιρειών δίνουν πληροφορίες. Τα βασικά καταναλωτικά αγαθά, οι πρώτες ύλες και τα υλικά είναι οι το- μείς με τα υψηλότερα ποσοστά απολογισμών, ενώ ο οικονομικός τομέας και το real estate εμφανίζουν τα χαμηλότερα. Το αποτύπωμα Οι στρατηγικές και τα προγράμματα ΕΚΕ αποτε- λούν τη βάση για «στιβαρές» ατζέντες εταιρικής υπευθυνότητας. Οι μετρήσεις όμως παρέχουν τη βάση για τον υπολογισμό της επίδοσης και της ανάπτυξης της ατζέντας της εταιρικής υπευθυνότητας. Οι αποφάσεις της διοίκησης στις επιχειρήσεις θα πρέπει να λαμβάνονται όχι μόνο με γνώμονα τους οικονομικούς δείκτες, αλλά και με κοινωνικά και οικολογικά κριτήρια. To σημείο αναφοράς για τη λήψη αποφάσεων 0 20 40 60 80 100 Ανανεώσιµες πηγές ενέργειας Εκποµπές ρύπων Επίπεδο κάλυψης σε απόλυτα μεγέθη στο σύνολο των εταιρειών 85% 29%

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=