9η Έκδοση CSR Reports

24 Έρευνα πρέπει να είναι ακριβές και με επικαιροποιη- μένη πληροφόρηση για τη βιωσιμότητα όλων των λειτουργιών. Οι απόλυτοι αριθμοί προσφέρουν τη δυνατό- τητα να εντοπίσει κανείς και να συγκρίνει την απόδοση και τις εταιρείες. Επίσης, προσφέρουν τη βάση για να επικοινωνηθεί η πρόοδος στις στρατηγικές ΕΚΕ, για να ενημερωθούν επι- λεγμένοι επενδυτές καθώς και για τον επανα- σχεδιασμό και τη ρύθμιση των υφιστάμενων στρατηγικών ΕΚΕ. Σε αυτή την έρευνα αναλύθηκε κατά πόσο οι εταιρείες δημοσιοποιούν -σε απόλυτους αριθμούς- τα παρακάτω θέματα: Ενέργεια, εκπομπές ρύπων, ανάλυση ουσιαστικότητας, ανανεώσιμες πηγές ενέργειες, απόβλητα, νερό. Σε απόλυτους αριθμούς, η ενέργεια και οι εκ- πομπές ρύπων αποτελούν τα βασικά σημεία αναφοράς στους απολογισμούς των εταιρειών σε ποσοστό 78% και 85% αντίστοιχα. Η δημοσιοποίηση των στοιχείων που αφορούν τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και την ανά- λυση ουσιαστικότητας υπολείπονται κατά πολύ στους απολογισμούς ΕΚΕ, καθώς μόλις το 29% και 23% αντίστοιχα, γίνονται σχετικές αναφορές από τις εταιρείες. Το γεγονός αυτό δείχνει ότι η χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας δεν αποτελεί κομμάτι της εταιρικής στρατηγικής και αυτό προκαλεί έκπληξη αν αναλογιστεί κανείς τη σύνδεσή του με την κλιματική αλλαγή. Με στόχο τη δημιουργία ενός «κυκλικού» αντίκτυ- που των προϊόντων και των υπηρεσιών στην αλυσίδα αξιών, η ανάλυση ουσιαστικότητας είναι βασική. Παρ’ όλα αυτά, προκαλεί ερωτή- ματα το γεγονός ότι οι περισσότερες εταιρείες επιλέγουν να μην αναφέρουν το θέμα αυτό, παρά το ότι ο αντίκτυπος στον κύκλο ζωής ανα- φέρεται κατά κόρον στους απολογισμούς ΕΚΕ. Ειδικότερα, επιχειρήσεις στη Μεγάλη Βρετανία εμφανίζουν πολύ χαμηλούς δείκτες στη δημο- σιοποίηση απόλυτων αριθμών επίδοσης, ενώ οι ισπανικές και ελβετικές εταιρείες ξεπερνούν τον μέσο όρο. Οι επιχειρήσεις πρώτων υλών και κοινής ωφελείας αποτελούν τους οργανι- σμούς με τα υψηλότερα ποσοστά στοιχείων, ενώ οι οικονομικός τομέας και το real estate και πάλι εμφανίζουν τους χαμηλότερους. Συ- γκριτικά με το υψηλό επίπεδο στρατηγικής πλη- ροφόρησης που δίνεται από τους οργανισμούς, φαίνεται να υπάρχει μια διστακτικότητα σε ό,τι αφορά τα απόλυτα στοιχεία επιδόσεων. Υπάρχει ένας τεράστιος χώρος για βελτίωση σε αυτό το κομμάτι. Κατά μέσο όρο, το 86% των εταιρειών δίνουν πληροφορίες για στρατηγικά θέματα, ενώ μόνο το 57% δίνει πληροφορίες για στοι- χεία που αφορούν τις επιδόσεις. Ο οικονομικός τομέας και το real estate βρίσκονται και πάλι στα χαμηλότερα επίπεδα.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=