9η Έκδοση CSR Reports

23 Grant Thornton Παγκόσμιοι Στόχοι για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη Επαναπροσδιορίζοντας την υπεραξία των επιχειρήσεων Αρκετές επιχειρήσεις σήμερα επιλέγουν συνειδητά να ευθυγραμ- μίσουν το περιεχόμενο των εκθέσεων αειφο- ρίας που δημοσιεύουν με τους Παγκόσμιους Στόχους για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη (SDGs). Τα κορυφαία δε πρότυπα υπεύθυνης επιχειρη- ματικότητας -όπως το GRI και το Οικουμενικό Σύμφωνο των Ηνωμέ- νων Εθνών (UN Global Compact)- έχουν ήδη συμπεριλάβει στις δικές τους κατευθύνσεις, ειδικές αναφορές στους Παγκόσμιους Στόχους, συμβάλλοντας έτσι στην ολοκλήρωση του πλαισίου γύρω από αυτούς. Ποια είναι όμως η υπεραξία για τις εται- ρείες από όλο αυτό που γίνεται; Η υποστήριξη ή, ακριβέστερα, η ενσωμάτωση των Παγκόσμιων Στόχων του ΟΗΕ για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη (Sustainable Development Goals) στον στρατηγικό σχεδιασμό των επιχειρήσεων και όχι μόνο στα στενά όρια της σύνταξης και της υποβολής εκθέσεων αειφορίας, συμβάλλει ουσιαστικά στην ανακατεύθυνση της στρατηγικής τους καθώς και στηδημιουργία ενός ολοκληρωμένουεπιχειρηματικού μοντέλου, που εδραιώνει τη διαφάνεια και μια συνολική υπεύθυνη δραστηριοποίηση. Αρχική προσέγγιση Χαρτογράφηση της επιχείρησης (SDGs mapping) Τοπρώτο βήμασχετικάμε τουςΠαγκόσμιους Στόχους για τηΒιώσιμηΑνάπτυξη είναι να γίνει αντιληπτό τι ακριβώς αφορούν. Hσε βάθος ανάλυση της κάθε εταιρείας σε σχέσημε την επίτευξη τωνΠαγκόσμιων Στόχων ξεκινάμε την καταγραφή των επιπτώσεων (impact analysis) των δραστηριοτήτων της.Μπορούμε ναχαρτογραφήσουμε τιςπρωτοβουλίες τουοργανισμού, συμπεριλαμβανομένων όλων τωνυπηρεσιών, προϊόντων, προγραμμάτων και δράσεων σε σχέση με τους 169 υποστόχους, που απορρέουν από τους 17 Παγκόσμιους Στόχους. Η χαρτογράφηση αυτή αποτελεί για τις επιχειρήσεις ακόμη ένα εργαλείο, μέσω του οποίου δημιουργούν προστιθέμενη αξία για τους συμμετόχους τους/ενδιαφερόμενα μέρη. Επόμενη κίνηση Διαμόρφωση του Απολογισμού Αειφορίας (SDGs reporting) Ηεπιλογή τουπροτύπου-πλαισίου οδηγιών για τησυγγραφή ενός εταιρικούαπολογισμού θαπρέπει να βασίζεται στιςπροτεραιότητεςπουηκάθε εταιρεία έχει θέσει. Αλλά, κυρίως, θαπρέπει ναανταποκρίνεται στις ανάγκες-απαιτήσεις του κοινού (ομάδες συμμετόχων) στο οποίο κατά κύριο λόγο απευθύνεται. Οι Παγκόσμιοι Στόχοι για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη έχουν φέρει αυτούς τους δύο παράγοντες πολύ κοντά, σε σημείο που να ταυτίζονται για κάποιες εταιρείες. Το γεγονός αυτό υποδηλώνει πως υπάρχει ένας πολύ σημαντικός παράγοντας εξέλιξης των Απολογισμών Αειφορίας. Πολλαπλά οφέλη προκύπτουν και για τους συμμετόχους της επιχείρησης, οι οποίοι «με μια ματιά» θα είναι σε θέση να κατανοήσουν τη δραστηριοποίηση της επιχείρησης και την άμεση σύνδεση αυτής με τους Παγκόσμιους Στόχους για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη. Καινοτομία & Υπεραξία Χάραξη στρατηγικής (SDGs strategy) Έχοντας μελετήσει ενδελεχώς τους Παγκόσμιους Στόχους για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη, τους σχετικούς υποστόχους, καθώς και τους Δείκτες Επίδοσης που διευκολύ- νουν τη συμβολή σε καθέναν από αυτούς, συνδέουμε τα αποτελέσματα της επιχειρηματικής δράσης (outcomes) με τους Στόχους. Σε αυτήν τη βάση, εργαζόμαστε από κοινού με τις επιχειρήσεις, για να αποδοθεί όσον το δυνατόν πληρέστερα το επιχειρηματικό μοντέλο που εφαρμόζουν. Μέσω αυτού η λειτουργία των οργανισμών καθίσταται πε- ρισσότερο αποτελεσματική, ενώ ταυτόχρονα συμβάλλει στη βελτίωση της ποιότητας της εταιρικής πληροφόρησης. Υποστηρίζουμε τις επιχειρήσεις από τα πρώτα κιόλας βήματα αυτής της διαδικασίας, ώστε όχι μόνο να γίνει αντιληπτό τοόραμα τουΟργανισμούΗνωμένωνΕθνών και οαπώτερος στόχος τηςπρωτοβουλίας, αλλά νααναδειχθεί η επιχειρηματικήδράση των οργανισμών, αναδεικνύοντας την υπεραξία τους. Kατερίνα Κατσούλη CSR & Sustainability Director, Grant Thornton Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε: E: marketing@gr.gt.com T: +30 210 7280 000 W: www.grant-thornton.gr

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=